De vraag is dat er niet echt een vraag is…
Gewoon foto’s ter inspiratie, let eens op schaduwen op de muur/vloer van mensen/dieren en dingen.
Bijv. maak ipv van een dierentuinserie met de dieren vol in beeld er een met alleen maar schaduwen van de dieren....
Geeft soms leuke beelden, leuk om te raden.
Heb in eerste instantie express het model niet in beeld erbij gedaan, zou afbreuk doen aan het beeld.
Deze foto kwam eigenlijk per toeval tot stand, het model zat bij mij op tafel en ineens zag ik twee oren als schaduw op de muur en viel het kwartje en hoe ik het beeld als foto wilde.
Snel D70 gepakt…, slechts 1 tl lampje dus weinig licht, flitsen zou niet gaan omdat dan heel de foto verpest zou zijn. Dus maar op het bijna kleinste diafragma getal foto proberen te maken. Om toch nog een acceptabele sluitertijd te krijgen moest ik naar ISO 1600. (gebruik nooit de auto-ISO instelling).
En hopen dat de doos een beetje meerwerkt om leuke oortjes op de muur te toveren.
Originele zijn in kleur, echter omdat ze op ISO1600 zijn gemaakt en de witbalans niet op TL-licht was ingesteld, zien ze er niet echt uit.
Om ze toch nog toonbaar te maken heb ik ze omgezet naar Zwart-Wit (Tip voor Nicole).
En dit is geen ruis, dit is korrel
De andere twee geslaagde van gisteravond,
Het modelletje Dino
En op het bureau is het 10x leuker als op de grond...