Bericht
door pjotrgj1943 » do nov 29 2012 8:20 pm
Bij elk onderwerp, dus ook het mijne, heb je mede- en tegenstanders en alle gradaties daartussen. Daar is op zich niks mis mee, tenzij op de man wordt gespeeld en dat lijkt hier soms toch wel het geval te zijn.
Hoe het ook zij, ik zou weleens willen weten of de 'tegenstanders' ook zo vergoelijkend zouden reageren als hun auto, die zij nog niet lang geleden nieuw hebben gekocht, elke keer als zij naar een voor hen belangrijke bestemming willen rijden weigert te starten of onderweg stil valt. Of zouden dan alle mogelijke krachttermen aan het adres van de autofabrikant worden gericht.
Als het bij een nieuw model veel voorkomend probleem betreft, dan treffen autofabrikanten, die hun marktaandeel willen handhaven, vaak snel maatregelen in de zin van een terugroepactie. Immers de fabrikant weet precies welke auto's dit probleem kunnen hebben. Zij willen geen klanten verliezen. De camerafabrikanten schijnen dit nog niet te beseffen.
Wat mijn draadje betreft: Ik heb simpelweg op tafel gelegd dat ik het merkwaardig vind dat de D800 zo snel in prijs is gezakt omdat dit voorheen bij andere modellen veel geleidelijker en over een veel langere periode geschiedde.
In het licht van wat autofabrikanten in bovenvermeld geval doen, had m.i. van Nikon mogen worden verwacht dat zij bij de D800 en mogelijk ook de D600 een terugroepactie zouden hebben gehouden. Nikon weet immers als de beste welke batches met de bekende problemen kampten. Als dat was gebeurd dan had Nikon van mij een pluim gekregen. Nu heeft Nikon al die vroegkopers de hoofdprijs laten betalen voor een product dat in feite nog niet gevrijwaard was van kinderziekten. Om stekelige opmerkingen te voorkomen, als dat al mogelijk is, zeg ik nadrukkelijk dat ik met m'n D800 (nog) geen last heb van het AF probleem of andere mankementen.