Welke draagriem is prettig/aanbevolen?
- Jolanda
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Welke draagriem is prettig/aanbevolen?
Arend,
ben dan heel benieuwd wat jij van de Optech sling gaat vinden. Hou ons op de hoogte.
Edit: ik zat al langer naar de optech te kijken. Aangezien ik de gewone draagriem erg fijn vind, heb ik vandaag maar besloten om bij Kamera Express de Utility Strap en de Wrist Strap erbij te bestellen. Aanbiedingsprijs vandaag en 10% NCN korting. zodra alles binnen is, zal ik ook mijn best doen om een review te schrijven. Hopelijk kan deze riem mij meer bekoren dan de Black Rapid Strap.
Jolanda
ben dan heel benieuwd wat jij van de Optech sling gaat vinden. Hou ons op de hoogte.
Edit: ik zat al langer naar de optech te kijken. Aangezien ik de gewone draagriem erg fijn vind, heb ik vandaag maar besloten om bij Kamera Express de Utility Strap en de Wrist Strap erbij te bestellen. Aanbiedingsprijs vandaag en 10% NCN korting. zodra alles binnen is, zal ik ook mijn best doen om een review te schrijven. Hopelijk kan deze riem mij meer bekoren dan de Black Rapid Strap.
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb hem ook net besteld Jolanda, dus dan kunnen we onze ervaringen hier uitwisselen.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
- Arthur Mol
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Voor leden die geïnteresseerd zijn in de draagriem van Carryspeed is er nu een kortingsactie van 40%(!) op de FS-Pro:
This Offer is for Cyber Monday Only ends at 12:00am PST and only valid on the FS-Pro.
Cyber Monday Special 40% Off of Carry Speed FS-Pro Camera Sling Strap. Enter the coupon code "cyber" during check out to get the discount.
You can find the FS-Pro along with other great Carry Speed Products Here!
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
De Optech sling is met vertraging zojuist afgeleverd.
Even uitgeprobeerd op mijn D300 met grip en 80-200/2.8.
Met één connector verbonden werkt hij prima. Bungelt wel iets maar is snel in actiepositie en ook geen last van riempjes voor het oculair (een klacht die je hier en daar wel leest, misschien scheelt het dat ik "linksogig ben).
Maar ik zou deze zwaardere combinatie toch graag met twee connectors verbinden en daar heb ik nog niet de goede combinatie gevonden.
Bij de tweede connector aan de lensvoet in diverse richtingen hangt hij nog niet echt lekker en gaan de banden vaak kruisen bij het liften van de camera.
Nog wat verder experimenteren en misschien heeft ReneG nog wat tips, zie dat het bij hem wel goed werkt, weliswaar met een harnas en niet een sling.
Even uitgeprobeerd op mijn D300 met grip en 80-200/2.8.
Met één connector verbonden werkt hij prima. Bungelt wel iets maar is snel in actiepositie en ook geen last van riempjes voor het oculair (een klacht die je hier en daar wel leest, misschien scheelt het dat ik "linksogig ben).
Maar ik zou deze zwaardere combinatie toch graag met twee connectors verbinden en daar heb ik nog niet de goede combinatie gevonden.
Bij de tweede connector aan de lensvoet in diverse richtingen hangt hij nog niet echt lekker en gaan de banden vaak kruisen bij het liften van de camera.
Nog wat verder experimenteren en misschien heeft ReneG nog wat tips, zie dat het bij hem wel goed werkt, weliswaar met een harnas en niet een sling.
Groeten - Arend / flickr
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Vandaag de underarmstrap ontvangen van CarrySpeed en aan de FS-PRO gemonteerd. Dat is een knap lastig werkje, want het zit vrij strak. Maarrrr hij komt er never nooit spontaan meer vanaf!!!raymonidas schreef:
Bestellen:
De importeur en winkels die CarrySpeed leveren hebben de FS-Pro niet in voorraad. Om de een of andere reden komt hij ook voorlopig niet beschikbaar in Nederland. Ik heb mijn strap gewoon rechtstreeks via de site van CarrySpeed besteld. De totale kosten -inclusief verzending- kwamen uit op €70,- Der under-arm-strap kan apart bijbesteld worden en kost $15,-.
De strap komt uit mid-oost en verzenden gaat met FedEx. Geen al te fijne combinatie hoewel ik mijn strap al binnen een week aangeboden kreeg. FedEx heeft maar enkele ophaalpunten in Nederland, dus heb ik de strap naar mijn werk laten brengen.
Tot zover
Met een vriendelijke groet van Raymond.

Het verschil:
Dat merk je direct wanneer je de strap omdoet en er geen camera aan hangt. De strap blijft op zijn plaats zitten. Ook als je er een jas overheen aandoet. Geen probleem. Ga je de camera eraan hangen dan zit het bevestigingspunt nog gewoon op de juiste plek en niet ergens op je rug of zo.

Conclusie:
Dit extra bandje is een zeer handige/belangrijke uitbreiding op de FS-PRO. Het is nog steeds niet aanwezig in de accessoire lijst, maar stuur van te voren even een mail, dan komt het wel goed.
- Jasper
- Forumlid
- Contacteer:
Raymond,
Als je zo'n carry-speed plaat onder je grip hebt zitten, kun je dan nog wel met je hand over je grip heen (in portret stand)?
Als je zo'n carry-speed plaat onder je grip hebt zitten, kun je dan nog wel met je hand over je grip heen (in portret stand)?
Groeten, Jasper.
Flickr
Flickr
-
- Clublid
- Contacteer:
Hoi Jasper, ik zal niet zeggen dat je er niets van merkt, want dat is niet zo. Als je de camera landscape vasthoud, dan zit de plaat aan de linkerzijde linkse zijde van de cameragrip. De "trekhaak" zit dan helemaal aan de andere (linker) zijde van de grip. Ik heb enkele foto's gemaakt enkel ter verduidelijkingJasper schreef:Raymond,

Ik hoopdat eea duidelijker is, anders hoor ik het graag.
Fijn weekend verder en vraag wat plaatjes aan bij ons in het Enschedese glazen huis

groet van Raymond
- Jasper
- Forumlid
- Contacteer:
Bedankt voor de duidelijke fotos Raymond. Toch weer een groter stuk staal dan een RC2 of zo 
Ik denk niet dat ik zoiets fijn ga vinden. Ik houd het maar mooi op een rapid...

Ik denk niet dat ik zoiets fijn ga vinden. Ik houd het maar mooi op een rapid...
Groeten, Jasper.
Flickr
Flickr
-
- Clublid
- Contacteer:
Ieder zijn ding natuurlijk. Dit plaatje is in tegenstelling tot de RC-2(Manfrotto) universeler(Arca Swiss compatible). Hij zal iets groter zijn omdat de bevestiging uit het midden is geplaatst zodat de camera goed in balans hangt.Jasper schreef:Bedankt voor de duidelijke fotos Raymond. Toch weer een groter stuk staal dan een RC2 of zo
Hier neem je wat en daar geef je wat, er zijn altijd concessies te doen bij het ontwerpen.
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Kan aan de BRS ook een D7000 met 70-200 vr2 hangen of raden jullie dat af vanwege het gewicht van het objectief vs de body? En waaraan maak je de BRS vast: de body of de objectief beugel (newby)
Sorry, bericht hoort hier ws niet, dus op 12/1 apart draadje gemaakt.
Sorry, bericht hoort hier ws niet, dus op 12/1 apart draadje gemaakt.
Laatst gewijzigd door RobNikon op za jan 12 2013 9:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Sorry dit bericht had ik geheel gemist.ArendV schreef:Nog wat verder experimenteren en misschien heeft ReneG nog wat tips, zie dat het bij hem wel goed werkt, weliswaar met een harnas en niet een sling.
Ik gebruik idd. het harnas voor de dubbele koppeling, niet de sling. Er zit een schroef (van de sun sniper meen ik) in. Bij het harnas heb ik het probleem met de banden die door elkaar lopen/kruisen niet. Ik gebruik overigens ook OpTech connectors op dezelfde manier aan mijn LowePro S&F kit.
Spul waarmee je foto's maakt...
- a vgastel
- Forumlid
HOI
Gebruik zo wel het harnes als de op tech usa utility strap -sling met de by geleverde uni loop.
UNI LOOP zitten aan de bevestigings punten van de camera.
Hangt precies waar ik hem wil enige nadeel is misschien het riempje even verschuiven als ik op het lcd wil kijken.
Maar het zit niet in de weg of voor het oculair.
Verder een fijne riem en voor de prijs zie zelf.
http://www.pricedumper.nl/op+tech?ggkey=op+tech" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruik zo wel het harnes als de op tech usa utility strap -sling met de by geleverde uni loop.
UNI LOOP zitten aan de bevestigings punten van de camera.
Hangt precies waar ik hem wil enige nadeel is misschien het riempje even verschuiven als ik op het lcd wil kijken.
Maar het zit niet in de weg of voor het oculair.
Verder een fijne riem en voor de prijs zie zelf.
http://www.pricedumper.nl/op+tech?ggkey=op+tech" onclick="window.open(this.href);return false;
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
- Jasper
- Forumlid
- Contacteer:
Bert,a vgastel schreef: UNI LOOP zitten aan de bevestigings punten van de camera.
gebruik je dan 1 of 2 uniloop bevestigingspunten bij de sling?
1 lijkt me nl niet zo failsafe

Groeten, Jasper.
Flickr
Flickr
- a vgastel
- Forumlid
2 stuks, een llinks en een rechts van de camera , kan zo vlug geen foto makenJasper schreef:Bert,a vgastel schreef: UNI LOOP zitten aan de bevestigings punten van de camera.
gebruik je dan 1 of 2 uniloop bevestigingspunten bij de sling?
1 lijkt me nl niet zo failsafe
Zal even kijken of ik er een kan maken als ik een camera heb.
EDIT
1 Optech sling met twee uni loops.

mvgr bert
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
- Jasper
- Forumlid
- Contacteer:
Dank voor de duidelijke foto Bert.
Als je dit zo over je schouder 'slingt', hangt je objectief dan horizontaal naar achter?
Als je dit zo over je schouder 'slingt', hangt je objectief dan horizontaal naar achter?
Laatst gewijzigd door Jasper op do jan 10 2013 10:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Jasper.
Flickr
Flickr