Vraag

Discussies over statieven
mpvk
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Vraag

Bericht door mpvk » do nov 22 2012 6:10 pm

Hoe bevestig je het statief aan de Lowepro...?? Ik heb hem ook, maar geen moeite mee met m'n statief van 56cm langs de zijkant gestoken.
Marcel

Nikon D700 / AF-S 24-70 mm f/2.8 ED / AF-S 70 -200 mm f/2.8 ED VRII / SB-600 (2x)
Nikon D70 / 35 - 70mm f/ 3.3-4.5 / Nikon Fun Fun set (fisheye en 400mm tele)

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » do nov 22 2012 6:28 pm

John Hoenen schreef:
John Jansen schreef:Kijk daar heb je wat aan,kan ik niet voor heen en weer rijden, toch?
Ja klopt maar buiten de 10% en heel misschien nog iets meer in Echt, krijg je op de inloopdag natuurlijk wel een stukje entertainment van de bovenste plank, culinaire hoogstandjes, en niet te vergeten een Casanova die zijn vertikale flitstechniek met links draaiende slagsschaduw gaat demonstreren. :wink2:

Jij wilt wel ècht een volle bak, is 't niet :D :shock: :?:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

John Jansen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door John Jansen » do nov 22 2012 7:31 pm

mpvk schreef:Hoe bevestig je het statief aan de Lowepro...?? Ik heb hem ook, maar geen moeite mee met m'n statief van 56cm langs de zijkant gestoken.
Achter op de aw 400 dat zwaait als een gek,statief is 55 cm en dan een zware kop van 12 cm echt onhandig

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » do nov 22 2012 7:46 pm

chip54 schreef:
John Hoenen schreef:
John Jansen schreef:Kijk daar heb je wat aan,kan ik niet voor heen en weer rijden, toch?
Ja klopt maar buiten de 10% en heel misschien nog iets meer in Echt, krijg je op de inloopdag natuurlijk wel een stukje entertainment van de bovenste plank, culinaire hoogstandjes, en niet te vergeten een Casanova die zijn vertikale flitstechniek met links draaiende slagsschaduw gaat demonstreren. :wink2:

Jij wilt wel ècht een volle bak, is 't niet :D :shock: :?:

Klopt Cees, daar wordt ik voor betaald. :wink2:

mpvk
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door mpvk » do nov 22 2012 9:08 pm

John Jansen schreef:Achter op de aw 400 dat zwaait als een gek,statief is 55 cm en dan een zware kop van 12 cm echt onhandig
Achterop op de statiet bevestiging is leuk voor een monopod zonder kop, maar voor een compleet statief werkt dat niet. Ik doe hem altijd aan de zijkant (heb waarschijnlijk wel een kleinere kop), of soms bovenop via de bandjes aan de zijkant. Mijn kleine Velbon reisstatiefje doe ik wel achterop, maar die is maar 25cm, soms past ie zelfs in de tas...... :D
Marcel

Nikon D700 / AF-S 24-70 mm f/2.8 ED / AF-S 70 -200 mm f/2.8 ED VRII / SB-600 (2x)
Nikon D70 / 35 - 70mm f/ 3.3-4.5 / Nikon Fun Fun set (fisheye en 400mm tele)

raymonidas
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door raymonidas » za dec 08 2012 1:28 pm

Hallo,

Van Marco de Paauw geleerd, geschikt voor elk statief, scheelt de aankoop van een tweede "wandelstatief".....:

Maak een touwtje aan de voorzijde van je rugzak vast aan de schouderband. Bij sommige modellen zit daar een bevestigingsring. Maak een lus en hang je statief daar in met een van de knoppen die aan je balhoofd zitten. Je statief hangt stevig en gereed voor onmiddellijke actie. Bungelt het teveel, dan kun je je armen eromheen vouwen zodat het statief horizontaal hangt. Deze montagewijze heeft de voordelen:

1. Je hebt je statief echt onmiddellijk paraat.
2. Je hebt een tegengewicht voor de rugzak.
3. Het is voor de grotere of zwaardere (eigenlijk vrijwel alle) statieven te gebruiken.
4. Scheelt je de tijd om je statief op- en af te binden, ook als je iets anders uit de rugzak nodig hebt.

Mijn mening:
Je kunt het in elk geval uitproberen, bevalt het dan hoef je geen kostbaar statief erbij aan te schaffen. Ik heb al vele uren ermee gewandeld en ben er al helemaal aan gewent.

Met een frisse groet uit Enschede van Raymond.

By the way ik hoor diverse mensen lovend over Feisol:
Ik heb een Feisol CB-50D balhoofd en ben er absoluut niet blij mee. Ik gebruik hem, omdat hij op het Gitzo statief zat bij overname. Ben langzaam aan het sparen ben voor een echt balhoofd.
Nikon....what else.....

Schrave Multi-Media

http://www.schrave.nl/

RVK
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door RVK » za dec 08 2012 2:04 pm

Ik heb dezelfde ervaring met Feisol, uitstekend statief maar de kop (CD-50DC) niet best.

De kop is moeilijk af te stellen en er er er zijn grote wrijving verschillen als je de kogel beweegt.

Kontakt gezocht met Feisol en die geven toe dat dat kan voorkomen, verder geen reactie

Dus maar kijken naar een beter merk

RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning

https://robvankralingen.fotoport.nl/

Plaats reactie

Terug naar “Statieven”