Op het moment dat ik mijn Nikon D70 kocht, was ik één van de eersten. Een Nederlandse handleiding was toen nog niet beschikbaar. Nu, drie jaar later, heb ik bij een kennis gezien dat die er nu wel is. In Belgie geprint. Mijn dealer zegt dat hij er niet aan kan komen. Belgie levert alleen aan Belgische en Luxemburgse dealers. Nikon Nederland levert het boekje volgens mijn dealer niet. Ik ben ten einde raad!
Ik vind het gebruik van de Nikon D70 heel ingewikkeld. Zo'n handig boekje zou mij erg helpen om uit de camera te halen wat er in zit.
Wie kan mij helpen???
Lies Aalberts
Nederlandse Gebruikershandleiding Nikon D70
Hoi Lies
Ja dat verhaal ken ik. Mijn camera komt uit Duitsland en je raad het nooit Nikon GMBH heeft mij de nederlandse handleiding gestuurd op CD moet je wel ff zelf uitprinten.
Als je intresse hebt wil ik je wel een copietje sturen. of proberen te mailen. Het ligt namelijk aan je mailbox of die groot genoeg is.
Laat me maar wat weten dry_ade@msn.com
Ja dat verhaal ken ik. Mijn camera komt uit Duitsland en je raad het nooit Nikon GMBH heeft mij de nederlandse handleiding gestuurd op CD moet je wel ff zelf uitprinten.
Als je intresse hebt wil ik je wel een copietje sturen. of proberen te mailen. Het ligt namelijk aan je mailbox of die groot genoeg is.
Laat me maar wat weten dry_ade@msn.com
Hallo Dryade,
Wat fijn dat je reageert! Ik heb de uitgebreide handleiding op CDrom. Een dik pakket om te printen. Het gaat mij dus om de handleiding als boekje waar je snel even iets in op kunt zoeken. Als je die hebt graag, de uitgebreide handleiding heb ik dus al.
Het is trouwens niet mijn enige probleem met de D70. Er blijkt een fabrieksfout in deze toestellen te zitten. Het groene led lichtje blijft knipperen en het toestel reageert nergens meer op. Nikon heeft de fout toegegeven en repareert het gratis. Maar..... het Inca punt in Haarlem werkt vanaf 14 juli niet meer. Duitsland heeft het overgenomen. Wat een gedoe! Ik heb mijn toestel nu opgestuurd, duurt 8 weken tot het klaar is.
Na mijn hele leven met Nikon gefotografeerd te hebben (analoog) valt me dit allemaal heel erg tegen. Ik heb echt pech op pech. Gisteren heb ik Dixons zo ver gekregen dat zij een poging voor mij doen om het boekje te krijgen. Ze gaven me niet veel kans.
We leven in een weggooi maatschappij. Bij Dixons( niet de dealer waar ik de camera gekocht heb) zeiden ze dat je een camera in drie jaar af moet schrijven. Ik ben al 65 en dacht dat dit mijn laatste camera zou worden. Niet dus.
Ik begin te denken: NOOIT MEER NIKON.
Jammer, bedankt voor je hulp!
Groetjes,
Lies
Wat fijn dat je reageert! Ik heb de uitgebreide handleiding op CDrom. Een dik pakket om te printen. Het gaat mij dus om de handleiding als boekje waar je snel even iets in op kunt zoeken. Als je die hebt graag, de uitgebreide handleiding heb ik dus al.
Het is trouwens niet mijn enige probleem met de D70. Er blijkt een fabrieksfout in deze toestellen te zitten. Het groene led lichtje blijft knipperen en het toestel reageert nergens meer op. Nikon heeft de fout toegegeven en repareert het gratis. Maar..... het Inca punt in Haarlem werkt vanaf 14 juli niet meer. Duitsland heeft het overgenomen. Wat een gedoe! Ik heb mijn toestel nu opgestuurd, duurt 8 weken tot het klaar is.
Na mijn hele leven met Nikon gefotografeerd te hebben (analoog) valt me dit allemaal heel erg tegen. Ik heb echt pech op pech. Gisteren heb ik Dixons zo ver gekregen dat zij een poging voor mij doen om het boekje te krijgen. Ze gaven me niet veel kans.
We leven in een weggooi maatschappij. Bij Dixons( niet de dealer waar ik de camera gekocht heb) zeiden ze dat je een camera in drie jaar af moet schrijven. Ik ben al 65 en dacht dat dit mijn laatste camera zou worden. Niet dus.
Groetjes,
Lies
Dit is non sence, zelfs de wet schrijft anders voor bij dergelijke kostbare apparatuur! Het is wel goed voor hun omzet. (lees winst)hlaalberts schreef: knip
We leven in een weggooi maatschappij. Bij Dixons( niet de dealer waar ik de camera gekocht heb) zeiden ze dat je een camera in drie jaar af moet schrijven.
Knip
Groetjes,
Lies
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Wat een ongenuanceerdheid. Een D70(s) of welke andere SLR van Nikon gaat technisch heus wel langer mee dan 3 jaar. Ik weet niet hoe oud je denkt te worden, maar statistisch heb je nog een jaar of 20 te gaan. Waarschijnlijk werkt je camera mechanisch nog steeds tegen die tijd. Wat mijnheer Dixons bedoelt is dat er tegen die tijd 100Gigapixel camera's te koop zijn met heel veel toeters, bellen en extra's. Waarschijnlijk worden er tegen die tijd andere bestandsformaten en bewerkingsprogramma's gebruikt, waardoor de compabiliteit moeizaam wordt. Dit alles betekent niet dat je je mooie camera over 3 jaar weg moet gooien hoor.hlaalberts schreef:We leven in een weggooi maatschappij. Bij Dixons( niet de dealer waar ik de camera gekocht heb) zeiden ze dat je een camera in drie jaar af moet schrijven. Ik ben al 65 en dacht dat dit mijn laatste camera zou worden. Niet dus.
Ditzelfde verhaal geldt niet alleen voor NIKON, maar voor ieder ander merk. Nooit meer Nikon geldt dus ook voor Canon, Sony, Fuji, Pentax, etc...
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Het is inderdaad een beetje lastig nu INCA op het punt staat om haar Nikon-importeurschap en bijbehorende service-verlening te beeindigen, maar je kunt er van op aan dat je camera wordt gemaakt. Aan de andere kant zou je er bij de leverancier (DIXON's) op aan kunnnen dringen om een vervangende camera te krijgen. Misschien levert het iets op. Zeker nu, namelijk in de 'vakantieperiode', heb je een extra reden om aan te voeren.hlaalberts schreef:Hallo Dryade,
Groetjes,
Lies