Essebes huwelijksfotografie is een hele moeilijke tak van sport die niet 1-2-3 onder de knie te krijgen is.
Maar door veel oefenen en zeer critisch naar je eigen werk te kijken en niet te snel tevreden te zijn met je eigen resultaten zal je vorderingen maken.
Als fotograaf moet je niet bang zijn om in te breken in bepaalde situaties.
Ook moet je een regiseur zijn om dingen naar je hand te zetten.
Verder moet je de sfeer goed aanvoelen en deze weten te pakken en dat is denk ik nog het moeilijkste.
Er zijn hier op het forum technische fotografen die perfecte technische plaatjes kunnen maken, maar in mijn ogen van een huwelijksreportage niets bakken.
Daarentegen zijn er ook fotografen hier zoals Jettiny die de sfeer perfect weten te pakken en met een bruidsreportage thuiskomen waar je je vingers bij aflikt.
Ik weet niet of je in de buurt van Jettiny woont maar je zou eens een praatje met hem kunnen maken en van hem horen hoe hij het een en ander doet, en misschien zou je eens met hem mee kunnen lopen.
Ik ben een paar weken geleden bij Gijs Moonen geweest i.v.m. productfotografie.
Velen hier op het forum kennen hem (hij behoort tot de 200 beste fotografen van Nederland).
Gijs geeft workshops, maar ook induvidueel.
En aan de apparatuur hoeft het niet te liggen ik heb foto's van Gijs gezien gemaakt met een simpele Nikon S100 compactcamera, geweldig gewoon.
Misschien goed om eens een ritje te maken naar Berkel Enschot en je door Gijs goed op weg te laten helpen.
Wel even een afspaak maken van te voren.
Groetjes George