Op zich ben ik wel tevreden met de Aircell draagriemen. Gebruikte ik altijd aan de D700. Maar ik vind de uiteinden eigenlijk een beetje 'ielig'.
En dan bedoel ik deze:

Nu gebruik ik voor een draagtas dit model:

Die heeft idd mooie brede banden aan de bevestigingskant, maar die vind ik eigenlijk weer te breed (het is ook nooit goed

En die stevige metalen kliksluitingen kletteren dan tegen de body van m'n DSLR aan, en dat wil ik ook niet. (maakt krassen/beschadigingen)
Nu zag ik o.a. de CustomSLR camera splitstrap:
http://www.customslr.com/products/camera-split-strap" onclick="window.open(this.href);return false;

en dat leek me ook wel wat. Maar weet iemand of zoiets er ook is MET een ingebouwde staalkabel in de hele riem, zodat 'ie niet te gemakkelijk doorgesneden kan worden?
En nee, ik zoek geen BlackRapid achtig iets met bevestiging aan de statiefschroef, dat wil ik persé niet.
Lastig, ik weet 't.

Samengevat zou de ideale draagriem (voor mij dan) moeten zijn:
Van dat neopreen materiaal als van Aircell, of split schouderband, zoals van CustomSLR.
Brede soepele uiteinden, doorlopend tot aan de bevestiging op de oogjes op de hoeken van de body van de DSLR.
Een betrouwbare klik-on/klik-off mechanisme. Dat geen beschadigingen mag veroorzaken aan de body.
Ingebouwde staalkabel zodat de band niet te makkelijk door te snijden is met een scherp mesje.
Verstelbaar in lengte.
Liever zonder merklogo's of flashy naampjes.