Teleurstelling
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Teleurstelling
2 1/2 week geleden mijn 3 mndn oude D800E opgestuurd naar NSP Beverwijk,oliespatten op de sensor,dit na contact te hebben gehad met nsp omtrent de vraag of ik het zelf kon schoonmaken of dat ik de camera moest opsturen,het werd opsturen.
Na twee weken niets gehoord te hebben, even gebeld, een vriendelijke juffrouw deelde mij mede dat de monteur bij het schoonmaken van de sensor deze had beschadigd dus het duurt wat langer omdat er een nieuwe besteld is.
Ik was te verbrouwereerd om er tegen in te gaan,daar kun je het mee doen.
Dit is dit jaar niet het eerste gevalletje, eerder dit jaar door onkundigheid van een ander, (foto winkel) de sluiter van mijn D300 beschadigd in camera ruim 4 weken weg,toen ik hem terug kreeg bleek het rubber van de grip losgelaten, camera weer terug . Juni een 500mm F4 vrII gekocht na twee weken plezier VR functie kapot objectief ook weer 8 weken weg.
Houdt dit dan nooit op ?
Ik ben wel van mening dat Nikon de D800E behoort te vervangen,dit kan echt niet met een reparatie afgedaan worden.
Eigenlijk ben ik wel een beetje klaar met Nikon
Afgelopen jaar voor meer dan € 12000 geinvesteerd,de jaren ervoor idem,
Coulance ho maar.
Na twee weken niets gehoord te hebben, even gebeld, een vriendelijke juffrouw deelde mij mede dat de monteur bij het schoonmaken van de sensor deze had beschadigd dus het duurt wat langer omdat er een nieuwe besteld is.
Ik was te verbrouwereerd om er tegen in te gaan,daar kun je het mee doen.
Dit is dit jaar niet het eerste gevalletje, eerder dit jaar door onkundigheid van een ander, (foto winkel) de sluiter van mijn D300 beschadigd in camera ruim 4 weken weg,toen ik hem terug kreeg bleek het rubber van de grip losgelaten, camera weer terug . Juni een 500mm F4 vrII gekocht na twee weken plezier VR functie kapot objectief ook weer 8 weken weg.
Houdt dit dan nooit op ?
Ik ben wel van mening dat Nikon de D800E behoort te vervangen,dit kan echt niet met een reparatie afgedaan worden.
Eigenlijk ben ik wel een beetje klaar met Nikon
Afgelopen jaar voor meer dan € 12000 geinvesteerd,de jaren ervoor idem,
Coulance ho maar.
Re: Teleurstelling
Hi, Ja dat voelt triest.
Ik sta trouwens wel te kijken van de termijnen hoor......
Een foto(vak)winkel heeft eens van mijn D3 de sensor beschadigd en de sluiter.
Reparartie duurde toen een paar dagen maar in Beverwijk.
Veel succes met de repararties.
Je gaat ook niet zomaar even je hele arsenaal omgooien/inruilen op een ander merk, toch?
Ook al kun je dat gevoel wel eens hebben.
Gr. Ton
Je gaat ook niet zomaar even je hele arsenaal omgooien/inruilen op een ander merk, toch?
Gr. Ton
-
- Forumlid
Ik blijf heus wel bij Nikon, qua gebruiksvriendelijkheid en de kwaliteit van de opnames(als het werkt)aflockon schreef:Hi, Ja dat voelt triest.
Gr. Ton
is er geen beter materiall MI.
- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:

Hoop dat hij snel terug komt/ vervangen word.
- Cees
- Forumlid
Ik denk dat de service van Beverwijk heilig is in vergelijking tot die van andere merken.......
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
-
- Forumlid
Je hebt nooit iets met een Apple ...yzf1kr schreef:Ja, wacht maar tot je eens iets met ja Apple hebt.

Maar zo'n ervaring als John heeft is wel een uitzondering toch? Waardeloos als je zoveel pech hebt!
Klinkt een beetje als de wet van Murphy. Ik moet zeggen dat de mensen van NSP en Kinon Nederland wel hun uiterste best doen om in alle gevallen het tot een bevredigend resultaat te brengen....
Jaap
Jaap
-
- Forumlid
Jouw ervaringen staan wat betreft de behandeling en de aftersales door NSP Beverwijk, inderdaad haaks op die van JaapJohn Jansen schreef:2 1/2 week geleden mijn 3 mndn oude D800E opgestuurd naar NSP Beverwijk.....
Ik was te verbrouwereerd om er tegen in te gaan,daar kun je het mee doen..........
Eigenlijk ben ik wel een beetje klaar met Nikon.....Coulance ho maar.
De beperkte ervaring die ik heb met NSP Beverwijk, is ronduit uitstekend.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Heb je dan moeten betalen voor de reparaties?John Jansen schreef: Coulance ho maar.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Forumlid
Is het al niet erg genoeg als je van je nieuwe spullen maar een fractie van de tijd gebruik hebt kunnen maken.
Het gaat hier bij elkaar om meer dan 20.000 euro mag ik dan de ziekte erin hebben. Ik weet dat je niet terug mag rekenen maar doe dat eens voor de lol.... Dat hebben de meeste niet voor een " hobby " over. Dan heb ik het alleen nog maar over het Nikon spul.
Het gaat hier bij elkaar om meer dan 20.000 euro mag ik dan de ziekte erin hebben. Ik weet dat je niet terug mag rekenen maar doe dat eens voor de lol.... Dat hebben de meeste niet voor een " hobby " over. Dan heb ik het alleen nog maar over het Nikon spul.
-
- Forumlid
Je hebt wel erg veel pech met je spullen. In ieder geval veel meer dan gemiddeld.En de termijnen zijn ook aan de lange kant.
Hopelijk zijn al je klachten wel afdoende verholpen.
Zelf heb ik ooit een van mijn Nikon camera's via de dealer naar Beverwijk moeten sturen. Dat duurde ook nogal lang, maar de klacht was perfekt verholpen. En verder nooit problemen gehad met mijn spullen.
Hopelijk zijn al je klachten wel afdoende verholpen.
Zelf heb ik ooit een van mijn Nikon camera's via de dealer naar Beverwijk moeten sturen. Dat duurde ook nogal lang, maar de klacht was perfekt verholpen. En verder nooit problemen gehad met mijn spullen.
- Replay
- Forumlid
- Contacteer:
Beste John, ik deel je mening. Ik heb helaas dezelfde ervaring met de reparatieservice.
Een camera waarbij het achterste lcd display vervangen moest worden bleef 6 weken weg. Een 70-200 VRII met waterschade is pas na 9 weken teruggekomen(1130 euro schade). Hierbij kreeg ik meerdere keren de meest onzinnige taal te horen over waarom het onderdeel er nog niet was,terwijl mij diverse keren is belooft dat de lens diezelfde week nog naar mij zou worden opgestuurd. Later bleek het laatste onderdeel gewoon in het magazijn in de rekken te liggen en is toen persoonlijk door iemand van Nikon opgehaald. Twee dagen later was de lens weer terug uit reparatie. En een 300mm die een diafragmafout op de camera aangaf werd na twee weken ongerepareerd terug gestuurd omdat er,volgens hun, geen onderdelen meer voor te krijgen waren. Conclusie: technisch total loss. Helaas is deze lens niet uit elkaar geweest voor onderzoek/controle. Dat kon ik aan de merkpuntjes zien die ik er vooraf zelf op had aangebracht.
Dit is natuurlijk mijn eigen teleurstellende ervaring en ik merk dat anderen meer tevreden zijn. Ik hoop dat ik dat ook één keer mag meemaken dan zou mijn beeld enigszins een beetje bijgesteld kunnen worden.
Zoals je zelf aan aangeeft: Kwaliteit van een Nikon is goed maar de reparatieservice........
Succes met de afhandeling en ik hoop dat het niet al te lang gaat duren.
Groeten Roel.
Een camera waarbij het achterste lcd display vervangen moest worden bleef 6 weken weg. Een 70-200 VRII met waterschade is pas na 9 weken teruggekomen(1130 euro schade). Hierbij kreeg ik meerdere keren de meest onzinnige taal te horen over waarom het onderdeel er nog niet was,terwijl mij diverse keren is belooft dat de lens diezelfde week nog naar mij zou worden opgestuurd. Later bleek het laatste onderdeel gewoon in het magazijn in de rekken te liggen en is toen persoonlijk door iemand van Nikon opgehaald. Twee dagen later was de lens weer terug uit reparatie. En een 300mm die een diafragmafout op de camera aangaf werd na twee weken ongerepareerd terug gestuurd omdat er,volgens hun, geen onderdelen meer voor te krijgen waren. Conclusie: technisch total loss. Helaas is deze lens niet uit elkaar geweest voor onderzoek/controle. Dat kon ik aan de merkpuntjes zien die ik er vooraf zelf op had aangebracht.
Dit is natuurlijk mijn eigen teleurstellende ervaring en ik merk dat anderen meer tevreden zijn. Ik hoop dat ik dat ook één keer mag meemaken dan zou mijn beeld enigszins een beetje bijgesteld kunnen worden.
Zoals je zelf aan aangeeft: Kwaliteit van een Nikon is goed maar de reparatieservice........

Succes met de afhandeling en ik hoop dat het niet al te lang gaat duren.
Groeten Roel.
- ReneG
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Rationeel gezien zou ik ook zeggen dat je vooral veel pech hebt...
- Technici die je sensor en/of sluiter beschadigen zullen dat niet expres doen, maar dat kun je moeilijk aan de apparatuur of de producent wijten. Dat zijn menselijke fouten.
- Het feit dat onderdelen niet voorradig zijn en dat reparatie daardoor lang duurt lijkt me ook vooral een kwestie van pech. Als een leverancier sneller kan leveren doen ze dat normaal ook echt wel.
Als ze geen kosten hebben gerekend (= garantie), tja dan zou ik het toch vooral als heel erg veel pech beschouwen. Iets wat ik overigens wel herken...
- Technici die je sensor en/of sluiter beschadigen zullen dat niet expres doen, maar dat kun je moeilijk aan de apparatuur of de producent wijten. Dat zijn menselijke fouten.
- Het feit dat onderdelen niet voorradig zijn en dat reparatie daardoor lang duurt lijkt me ook vooral een kwestie van pech. Als een leverancier sneller kan leveren doen ze dat normaal ook echt wel.
Als ze geen kosten hebben gerekend (= garantie), tja dan zou ik het toch vooral als heel erg veel pech beschouwen. Iets wat ik overigens wel herken...

Spul waarmee je foto's maakt...
-
- Forumlid
Ik ben van mening dat ze je,als service van de reparatie op de hoogte mogen houden. Tot nu toe heb ik zelf overal achter aan moeten bellen cq mailen. Ook ben ik van mening dat in het geval van de De 800E, er wat anders geregeld had moeten worden, ik heb nu het gevoel om een afdanker van €3200,- terug te krijgen,moet ik bij m'n klanten doen.