Zoomlens 18-200 geschikt Trouw Reportage ?

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
royz

Bericht door royz » za aug 11 2007 5:59 pm

Zozo...

Wat een bruikbare tips alweer.
Dus toch maar een 18-55 zie ik al , leek mijzelf ook beter eigenlijk.
Ach en de overtrokken reactie's van "niet doen" etc had ik wel verwacht , geeft niets ieder zijn mening.
Als bijzijnd fotograaf van Thomas Berge zijnde is er eigenlijk ook nooit veel verkeerd gegaan... ik bedoel maar.

Ik blijf lezen , kom maar op met de tips, en nogmaals bedankt !

Arabia
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Arabia » za aug 11 2007 6:10 pm

Ik krijg altijd de "kriebels" als een "prof met opleiding" onzin uitkraamt in de zinnen zoals Wil ze gebruikt.

Wie zegt dat een prof met opleiding de perfecte foto's maakt...
Ervaring leert dat ook een "prof met opleiding" 200 foto's schiet en hieruit de beste kiest.
Een "amateur met gedegen kennis" doet precies het zelfde!!!!

@ Royz:
Kies voor de 18-55 en kijk eens of je eventueel de 70-200 VR 2.8 kunt huren voor deze dag. Daarnaast gebruik je een externe flitser SB-600 of SB-800 met omnibounce als je die hebt vaak!!
Beter soms iets overbelichten dan continue met zwaar onderbelichte foto's komen te zitten.
Schiet in RAW dan heb je nog steeds de volledige vrijheid om je digitale negatief achteraf goed te bewerken.

Suc6 Royz.

Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » za aug 11 2007 6:43 pm

Mischien een tip om met het a.s. bruidspaar alvast de locaties te bezoeken waar het e.a gaat plaatsvinden? (laat hem dan zwarte kleding aantrekken en zij spierwitte)
Kun je wat oefenen met de objectieven & flitsers die je tot je beschikking hebt. Mischien kom je er dan wel achter dat je 18-55 in veel gevallen tekort schiet en toch veel met de 18-200 schiet? Of dat flitsen wel helpt.
En zie je het resultaat van wat je (proef) geschoten hebt en kun mischien nog storende fouten herkennen die je bij het eggie daardoor kunt voorkomen...

En kan het bruidpaar leuke plekjes ontdekken of leuke pozes verzinnen of aangeven wat of hoe ze het willen hebben....
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

rik6230

Bericht door rik6230 » za aug 11 2007 8:48 pm

De keuze van het objectief hangt af van het soort foto's dat je wilt maken en de (licht) omstandigheden. (Heb je een stralend zonnige dag en hoef je alleen buiten foto's te maken zal de Tamron prima voldoen.)
Een 17-55 objectief is mooi maar is in scherpte diepte toch wat beperkt. Ik zou, denk ik ook nog een 80-200 2.8 huren. Misschien kun je wat inspiratie opdoen (en aan de hand daarvan een keuze maken voor het objectief) op deze site.

http://www.brideonline.com.au/gallery/

succes

martijn01

Bericht door martijn01 » za sep 01 2007 2:02 pm

Je hebt het nu over de 18-55 die je gaat gebruiken. Wij hebben het hier over de 17-55 F2.8.

Je 18-55 is niet licht sterk. en trouw-reportages met niet licht sterke lenzen vind ik toch een beetje iets engs. ben je dan safe....: NEE.

Is opzich niet erg maar net wat mike zegt je moet pas aan reportages-opdrachten beginnen als je apparatuur en jij er zelf klaar voor bent.
Nu zeggen ze mischien van we hechten niet zoveel waarde aan foto's maar achteraf wel geloof dat maar.

Probeer eventueel een aantal licht sterke objectieven te huren 17-55 bijvoord 28-70, 70-200 maar in iedergeval een 17-55 f2.8.

Ik hoop dat ik niet al te hard overkom want ik probeer je alleen maar te helpen.

Ik ben trouwens wel bang voor broodroof hahaha!

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door wil » za sep 01 2007 2:18 pm

Nog even over mijn reactie die sommig overtrokken vonden. Ik heb duidelijk gezegd dat ik bezwaar heb tegen een amateur zonder ervaring die een trouwreportage gaat doen. Een amateur die met kennis van zaken een reportage maakt vind ik best. Maar als het bruidspaar de kwaliteit niet belangrijk vind ga het rustig proberen en zie het als oefening. Ik heb geen last van broodroof omdat ik in heel andere tak van de fotografie werk. :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”