Knoop doorhakken telelens D90
Knoop doorhakken telelens D90
Mbt de aanschaf van mijn lichtsterke telelens stond ik een paar dagen geleden (ik heb tot 2 januari om de knoop daarvoor door te hakken)
op het punt een Nikon 80-200 AF-S te kopen, het prijsverschil t.o.v het kwaliteitsverschil is wel belangrijk gezien ik voor dit bedrag (zie opsomming onder) echt al diep in mijn studentenbuidel moet tasten, ik verwen mezelf echter graag met kerst:)
Ik leek ook vrij zeker van mn zaak wat betreft die lens al ben ik nu wel aan het twijfelen:
- ik kan de 80-200 AF-S krijgen voor 875,-
- ik kan een 'zgan' 70-200 2.8 VRI krijgen voor 1000,-
- via een webshop betaal je 988,- voor de nieuwste Sigma (http://www.camerawarehouse.nl/sigma-70-" onclick="window.open(this.href);return false; ... on-af.html)
Ik realiseer me dat ik nog niet het onderste uit de kan zal halen zolang ik welk van de lensen dan ook in combinatie met de D90 gebruik (dit zeg ik op basis van tientallen reviews) maar ben er van overtuigd dat dit een veel betere investering is dan nu een d300s of d7000 te kopen en met minder glaswerk te blijven schieten.
om mezelf even te verduidelijken, stel ik zou hier niks horen ga ik voor de VRI. Ik zou me alleen voor kunnen stellen er gebruikers zijn die zeggen voor het zelfde geld heb je ook de nieuwste sigma, of de 80-200 die ondanks de leeftijd bijzonder goed gewaardeerd wordt.
Ander alternatief zou de nieuwe en lichtere 70-200 f4 kunnen zijn maar die is en nog wat duurder, last time I checked, en voor binnensport en concerten SCHIJNT de vernieuwde VRIII de extra stop niet te kunnen compenseren...
Ik weet wel waar ik heen wil, ik kan alleen wel wat verlichting op mijn pad gebruiken
op het punt een Nikon 80-200 AF-S te kopen, het prijsverschil t.o.v het kwaliteitsverschil is wel belangrijk gezien ik voor dit bedrag (zie opsomming onder) echt al diep in mijn studentenbuidel moet tasten, ik verwen mezelf echter graag met kerst:)
Ik leek ook vrij zeker van mn zaak wat betreft die lens al ben ik nu wel aan het twijfelen:
- ik kan de 80-200 AF-S krijgen voor 875,-
- ik kan een 'zgan' 70-200 2.8 VRI krijgen voor 1000,-
- via een webshop betaal je 988,- voor de nieuwste Sigma (http://www.camerawarehouse.nl/sigma-70-" onclick="window.open(this.href);return false; ... on-af.html)
Ik realiseer me dat ik nog niet het onderste uit de kan zal halen zolang ik welk van de lensen dan ook in combinatie met de D90 gebruik (dit zeg ik op basis van tientallen reviews) maar ben er van overtuigd dat dit een veel betere investering is dan nu een d300s of d7000 te kopen en met minder glaswerk te blijven schieten.
om mezelf even te verduidelijken, stel ik zou hier niks horen ga ik voor de VRI. Ik zou me alleen voor kunnen stellen er gebruikers zijn die zeggen voor het zelfde geld heb je ook de nieuwste sigma, of de 80-200 die ondanks de leeftijd bijzonder goed gewaardeerd wordt.
Ander alternatief zou de nieuwe en lichtere 70-200 f4 kunnen zijn maar die is en nog wat duurder, last time I checked, en voor binnensport en concerten SCHIJNT de vernieuwde VRIII de extra stop niet te kunnen compenseren...
Ik weet wel waar ik heen wil, ik kan alleen wel wat verlichting op mijn pad gebruiken
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Knoop doorhakken telelens D90
Ik zou een tweedehands 70-200 f2.8 VR adviseren. Een risicoloze aanschaf, want heel gewild en waardevast. Op DX een geweldig objectief.
Ik zou niet eens verder kijken in jouw geval.
VR compenseert alleen bewegingen die je zelf smaakt, niet die van je onderwerp. Daarom is lichtsterkte veel belangrijker dan het al dan niet hebben van VR. Hoewel VR in dit bereik wel heel prettig is! Daarom ook niet de AFS 80-200, hoewel die optisch nog iets mooier is. De VR versie is gewoon een handiger objectief om mee te werken in de praktijk.
Ik zou niet eens verder kijken in jouw geval.
VR compenseert alleen bewegingen die je zelf smaakt, niet die van je onderwerp. Daarom is lichtsterkte veel belangrijker dan het al dan niet hebben van VR. Hoewel VR in dit bereik wel heel prettig is! Daarom ook niet de AFS 80-200, hoewel die optisch nog iets mooier is. De VR versie is gewoon een handiger objectief om mee te werken in de praktijk.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Ik zou je dan aanraden om eens bij arendv langs te gaan.
Die heeft nu zijn af-d 80-200 te koop staan.
(de 2 rings uitvoering )
Dat 'ding'
moet het uitstekend doen op jouw d90.
Ook al kreeg je met die ander weinig scherpe foto's , dit is weer een andere uitvoering.
En je houd mooi wat geld in de knip.
Die heeft nu zijn af-d 80-200 te koop staan.
(de 2 rings uitvoering )
Dat 'ding'

Ook al kreeg je met die ander weinig scherpe foto's , dit is weer een andere uitvoering.
En je houd mooi wat geld in de knip.

- Wilci
- Forumlid
- Contacteer:
Heb je het objectief hoofdzakelijk voor sport nodig, (snelle sluitertijden) dan heb je vrijwel nooit de VR nodig en ben je met de 80-200 AFS wat goedkoper uit. Overigens blijven deze objectieven hun waarde houden. Dus als je redelijk voordelig aan een dergelijk objectief kan komen, kan je je uiteindelijk nooit een buil vallen.
- Gertje
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Is dit dan wellicht iets voor je? Altijd gebruikt op een D80 en erg tevreden geweest over de resultaten. Echter, nu ik een D700 aangeschaft heb, wil ik ook investeren in glas. Vandaar dat mijn Sigma te koop staat.TDoornbos schreef:het prijsverschil t.o.v het kwaliteitsverschil is wel belangrijk gezien ik voor dit bedrag (zie opsomming onder) echt al diep in mijn studentenbuidel moet tasten, ik verwen mezelf echter graag met kerst:)
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =5&t=44752
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Geloof me de VR op de 70-200 Vr1 van Nikon ga je wel waarderen.
Ik heb hem ook en hij geeft betere resultaten dan mijn 24-70 2.8
Goed je hebt wel wat in handen om mee te nemen, maar een super beeldkwaliteit en een lekkere snelle accurate AF.
Ik zou niet eens naar andere lenzen kijken als deze binnen je budget zit.
Ik heb hem ook en hij geeft betere resultaten dan mijn 24-70 2.8
Goed je hebt wel wat in handen om mee te nemen, maar een super beeldkwaliteit en een lekkere snelle accurate AF.
Ik zou niet eens naar andere lenzen kijken als deze binnen je budget zit.
- Robin
- Forumlid
Heb zelf een erg goede en fijne ervaring met de 70-200mm vr1 samen met de D90 gehad.
Je zal zeker geen spijt krijgen van de aanschaf van de 70-200 vr1
Je zal zeker geen spijt krijgen van de aanschaf van de 70-200 vr1
Greetz... Robin
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
-
- Forumlid
Wat is het doel van je investering? Maw waar ga je hem voor gebruiken?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Hij wil zich zelf verwennen, dus weet ik ook niet waar de lens voor gebruikt gaat worden.
Maar de 70-200 2.8 VR1 is gewoon de beste keuze, ook op een D90, zodra je de resultaten ziet vraag je je af waarom had ik die lens niet eerder.
Maar de 70-200 2.8 VR1 is gewoon de beste keuze, ook op een D90, zodra je de resultaten ziet vraag je je af waarom had ik die lens niet eerder.
- bjornc
- Forumlid
Zoals ik het zelf zie;
1) Nikkor 70-200 VR1
2) Sigma 70-200mm F2.8 APO EX DG OS HSM Nikon AF
3) Nikkor 80-200
Zoals Patrick al zei, de Nikon objectieven zijn waardevaster dan de Sigma objectieven.
De Sigma is echter ook niet zomaar te negeren, vandaar dat deze in mijn rijtje boven de 80-200 staat, want ik vind VR op tele toch wel erg prettig als je uit de hand moet schieten.
Bovendien heb je net die 10mm meer bereik onderaan je zoom, zodat het 'gat' tussen een standaardzoom en telezoom niet zo groot is.
1) Nikkor 70-200 VR1
2) Sigma 70-200mm F2.8 APO EX DG OS HSM Nikon AF
3) Nikkor 80-200
Zoals Patrick al zei, de Nikon objectieven zijn waardevaster dan de Sigma objectieven.
De Sigma is echter ook niet zomaar te negeren, vandaar dat deze in mijn rijtje boven de 80-200 staat, want ik vind VR op tele toch wel erg prettig als je uit de hand moet schieten.
Bovendien heb je net die 10mm meer bereik onderaan je zoom, zodat het 'gat' tussen een standaardzoom en telezoom niet zo groot is.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Ik zou 1-3-2 zeggen. Die 80-200 is optisch geweldig!
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Bedenk wel dat het argument voor waardevast alleen opgaat voor tweedehands lenzen die je niet te duur kunt krijgen, terwijl dit argument vaak ook aangehaadl wordt bij nieuwe lenzen. Procentueel schrijf je op een nieuwe lens op de Nikon misschien wel minder af dan op een sigma, maar uiteindelijk gaat het bij afschrijving niet om procenten maar om harde euro'sbjornc schreef: Zoals Patrick al zei, de Nikon objectieven zijn waardevaster dan de Sigma objectieven.
voorbeedl: een VRII nieuwe voor 1800,- over 3 jaar voor 1300,- kunnen verkopen is toch altijd meer afschrijving dan een sigma van 600,- na evenveel jaar voor 300,- kunnen verkopen...

daarnaast vind ik waardevast ook niet echt een overtuigend argument maar daarover kunnen de meningen uiteraard verschillen

Fin.
- bjornc
- Forumlid
We praten in dit topic toch over tweedehands Nikon objectieven?
En waardevast is altijd een argument, want niets zo veranderlijk als de wensen van een fotograaf
En waardevast is altijd een argument, want niets zo veranderlijk als de wensen van een fotograaf

Ik wil de lens gebruiken voor sport en optredens.JanJacob schreef:Wat is het doel van je investering? Maw waar ga je hem voor gebruiken?
Hier in Groningen is het niet moeilijk om voor events een perskaart te krijgen, en als je een mooie plaat hebt wil de organisatie er nog wel eens wat mee doen. Zo komt er een foto in het komende magazine van de 4mijl waar ik met mijn simpele combi tussen het grote geweld zowel bij de start als bij de finish tussen de hekken mocht staan.
Komende dagen in het Martini Plaza de Groninger Basketball Week, prachtig affiche en geweldige kansen voor mooie platen van basketball op hoog niveau.
Ik ben veel bezig om op verschillende vlakken (ook natuur, cultuur, portret) ervaring op te doen om straks freelance wat bij te kunnen verdienen.
Waardevast vind ik tot op zekere hoogte wel een argument, met dit in het achterhoofd had ik ook de goedkope versie van de 80-200 gekocht, omdat ik er vanuit ging dat ik deze toch wel weer zou kunnen verkopen (ook gedaan met een paar tientjes winst), maar achteraf heeft dat eigenlijk in wat gemakszucht geresulteerd omdat ik eigenlijk toch wel wist dat er op termijn (en die kwam vrij snel) toch vanaf zou willen voor een betere.
Poosje gelede deze plaat geschoten, en hoe mooi ik m ook vind, ik had in mn achterhoofd wel een stemmetje dat bleef zeggen dat ie spot-on was geweest met een goed objectief.. (geschoten met oude versie van tamron 17-250) nu miste ik hier ook wel een polarisatiefilter zo bijna recht tegen de zon in maar goed.. https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater