Bewegende mensen en dieren

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
manonflore

Bewegende mensen en dieren

Bericht door manonflore » zo dec 30 2012 12:55 am

Hallo
Ik probeer bewegende mensen en dieren vooral paarden dus te fotograferen maar het lukt me niet echt :( ik heb men sluiterstijd al heel kort gezet zoals 1/2000, 1/1000 en 1/500 maar de beelden 'bevriezen' niet wat kan ik nog doen? misschien handig om nog te zeggen ik heb een Nikon d3100 met 2 Nikkor lenzen van 18-55 en 55-200
Alvast bedankt!

Greetz Manon

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Bewegende mensen en dieren

Bericht door Patrick » zo dec 30 2012 1:19 am

Hoe heb je die sluitertijden gekozen? Zijn de foto's ook daadwerkelijk met zulke sluitertijden gemaakt? Wellicht kon dat helemaal niet onder de omstandigheden. Was het binnen?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Re: Bewegende mensen en dieren

Bericht door JaapV » zo dec 30 2012 1:42 am

Patrick schreef:Hoe heb je die sluitertijden gekozen? Zijn de foto's ook daadwerkelijk met zulke sluitertijden gemaakt? Wellicht kon dat helemaal niet onder de omstandigheden. Was het binnen?
Inderdaad.
En, Manon, op welke letter stond de draaiknop rechts van de zoeker, boven op de camera? Op "P"? Dan kun je namelijk sluitertijden instellen zoveel je wilt, maar dan doet de camera gewoon z'n eigen zin.

Tijd om toch maar eens de handleiding in te kijken. Of de prachtige HELP functie van de D3100 te raadplegen.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”