Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een leuke flitser voor mijn D3100 maar zie door de bomen het bos niet meer. Wat wil ik:
1. Hij moet goed licht afgeven (protretten/invullicht)
2. Hij moet een beetje eenvoudig te bedienen zijn.
3. Hij moet een tweede flitser kunnen aansturen ( wanneer hij gemonteerd is op een D7000 of D90)
4. Hij moet qua grote een beetje bij de camera passen.
betreft eis 3. Ik heb nu een D3100 maar wil graag 1 van deze camara's erbij kopen op den duur. wandaar dat de flitser op de D3100 niet een tweede flitser hoeft aan te sturen ( of los v/d/ camera) maar bij de D7000/D90 wel.
Ik las zelf dat de SB-700 of hoger het allemaal kan op de D3100 maar nu vraag ik mij af of de SB-600 niet al voldoende is. evt. een ander merk zoals de Metz of Nissin? is dat wat?
Ik wil graag nu wel gelijk goed kopen zodat het echt op de groei is, en niet zoals mijn camera beginnen met het instapmodel en er vervolgens achter komen dat je beperkt wordt.
Alvast bedankt voor het mee denken.
Alexander Cox
Flitser op de D3100
- Wolf
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Flitser op de D3100
Ik denk dat als je zoekt op Nissin of Metz op dit forum dat je snel genoeg je antwoord hebt.
Zelf heb ik een Nissin en die bevalt prima! Maar als ik het geld had kocht ik een SB700.
Zelf heb ik een Nissin en die bevalt prima! Maar als ik het geld had kocht ik een SB700.
- Bak
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Vorige week ging mijn sb600 gedeeltelijk stuk en dat moment heb ik direct aangegrepen om een sb700 te kopen. Het gebruiksgemak van de 700 is zoveel beter dat ik al een tijdje naar een excuus zocht om over te stappen. Vooral als je hem niet regelmatig gebruikt zoek je bij de 600 iedere keer weer het schompes hoe het menu ook weer werkt. Euhm, tja twee knoppen tegelijk indrukken, maar welke ook weer.... Van die dingen. Buiten dat is de sb600 bij mijn weten niet meer in productie en lastiger te krijgen.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ga voor de SB-700. Het menu is een stuk eenvoudiger dan bij de SB-600.
Een tweedehandse SB-600 is nu veelal duurder, dan toen de laatste exemplaren nog in de winkel verkocht werden. Ging destijds over de toonbank voor 149 euro.
Een SB-700 kan ook andere flitsers aansturen, een SB-600 kan dat niet.
En kijk voor de lol eens in het actuele ZOOM Magazine. Worden meerdere flitsers met elkaar vergeleken. Al doet de SB-700 dan niet mee, zelf neem ik maar aan dat er qua kwaliteit niet veel verschil zal zijn met de SB-910.
De verschillen tussen de Nikon flitsers:
http://home.planet.nl/~braak117/iDDL%20flitsers.xls" onclick="window.open(this.href);return false;
Een tweedehandse SB-600 is nu veelal duurder, dan toen de laatste exemplaren nog in de winkel verkocht werden. Ging destijds over de toonbank voor 149 euro.
Een SB-700 kan ook andere flitsers aansturen, een SB-600 kan dat niet.
En kijk voor de lol eens in het actuele ZOOM Magazine. Worden meerdere flitsers met elkaar vergeleken. Al doet de SB-700 dan niet mee, zelf neem ik maar aan dat er qua kwaliteit niet veel verschil zal zijn met de SB-910.
De verschillen tussen de Nikon flitsers:
http://home.planet.nl/~braak117/iDDL%20flitsers.xls" onclick="window.open(this.href);return false;
En ik heb vandaag een MG8000 Nissin gekocht voor €499 en de battery pack op speciale prijs €199.
Heb een godox pack en die kan ook gewoon gebruiken met di Nissin.
Heb een godox pack en die kan ook gewoon gebruiken met di Nissin.