Kerstmarkt Essen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Sorenos
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Kerstmarkt Essen

Bericht door Sorenos » ma dec 17 2012 12:50 am

Hallo iedereen!

Afgelopen vrijdag ben ik met mijn ouders in Essen geweest, waar ik natuurlijk ook wat foto's heb gemaakt. Deze wilde ik hier met jullie delen. Als "afmakertje" heb ik de foto's samengevoegd in blogstomp. Ik vraag me af hoe jullie dit vinden. (ik ben me bewust van het feit dat alles wel hetzelfde is bewerkt, heb dan ook gekozen om steeds 2 foto's samen te voegen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog eentje, wat eigenlijk alleen voor op facebook was. Deze foto's zijn gemaakt in de winkelcentrum van Essen =)

Afbeelding

D.Sauer
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Re: Kerstmarkt Essen

Bericht door D.Sauer » ma dec 17 2012 12:17 pm

Op zich een aardig idee om de foto´s samen te voegen maar op deze manier is er geen exif meer uit te lezen.
Het is ook handig om de foto´s van een nummer te voorzien.

Heb je de originelen in RAW geschoten?
Ik zou nog wat correcties doen in de witbalans.
http://picasaweb.google.nl/Dick1273" onclick="window.open(this.href);return false;
Nikon D300s met wat NAS-bevredigende toebehoren.

Sorenos
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sorenos » ma dec 17 2012 1:39 pm

Originelen heb ik natuurlijk in RAW =) Dat van die EXIF info klopt inderdaad, maar daarom heb ik ook gekozen om de foto's in presentaties te plaatsen en niet in beoordelingen =)

Waar zou je de witbalans aanpassen? De 2 foto's van de kerstballen (beertje en vogels), zijn inderdaad TE warm.

Thanks voor je feedback!

D.Sauer
Clublid
Clublid

Bericht door D.Sauer » di dec 18 2012 7:19 pm

probeer de foto's van serie 2, 3 en 4 eens op witbalans "kunstlicht"
Je kunt je ook richten op de prijskaartjes die eigenlijk wit zouden moeten zijn.

Ook in presentaties kunnen forumleden je beter helpen met opbouwende tips als ze de exif kunnen zien.
dat voorkomt ook overbodige vragen.
http://picasaweb.google.nl/Dick1273" onclick="window.open(this.href);return false;

Sorenos
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sorenos » do dec 20 2012 12:35 am

D.Sauer schreef:probeer de foto's van serie 2, 3 en 4 eens op witbalans "kunstlicht"
Je kunt je ook richten op de prijskaartjes die eigenlijk wit zouden moeten zijn.

Ook in presentaties kunnen forumleden je beter helpen met opbouwende tips als ze de exif kunnen zien.
dat voorkomt ook overbodige vragen.
Om heel eerlijk te zijn, wilde ik de kleur juist zoals in 2 en 3. 4 is naar mijn mening ook echt te warm. Maar ik zal er voor de volgende keren er wel rekening mee houden. En proberen wat meer in "juist" licht te werken. Thanks voor de feedback ^^

D.Sauer
Clublid
Clublid

Bericht door D.Sauer » do dec 20 2012 11:04 pm

natuurlijk moet je de foto's plaatsen zoals jij ze mooi vindt en hoe jij ze bedoeld hebt.
wat anderen als commentaar of tips geven kun je wel of niet gebruiken om er iets van te leren.
doe er je voordeel mee.
ik ben benieuwd naar je volgende post op het forum.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”