Lienke schreef:hoeveel foto's gaan er ongeveer op een klein 8-16/ 32grote geheugenkaart? ik heb wel een grote externe harde schijf dus overzetten is geen probleem
een cursus staat ook op de planning, alsook een boek

kheb gezien dat nikon er zelf boeken van aanbiedt en een vriendin v me heeft een d3200 dus kan altijd wat info vragen
is bij een filter de kwaliteit dan slechter? mss wel een goed idee bij slecht weer een filter te gebruiken?
idd, khad dat ook al gelezen van mp - maar het technische zou chinees zijn voor me vrees ik

(de d5100 is in veel winkels wel minder/niet beschikbaar, wss met de nakende komst van de d5200)
dankje quarter, idd, de d3200 staat mooi geprijsd / waarom had jij deze gekozen boven een andere als k vragen mag?
een filter gebruiken heb je voor en tegenstanders, maaaaaaaaaaaaaaar je bescherm dan wel je glas van je lens als er wat gebeurd, filter kost begin rond de € 60,00 een objectief begin al vanaf rond de € 250,00, de betere objectieven kosten dan natuurlijk veel meer
mij werd afgeraden on de D5100 te nemen, want het draaibaarscherm is kwetsbaar, kapot gaan en zo
op een 16 GB geheugenkaartje die ik gebruikt op mijn D3200 ga ietsje meer dan 500 foto's op met het grootste bestand, 6000x4000 pixels, dus NEF
koop dan ook gelijk een cardreader erbij, om zo sneller je foto's over te zetten van je geheugenkaart op je pc, kost rond de € 25,00