Hoi,
Ik ben gisteren ff bij chipclean langsgeweest daar kreeg ik de tip om mijn fototas af en toe ook te stofzuigen(niet dat de tas erg smerig was).
Zelf had ik er eigenlijk niet bij stilgestaan dat er natuurlijk in verloop van tijd stof in de fototas komt.
Het is niet een heel erg belangrijke tip maar het leek me wel leuk om deze tip nog ff te vermelden.
Groeten, Klaas
Fototas schoonmaken.
- pinocchio
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Fototas schoonmaken.
Ik kan met Nikon... voor mijn "mooiste" foto's ga je naar http://www.fotopinocchio.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Fototas schoonmaken.
Doe ik al jaaaaren... regelmatig fototas met stofzuiger schoonzuigen.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Met veel moeite vindt je fototassen die geen stof aantrekken. De meeste fototassen zijn van kunststof en dat trekt stof aan. Z'on stofzuiger is dan ook echt noodzakelijk.
- dogo
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Goede tip, klinkt idd erg logisch, maar ..... nooit aan gedacht. Heb mijn Lowepro Flipside al ca. 4 jaar en nooit gestofzuigd/schoongemaakt 

Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
En vergeet ook je objectief- en bodydoppen niet (vooral aan de binnenzijde).
Al dat kunststof, zeker in de winter bij een lage luchtvochtigheid, wordt snel statisch en trekt stofdeeltjes aan.
Al dat kunststof, zeker in de winter bij een lage luchtvochtigheid, wordt snel statisch en trekt stofdeeltjes aan.