Woudagemaal in werking en open met Kerst
- wopper
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Woudagemaal in werking en open met Kerst
Het is wel geen evenement. maar volgens mij wel mooi om te zien er foto's van te maken.
LEMMER - Wetterskip Fryslân zet maandag in de loop van de middag het Woudagemaal in Lemmer in werking. De inzet van het gemaal is nodig om de hoeveelheid neerslag die de komende dagen wordt verwacht te verwerken.
Wetterskip Fryslân verwacht de komende week minder tot geen afvoercapaciteit via de spuisluizen bij Dokkumer Nieuwe Zijlen en Zoutkamp en spuisluis bij Harlingen. Reden is de verwachte hoge waterstand op het Lauwersmeer en de Waddenzee.
Het gemaal is speciaal voor deze gelegenheid 1e en 2e Kerstdag van tien tot vijf uur open voor publiek.
http://www.lc.nl/friesland/regio/articl ... met-Kerst-" onclick="window.open(this.href);return false;
LEMMER - Wetterskip Fryslân zet maandag in de loop van de middag het Woudagemaal in Lemmer in werking. De inzet van het gemaal is nodig om de hoeveelheid neerslag die de komende dagen wordt verwacht te verwerken.
Wetterskip Fryslân verwacht de komende week minder tot geen afvoercapaciteit via de spuisluizen bij Dokkumer Nieuwe Zijlen en Zoutkamp en spuisluis bij Harlingen. Reden is de verwachte hoge waterstand op het Lauwersmeer en de Waddenzee.
Het gemaal is speciaal voor deze gelegenheid 1e en 2e Kerstdag van tien tot vijf uur open voor publiek.
http://www.lc.nl/friesland/regio/articl ... met-Kerst-" onclick="window.open(this.href);return false;
- marcel.b
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Woudagemaal in werking en open met Kerst
Volgens mij is er niemand geweest..... schitterend gemaal als het in werking is.
Begin dit jaar in maart geweest helaas maar paar foto,s van over ten gevolgen van PC crash.
Weet nu het te laat is wel beter , na een jaartje bezig te zijn met fotografie
Ga zeker terug ander keertje.... komt nog genoeg regen.
Begin dit jaar in maart geweest helaas maar paar foto,s van over ten gevolgen van PC crash.
Weet nu het te laat is wel beter , na een jaartje bezig te zijn met fotografie
Ga zeker terug ander keertje.... komt nog genoeg regen.
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Fuji XT 1
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Eeh, jawel hoor. Ik kwam alleen niet naar binnen. Ik was er rond 12 uur en het was er extreem druk, de wachttijd was ongeveer 2 uur om naar binnen te mogen.marcel.b schreef:Volgens mij is er niemand geweest.....
Ik had geen zin om buiten pal aan de wind met buien 2 uur te wachten en ben weer terug naar huis gereden. Wel nog een paar plaatjes van de buitenkant geschoten maar niets bijzonders.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- Gobert
- Clublid
Volgens mij kun je er ook in als hij stil staat.a90 schreef:Eeh, jawel hoor. Ik kwam alleen niet naar binnen. Ik was er rond 12 uur en het was er extreem druk, de wachttijd was ongeveer 2 uur om naar binnen te mogen.marcel.b schreef:Volgens mij is er niemand geweest.....
Ik had geen zin om buiten pal aan de wind met buien 2 uur te wachten en ben weer terug naar huis gereden. Wel nog een paar plaatjes van de buitenkant geschoten maar niets bijzonders.
Hierbij een sfeerimpressie van een ander forum waar ik bij tijd en wijle vertoef.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... 4#24029824" onclick="window.open(this.href);return false;
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
Voor diegenen die het Ir Woudagemaal gemist hebben deze dagen, begin dit jaar was het gemaal ook open:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... hp?t=42744" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... hp?t=42744" onclick="window.open(this.href);return false;

Ehhh, link geeft foutmelding "User not allowed to access this forum"Gobert schreef: Hierbij een sfeerimpressie van een ander forum waar ik bij tijd en wijle vertoef.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... 4#24029824" onclick="window.open(this.href);return false;

- marcel.b
- Forumlid
Het wouda gemaal is in principe in de weekenden toegangkelijk voor plubliek maar dit moet je gewoon in werking zien.
Je voelt dan gewoon de machines draaien de warmte en de geur van smeerolie , geweldig!
Er is hopelijk ook komend jaar weer de 'open molen en gemalen dagen ' diversen stoomgemalen draaien dan ook
daadwerkelijk onder stoom. Ben onder andere in het putter stoomgemaal geweest en in nijkerk ( vlak bij elkaar ). Tot
slot doorgereden naar Halfweg , een enorme liggende stoommachiene die via een reductiekast links en rechts een
dubbel schoepenrad aandrijft gelegen ieder in een gebouw. Dit gemaal staat gewoon in een woonwijk !
Tevens is er ook een museum bij met model stoommachienes.
Je voelt dan gewoon de machines draaien de warmte en de geur van smeerolie , geweldig!
Er is hopelijk ook komend jaar weer de 'open molen en gemalen dagen ' diversen stoomgemalen draaien dan ook
daadwerkelijk onder stoom. Ben onder andere in het putter stoomgemaal geweest en in nijkerk ( vlak bij elkaar ). Tot
slot doorgereden naar Halfweg , een enorme liggende stoommachiene die via een reductiekast links en rechts een
dubbel schoepenrad aandrijft gelegen ieder in een gebouw. Dit gemaal staat gewoon in een woonwijk !
Tevens is er ook een museum bij met model stoommachienes.
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Fuji XT 1
- marcel.b
- Forumlid
Kan trouwens gratis aanmelden bij het woudagemaal voor de nieuwsbrief , dan word je tijdig op de hoogte gebracht waneer het gemaal 'onder stoom gaat '
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Fuji XT 1
- Johan v. V.
- Clublid
Hoe leg je dat vast op de foto?marcel.b schreef:Je voelt dan gewoon de machines draaien de warmte en de geur van smeerolie , geweldig!

Vriendelijke groet,
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
- Gobert
- Clublid
Oh, dat is jammer. Dit was een fraai staaltje fotowerk..CaptainHook schreef:Ehhh, link geeft foutmelding "User not allowed to access this forum"Gobert schreef: Hierbij een sfeerimpressie van een ander forum waar ik bij tijd en wijle vertoef.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- marcel.b
- Forumlid
Die geur denk ik er wel bij !muggie schreef:Hoe leg je dat vast op de foto?marcel.b schreef:Je voelt dan gewoon de machines draaien de warmte en de geur van smeerolie , geweldig!
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Fuji XT 1