Marten schreef:Bruud schreef:Wel wat anders dan een D200. Denk dat het erg snel zal wennen..
Fraai.
Wat is volgens jou het grote verschil met de D200, behalve het belangrijke verschil tussen FX en DX ?
beste Marten,
-dat je met iso 1600 en hoger kunt fotograferen en dat je dan een zwarte achtergrond kunt krijgen ipv kleurrijk en gespikkeld (bij de D200 houdt het voor mij op bij ISO400). Ben dus veel minder beperkt qua licht dan met de D200
-heel goede implementatie van auto-iso,(brandpuntafhankelijkheid)
-AF met schroevedraaierlenzen is stiller en sneller.
-Beeldkwaliteit in jpg is heel veel beter. (RAW heb ik nog niet goed kunnen beoordelen)
-bedieningsgemak in het algemeen.(veel intuïtiever)
-op miraculeuze wijze heeft mijn antieke 80-200 2.8AF met deze camera geen last van back-focus. En als dat wel het geval was, dan kan ik dat nu corrigeren met fine tune. Heb nog nooit zulke mooie resultaten gehaald met dit objectief..
-Live view.
- en er valt tzt vast meer toe te voegen
Het enige wat ik tot nu toe mis tov de D200 is de mogelijkheid om met 1 druk op de knop in te kunnen zoomen op een weergave. Maar omdat ik meestal '' focus/recompose'' hanteer, zoom je dan vaak in op een punt dat je toch niet wilt zien. Dus daar kan ik wel mee leven.
Overige verschillen zal ik bij daglicht moeten vaststellen, maar ben tot nu toe erg onder de indruk van de resultaten.
Groet
Ruud