Een andere draagriem... maar ja?
-
OnlineReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Een andere draagriem... maar ja?
Als ie op een paaltje land en voor je gaat poseren misschien wel...Arthur Mol schreef:Met mijn home-made riem gebeurde het nog wel eens dat de menuknop van m'n D90 versteld was tijdens de lange wandelingen en bijvoorbeeld ineens op de portret-stand stond en dat is niet handig als je ineens die Zeearend ziet overvliegen..

Herken dit overigens wel, dat probleem had ik nog wel eens met een ander systeem. Sinds ik de optech heb is het opgelost, zeker wanneer ik het harnas gebruik; Dan kan ik (omdat ik een bevestiging heb zowel een de lensvoet als de body) de positie van de camera precies regelen en die is dan ook stabiel. Camera kan voor of langs mijn lijf hangen, horizontaal of verticaal etc. maar is nooit aan het 'rondzwaaien'. En geen belasting op nek of schouders (dat is voor mij ook wel belangrijk).
Spul waarmee je foto's maakt...
- a vgastel
- Forumlid
Moet zeggen klopt helemaal heb de zelfde optech en is zeer fijn in gebruik .ReneG schreef:Als ie op een paaltje land en voor je gaat poseren misschien wel...Arthur Mol schreef:Met mijn home-made riem gebeurde het nog wel eens dat de menuknop van m'n D90 versteld was tijdens de lange wandelingen en bijvoorbeeld ineens op de portret-stand stond en dat is niet handig als je ineens die Zeearend ziet overvliegen..
Herken dit overigens wel, dat probleem had ik nog wel eens met een ander systeem. Sinds ik de optech heb is het opgelost, zeker wanneer ik het harnas gebruik; Dan kan ik (omdat ik een bevestiging heb zowel een de lensvoet als de body) de positie van de camera precies regelen en die is dan ook stabiel. Camera kan voor of langs mijn lijf hangen, horizontaal of verticaal etc. maar is nooit aan het 'rondzwaaien'. En geen belasting op nek of schouders (dat is voor mij ook wel belangrijk).
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
- Arthur Mol
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Geen FedEx gezien vandaag trouwens.. 

Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.
- Opa Ron
- Forumlid
- Contacteer:
Wat mij erg goed bevalt is de Cotton Carrier Camera vest, geen last van nek klachten meer.
Daar naast gebruik ik ook de Optech riemen .
Daar naast gebruik ik ook de Optech riemen .
- Victor
- Clublid
- Contacteer:
Hoi Arthur, te laat maar je had hem ook gewoon bij KE kunnen halen.Arthur Mol schreef:Geen FedEx gezien vandaag trouwens..
spullen om foto's mee te maken.
- Jasper
- Forumlid
- Contacteer:
KE heeft niet de FS-Pro, die hij graag had willen hebben.
Groeten, Jasper.
Flickr
Flickr
Ben vanochtend naar Urk geweest.
Is ook wel eens prettig om dit soort spullen in het echt te zien en te voelen, voordat je koopt.
Gelukkig is het 's-ochtends niet druk in de winkel en kun je naar hartelust rondkijken en proberen. Heb samen met twee (!) behulpzame mensen van cameranu allerlei paraattassen (want die zocht ik ook nog) en een draagriem kunnen voelen/ruiken/proberen.
Uiteindelijk iets passends gevonden, gekocht en weer tevreden vertrokken.
En de prijzen bij cameranu zijn eigenlijk ook heel concurrerend. Dus het kan wel...
Zooo, dus nu kunnen de 'oude' tas en riem in de verkoop.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =5&t=44256" onclick="window.open(this.href);return false;
Is ook wel eens prettig om dit soort spullen in het echt te zien en te voelen, voordat je koopt.
Gelukkig is het 's-ochtends niet druk in de winkel en kun je naar hartelust rondkijken en proberen. Heb samen met twee (!) behulpzame mensen van cameranu allerlei paraattassen (want die zocht ik ook nog) en een draagriem kunnen voelen/ruiken/proberen.
Uiteindelijk iets passends gevonden, gekocht en weer tevreden vertrokken.
En de prijzen bij cameranu zijn eigenlijk ook heel concurrerend. Dus het kan wel...

Zooo, dus nu kunnen de 'oude' tas en riem in de verkoop.

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =5&t=44256" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineReneG
- Clublid
- Contacteer:
Maar wat is het nu uiteindelijk dan geworden...? 

Spul waarmee je foto's maakt...
De draagriem is een CustomSLR Camera Split strap geworden en de tas een Kata Holster Grip-18 DL.
In die Kata past de D800 met grip een stuk soepeler en gemakkelijker in, dan in de de Lowepro Off Trail 2, die ik eerst gebruikte. Vooral de breedte bovenaan (zeg maar, het 'gat') waar je de body d'rin stopt, is precies goed.
En de 'oude' cameratas staat te koop: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =5&t=44280" onclick="window.open(this.href);return false;
In die Kata past de D800 met grip een stuk soepeler en gemakkelijker in, dan in de de Lowepro Off Trail 2, die ik eerst gebruikte. Vooral de breedte bovenaan (zeg maar, het 'gat') waar je de body d'rin stopt, is precies goed.
En de 'oude' cameratas staat te koop: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =5&t=44280" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door CaptainHook op zo dec 02 2012 12:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- lotjeman61
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
En NCN lidmaatschaps korting gehad natuurlijk?
D-800 en nikkor 24-70 2.8 en 70-200 2.8 VR2 en de nikon 50mm 1.8 en de SB-900 en SB910
Nog even een aanvulling op dit topic.
Aangezien ik al eens eerder geroepen had dat ik eigenlijk een comfortabele draagriem zocht, liefst met ingebouwde staalkabel, en die wel gevonden had, maar zonder dat staaldraad erin. Heb ik besloten om die staaldraad dan maar zelf te integreren.
Heb eerst getest of je, dit met kunststof ommantelde, staaldraad, niet zomaar doorsnijdt met een stanley mesje. En idd, dat lukt niet.
Ik vond vooral die dunne lusjes waarme je draagriem aan het toestel hangt, erg scherpe-mesjes-vriendelijk. Nu dus niet meer.
Heb 0,6mm gevlochten staaldraad gebruikt. Dit wordt ook gebruikt om sieradenkettingen e.d. te rijgen.
Hier zie je het staaldraad om-en-om door het kunststof lusmateriaal gevlochten zitten:

Heb het zelfs doorgetrokken, tot in de dichtgestikte koppelstukjes. M.a.w. alleen met een stevige kniptang kom je er nog doorheen.
Ook de tasdraagriem heb ik voorzien van ingevlochten staaldraad. Zelfs in de richel, langs het schoudergedeelte, lukte het om de staaldraad onzichtbaar door te voeren:

Eventueel zou je nog kunnen kiezen voor zwart ommanteld staaldraad, dan zou het vrijwel onzichtbaar zijn. Maar de transparante uitvoering had ik nog liggen, dus heb ik die gebruikt. Zie je gelijk dat e.e.a. verstevigd is.
M.a.w. een klein beetje DIY levert wel het nodige resultaat op!
Qua kosten stelt het eigenlijk niks voor. Het staaldraad kost ca. 50 cent per meter (verkrijgbaar in hobbywinkels). En een flinke naald met het juiste oog uit het naaikistje en that's it.
Aangezien ik al eens eerder geroepen had dat ik eigenlijk een comfortabele draagriem zocht, liefst met ingebouwde staalkabel, en die wel gevonden had, maar zonder dat staaldraad erin. Heb ik besloten om die staaldraad dan maar zelf te integreren.

Heb eerst getest of je, dit met kunststof ommantelde, staaldraad, niet zomaar doorsnijdt met een stanley mesje. En idd, dat lukt niet.
Ik vond vooral die dunne lusjes waarme je draagriem aan het toestel hangt, erg scherpe-mesjes-vriendelijk. Nu dus niet meer.

Heb 0,6mm gevlochten staaldraad gebruikt. Dit wordt ook gebruikt om sieradenkettingen e.d. te rijgen.
Hier zie je het staaldraad om-en-om door het kunststof lusmateriaal gevlochten zitten:

Heb het zelfs doorgetrokken, tot in de dichtgestikte koppelstukjes. M.a.w. alleen met een stevige kniptang kom je er nog doorheen.
Ook de tasdraagriem heb ik voorzien van ingevlochten staaldraad. Zelfs in de richel, langs het schoudergedeelte, lukte het om de staaldraad onzichtbaar door te voeren:

Eventueel zou je nog kunnen kiezen voor zwart ommanteld staaldraad, dan zou het vrijwel onzichtbaar zijn. Maar de transparante uitvoering had ik nog liggen, dus heb ik die gebruikt. Zie je gelijk dat e.e.a. verstevigd is.
M.a.w. een klein beetje DIY levert wel het nodige resultaat op!

Qua kosten stelt het eigenlijk niks voor. Het staaldraad kost ca. 50 cent per meter (verkrijgbaar in hobbywinkels). En een flinke naald met het juiste oog uit het naaikistje en that's it.
-
- Moderator
- Contacteer:

- Arthur Mol
- Forumlid
- Contacteer:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind deze maatregel tegen paranoide aan liggen..
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.
- Johan v. V.
- Clublid
Wanneer iemand gebruik maakt van een stanleymes om mij m'n camera te onfutselen mag 'ie hem zo wel hebben. Liever m'n camera dan m''n leven! 

Vriendelijke groet,
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.