Mijn d5100 laten vallen

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
Joukee

Mijn d5100 laten vallen

Bericht door Joukee » di dec 25 2012 7:42 pm

Heel fijn op 1e kerstdag kwamen we thuis en mijn zus dacht dat ze mijn camera op de tafel had gelegd maar dat bleek niet zo en hij lag op de grond.
Ik heb toen gelijk gekeken of hij het nog deed en nee ik kreeg de melding fout. Druk nogmaals de ontspan knop in. Toen ik de lens eraf haalde zag ik dat de spiegel in niet meer om klapte als ik op de ontspanknop klikte. Ik heb hem een beetje geholpen met omklappen en nu doet hij het weer.

Is er iets waar ik aan kan zien of hij nu wel goed is? Of is er een service point ergens waar ik hem kan laten nakijken?

EdwinKort
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Mijn d5100 laten vallen

Bericht door EdwinKort » di dec 25 2012 7:59 pm

Er is een servicepunt in Beverwijk. Misschien dat de winkel waar je de camera kocht je kan helpen, anders zal je naar Beverwijk moeten.
Mijn foto-site
Helaas, geen Nikon-spul meer.
Zend PM als je mijn foto wil bewerken, zodat ik er iets van kan leren

jdgraaf
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Re: RE: Mijn d5100 laten vallen

Bericht door jdgraaf » di dec 25 2012 11:28 pm

Best kans dat je spiegel ontzet is en daardoor de auto focus niet meer acuraat is.
En welicht is er nog meer (ontzichtbare) schade. Dus is aan te raden even een afspraak te maken in Beverwijk.

Heb recentelijk mijn D5000 laten vallen dus voel wel met je mee.....

Jan.
Sent from my Lumia 800 using Board Express
Een berg Nikon spullen....

Joukee

Bericht door Joukee » do dec 27 2012 5:02 pm

EdwinKort schreef:Er is een servicepunt in Beverwijk. Misschien dat de winkel waar je de camera kocht je kan helpen, anders zal je naar Beverwijk moeten.
jdgraaf schreef:Best kans dat je spiegel ontzet is en daardoor de auto focus niet meer acuraat is.
En welicht is er nog meer (ontzichtbare) schade. Dus is aan te raden even een afspraak te maken in Beverwijk.

Jan.

Wat kost zo'n check? enig idee?

ROLANDPHOTO
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door ROLANDPHOTO » do dec 27 2012 5:28 pm

Joukee schreef:
EdwinKort schreef:Er is een servicepunt in Beverwijk. Misschien dat de winkel waar je de camera kocht je kan helpen, anders zal je naar Beverwijk moeten.
jdgraaf schreef:Best kans dat je spiegel ontzet is en daardoor de auto focus niet meer acuraat is.

Jan.

Wat kost zo'n check? enig idee?

Je kunt beginnen met een willekeurig lens te kijken op het scherpstelpunt goed is,en de foto,s op scheefheid te testen.
CLUBLID>

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”