Riet en reiger

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Daniël

Riet en reiger

Bericht door Daniël » ma dec 17 2012 11:57 am

Afgelopen weekend eindelijk weer even de camera kunnen vast houden.
Voor gemak lekker de 70-300mm VR erop.

Met deze foto wou ik de rust die ik dat moment ervaarde vast leggen. De wind die tegen het riet aanwaaide om zo een rustige dynamisch moment te creëren.
Afbeelding

De volgende plaat tevens ook een rust foto. Een reiger die heerlijk op zijn gemak op een hek stond en rustig de omgeving bekeek.
Afbeelding

Opmerkingen, kritiek en wat voor commentaar ook wordt op prijs gesteld.

Bedankt voor het kijken i.i.g.

Daniël

Frankie
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Riet en reiger

Bericht door Frankie » ma dec 17 2012 9:43 pm

He Daniël, zo vaak bekeken en geen reactie wil vaak zeggen niet slecht niet top. De eerste foto is waarschijnlijk al heel vaak gemaakt zo en daardoor wat saai wat mij betreft. Om zo'n rustig dynamisch moment vast te leggen zou je ook kunnen overwegen om een kort filmpje te maken waarop de wind / beweging beter tot zijn recht komt ?
De reiger op nummer twee staat er mooi relaxt op, die heb je goed benaderd ! Nadeel is de achtergrond en het metalen rek, vind ik niet zo mooi. Maar om een portret van een reiger in de stad te laten zien juist weer perfect.

Niels
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Niels » ma dec 17 2012 9:47 pm

Eens met bovenstaande reactie, met als toevoeging dat de reiger wel heerlijk scherp is! :wink:
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...

iefie
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door iefie » ma dec 17 2012 9:49 pm

kijk op mijn telefoon, op welk brandpuntafstand heb je de reiger gemaakt? onder de 300 neem ik aan.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.

cstr1
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door cstr1 » ma dec 17 2012 10:50 pm

Scherpte is heel erg mooi en de beleving van het moment is natuurlijke erg persoonlijk.
D40 met een Nikon 18-55 AF-S in zwart en zilver, 55-200 AF-S, 50mm f/1.8 D AF en 18-70 AF-S, SB-600, omkeerring, IR Remote Control, 52mm 0.45X Wide-Angle Lens en in de broekzak een Minolta Dimage.

Daniël

Bericht door Daniël » di dec 18 2012 7:43 am

Ik kijk nu pas hoor :D
Frankie schreef:De eerste foto is waarschijnlijk al heel vaak gemaakt zo en daardoor wat saai wat mij betreft. Om zo'n rustig dynamisch moment vast te leggen zou je ook kunnen overwegen om een kort filmpje te maken waarop de wind / beweging beter tot zijn recht komt ?
Heb je een punt, echter ben ik geen fan van filmen. Maar betreft de opname, komt wel vaker voor ja
Frankie schreef: De reiger op nummer twee staat er mooi relaxt op, die heb je goed benaderd ! Nadeel is de achtergrond en het metalen rek, vind ik niet zo mooi. Maar om een portret van een reiger in de stad te laten zien juist weer perfect
Ik ben ook nooit een liefhebber van hekken, maar wat jij beschrijft klopt met wat ik vast wou leggen.
Niels schreef:Eens met bovenstaande reactie, met als toevoeging dat de reiger wel heerlijk scherp is! :wink:
Dank je
iefie schreef:kijk op mijn telefoon, op welk brandpuntafstand heb je de reiger gemaakt? onder de 300 neem ik aan.
De reiger is vast gelegd op 165mm.
cstr1 schreef:Scherpte is heel erg mooi en de beleving van het moment is natuurlijke erg persoonlijk.
Inderdaad

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”