Fotovolgorde foto's in foto's op iPad
Fotovolgorde foto's in foto's op iPad
Beste Nikon vrienden,
Als men in foto's op de iPad foto's vanaf een Windows computer via iTunes foto's inlaadt van eenzelfde gebeurtenis maar van verschillende camera's zet de iPad ze niet op chronologische volgorde, maar op toestel ( zeker irritant als bij een van de camera's de tijd niet goed stond en er foto's van de betaalde fotograaf bijzitten zonder exit info)
Weet iemand hoe men dit wel op chronologische volgorde kan krijgen, of een bepaalde app daarvoor?
Groeten Tom
Als men in foto's op de iPad foto's vanaf een Windows computer via iTunes foto's inlaadt van eenzelfde gebeurtenis maar van verschillende camera's zet de iPad ze niet op chronologische volgorde, maar op toestel ( zeker irritant als bij een van de camera's de tijd niet goed stond en er foto's van de betaalde fotograaf bijzitten zonder exit info)
Weet iemand hoe men dit wel op chronologische volgorde kan krijgen, of een bepaalde app daarvoor?
Groeten Tom
- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Fotovolgorde foto's in foto's op iPad
In 'Album' sorteren op datum of handmatig?
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
- ArjanL
- Forumlid
- Contacteer:
Open een Album; Weergave; Sorteer op: ....
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ik zie zo'n optie ook niet...ArjanL schreef:Open een Album; Weergave; Sorteer op: ....

- JW17
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hoi Tom,
Bij het overzetten naar een iPad kiest het apparaat de volgorde... Erg irritant! Zelfs wanneer je een setje van een vakantie een beetje anders indeeld omdat dit prettiger wegkijkt, zet de iPad de foto's weer op volgorde van tijd en datum waarop ze gemaakt zijn...
In iPhoto schijn je het wel te kunnen bepalen maar ik heb het nog niet voor elkaar gekregen.
Misschien dat iemand anders het wel weet? Ik kijk met belangstelling mee!
Bij het overzetten naar een iPad kiest het apparaat de volgorde... Erg irritant! Zelfs wanneer je een setje van een vakantie een beetje anders indeeld omdat dit prettiger wegkijkt, zet de iPad de foto's weer op volgorde van tijd en datum waarop ze gemaakt zijn...
In iPhoto schijn je het wel te kunnen bepalen maar ik heb het nog niet voor elkaar gekregen.
Misschien dat iemand anders het wel weet? Ik kijk met belangstelling mee!
Groet,
JW
JW
-
- Moderator
- Contacteer:
Ik gebruik hier de app PhotoMgrPro voor.
- ArjanL
- Forumlid
- Contacteer:
Je kunt ook in iPhoto de volgorde handmatig bepalen. Sorteren op datum uitgaand van het feit dat het hoogst ongebruikelijk zou zijn als twee verschillende camera's op precies hetzelfde moment een foto zouden maken.

Slechts iPhoto 7.1.5

Slechts iPhoto 7.1.5
Dank voor de reacties, dat het vanuit iPhoto wel kan weet ik. Maar het gaat in dit geval om vanaf een Windows computer te uploaden via iTunes. Nu heb ik zelf geen Windows computer meer dus kan ook niks uit testen. Het is dus ook gelukkig niet mijn probleem.
Groeten tom
Groeten tom
- ArjanL
- Forumlid
- Contacteer:
Ahh, ik had verkeerd gelezen. Al die iProgramma's zijn een beetje verwarrend.
Volgens mij gaat het niet met iTunes, want die haalt albums uit de iPhoto bibliotheek.
Ook ik weet niet hoe het op Windows werkt.

Volgens mij gaat het niet met iTunes, want die haalt albums uit de iPhoto bibliotheek.
Ook ik weet niet hoe het op Windows werkt.
-
- Forumlid
Dit topic is voor mij tamelijk onbegrijpelijk. Dat komt natuurlijk omdat ik niets begrijp van Itunes laat staan van bibliotheken of albums die daarin moeten worden aangemaakt.
Maar wat ik wel weet is dat als de behoefte bestaat om iets in chronologische volgorde te zetten, dus in tijdsvolgorde, de computer of de software op een of andere manier moet weten wanneer de foto is gemaakt. Of dat nou windows is of appel, of itunes vanuit windows opgestart, (Brrrr) dat doet er niet toe.
Dat meegeven van het moment van opname kan of via de exifdata of via de naamgeving van het bestand met daarin datum tijd etc.
Maar als ik dan lees:
Hoe moet de computer of de software dan chronologisch sorteren?
Door of de exifdata er alsnog handmatig bij te rommelen of alle bestanden al dan niet handmatig een naam mee te geven die het moment van opname in zich heeft.
Want chronologisch sorteren zonder tijdsinformatie gaat niet lukken.
Zelfs niet bij Appel.
Maar wat ik wel weet is dat als de behoefte bestaat om iets in chronologische volgorde te zetten, dus in tijdsvolgorde, de computer of de software op een of andere manier moet weten wanneer de foto is gemaakt. Of dat nou windows is of appel, of itunes vanuit windows opgestart, (Brrrr) dat doet er niet toe.
Dat meegeven van het moment van opname kan of via de exifdata of via de naamgeving van het bestand met daarin datum tijd etc.
Maar als ik dan lees:
dan denk ik: nog al wiedes. Het moment van opname is niet bekend.TomD80 schreef:......zet de iPad ze niet op chronologische volgorde, maar op toestel ( zeker irritant als bij een van de camera's de tijd niet goed stond en er foto's van de betaalde fotograaf bijzitten zonder exit info)...
Hoe moet de computer of de software dan chronologisch sorteren?
Door of de exifdata er alsnog handmatig bij te rommelen of alle bestanden al dan niet handmatig een naam mee te geven die het moment van opname in zich heeft.
Want chronologisch sorteren zonder tijdsinformatie gaat niet lukken.
Zelfs niet bij Appel.
-
- Moderator
- Contacteer:
Ik begrijp er wel iets van en heb de oplossing al aangegeven, nml. een app op de iPad installeren. Daarmee kan je foto's uit de fotobibliotheek te importeren en op volgorde van bijv. datum/tijd sorteren. Overigens is het gebrekkige beheer van foto's op een iPad m.i. een van de mindere aspecten van een iPad.
-
- Forumlid
Zonder exifdata?Skippy schreef:....Daarmee kan je foto's uit de fotobibliotheek te importeren en op volgorde van bijv. datum/tijd sorteren.
Knap
-
- Moderator
- Contacteer:
Marten schreef:Zonder exifdata?Skippy schreef:....Daarmee kan je foto's uit de fotobibliotheek te importeren en op volgorde van bijv. datum/tijd sorteren.
Knap

-
- Forumlid
OK, duidelijk.Skippy schreef:nee, je hebt natuurlijk wel gevulde exif data nodig. Overigens kun je die op de PC met een exif editor vullen, of op de iPad met een app.
TS mist exifdata bij sommige foto's. Zoals eerder gezegd: zonder exif data geen chronologische volgorde.