Hoor graag wat jullie er van vinden…

EFIX:
Nikon D7000 + 50mm 1.4G
ISO 200
50 mm
f/9
1/60

Dank voor je reactie,Quarter schreef:Je zoon is wel een perfect model, hij kijkt echt recht in de lens. Mooie foto.

Kun je vertellen wat je daarmee bedoeld?Léon Obers schreef:Clipping van het rode kanaal in het gezicht.

Niet bewust weggepoetst, sterker nog, ik heb de ogen juist wat lichter gemaakt met Dodge en burn.yzf1kr schreef:Buiten alle al genoemde opmerkingen, valt mij op dat de ogen "dood" zijn.
Ik weet niet of je het weggepoetst hebt, of dat het er niet in zat, maar je kan voortaan beter iets van een lichtpunt in de ogen blijft.

Wat wil je eigenlijk bereiken met een kinderportret? Wat is je doelstelling?Niels schreef:Voor de fletse kleuren heb ik bij deze foto expres voor gekozen, dus dat licht waarschijnlijk aan mijn bewerkingen die ik heb gedaan. Efix gaan bij mij nooit mee via flickr :s, maar staat er wel summier bij.
Clipping: Indien de helderheid aan het maximum komt (waarde 255). Waarden voor RGB breken rechts uit het histogram. Dan ontbreekt detail.Niels schreef:Kun je vertellen wat je daarmee bedoeld?Léon Obers schreef:Clipping van het rode kanaal in het gezicht.

Nou, eigenlijk was mijn bedoeling inderdaad om een koude, klinische, niet sprankelende foto te krijgen.Wat wil je eigenlijk bereiken met een kinderportret? Wat is je doelstelling?
Dat bepaalt feitelijk je fotografische benadering. Om het extreem en wat cru uit te drukken:
Een vertederd menneke waar de warmte en kinderlijke onschuld vanaf straalt en waar de moeder trots is met zo'n kind, of een koel afstandelijk vastgelegd "wezen" waar de menselijkheid en de ziel uit ontbreekt. Een benadering meer als een puur fotografisch technisch object (een pop)?
Hier heb ik helemaal niet naar gekeken, maar ga ik zeker bestuderen.Clipping: Indien de helderheid aan het maximum komt (waarde 255). Waarden voor RGB breken rechts uit het histogram. Dan ontbreekt detail.
Clipping bij één kanaal (het rode kanaal) in het gezicht, andere kanalen niet, alleen het rode kanaal loopt rechts uit het histogram. Geeft tevens een verschuiving van de huidtint.