Dat hangt er van af. Een camera en objectief gaan condenseren als je met een camera vanuit de kou ergens naar binnen gaat waar het warm is. Als het warm en vochtig (Busch) is, zul je er meer last van hebben dan als het warm en droog is, zoals bij de Desert.KirstenLindeboom schreef: Nu is mijn vraag, wanneer ik in de Bush of Desert wil fotograferen, kan de hoge vochtigheidsgraad kwaad voor mijn lens?
Wat te doen: zorg er voor dat de camera en objectief normaal warm zijn. Loop je zomer's buiten met je spullen en je gaat dan de Bush in, dan zul je er geen last van hebben. Ook als je vanuit een warme auto (trein - bus) met je camera in een cameratas (een goede tas beschermt en isoleert) zo direct eerst bij de Bush naar binnen gaat. En dan daar pas de camera en objectief om je nekt hangt om te gaan fotograferen.
In de winter dus niet eerst door het hele dierenpark lopen, met je camera om de nek en dan bij de Bush naar binnen gaan.
Ik neem aan dat het in de Bush warm en vochtig is en dat het in de Desert warm en droog is. In de Desert zul je dus minder last van condensatie hebben.