Dank Jaap,,, jij en alle Nikonians fijne feestdagen gewenstJaapV schreef:Nou, weet je, laat maar staan, omdat'ie zo fraai is
Het Zwart / Wit draadje! [Verzamel]
- wim hazenhoek
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Hét Zwart / Wit draadje! [Verzamel]
m,v,g; Wim
http://www.flickriver.com/photos/28717657@N08/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickriver.com/photos/28717657@N08/" onclick="window.open(this.href);return false;
- weimaraner
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Recentelijk tijdens een flits/strobist weekend een shoot met waanzinnige kleuren gedaan (groene lenzen, rode pruik, groen ingeflitste muur) en dan vind ik 'm in zwart/wit misschien nog wel beter ...

Ook mooi deze, maar doe mij die kleurenfoto uit het 'Mensen en portretten' verzameldraadje maar.
Die vind ik zó mooi uitbundig.
Die vind ik zó mooi uitbundig.
- guitargeert
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Inderdaad is ZW/W ook erg geslaagd, mooi hoor.weimaraner schreef:Recentelijk tijdens een flits/strobist weekend een shoot met waanzinnige kleuren gedaan (groene lenzen, rode pruik, groen ingeflitste muur) en dan vind ik 'm in zwart/wit misschien nog wel beter ...![]()
- reneo57
- Clublid
- Contacteer:
Netjes,maar iets minder lucht had mooier geweest naar mijn mening.
M.v.g René
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
Mee eens. Of er had veel meer tekening in de lucht moeten zitten. Het onderste deel is vrij donker (vooral bij de bomen).reneo57 schreef:Netjes,maar iets minder lucht had mooier geweest naar mijn mening.
Ook zie ik rechts in de lucht heel duidelijk 2 vlekjes (van stof op de sensor?).
Ik zou de lucht meer contrast geven en het onderste deel wat uit het donker ophalen.
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Gezien je kleurrijke beschrijving is dat heel aannemelijk. Bovendien ben ik een fan van je zw/w platen.weimaraner schreef:Recentelijk tijdens een flits/strobist weekend een shoot met waanzinnige kleuren gedaan (groene lenzen, rode pruik, groen ingeflitste muur) en dan vind ik 'm in zwart/wit misschien nog wel beter ...![]()
De pose vind ik jammer. Ze had niet over haar schouder moeten kijken. Dat komt er te gekunsteld uit. Onder haar hoofd horen beide schouders, een kwartslag naar links ten opzichte hiervan, zodat ze maar ietsje naar opzij kijkt. Dan zou die blik echt betekenis krijgen.
Ik weet het: kritiek wordt hier niet gevraagd en zo heb ik het ook niet bedoeld. Maar ik wilde het toch even "in de groep gooien", want ik blijf deze pose vanzelf anders zien.

Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
- MarcoD750
- Ontwerp & Ontwikkeling
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik vind het een mooie plaat
Een oudje tegen een paal

Een oudje tegen een paal

met vriendelijke groet, Marco
Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |
Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |
- weimaraner
- Clublid
- Contacteer:
Hmm, die laatste is wel erg zonde van die Daf...
Heb hier nog een andere pose - niet helemaal wat je bedoelt maar wellicht wat natuurlijker. En gelijk nog maar een paar plaatjes van hetzelfde weekend al realiseer ik me dat er eentje tussen zit die meer monochroom dan zwart/wit is.
1.

2.

3.

Bedankt voor het kijken weer.

Ik kan wel een stootje hebben hoor, en kritiek zeker mits onderbouwd en dat is het.Ik weet het: kritiek wordt hier niet gevraagd en zo heb ik het ook niet bedoeld. Maar ik wilde het toch even "in de groep gooien", want ik blijf deze pose vanzelf anders zien

Heb hier nog een andere pose - niet helemaal wat je bedoelt maar wellicht wat natuurlijker. En gelijk nog maar een paar plaatjes van hetzelfde weekend al realiseer ik me dat er eentje tussen zit die meer monochroom dan zwart/wit is.
1.

2.

3.

- bjornc
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Oei, no 2 is mooi!
Heerlijk dromerig sfeertje.
Heerlijk dromerig sfeertje.
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Zo te zien heeft het dappere dafje alleen maar zijn kentekenplaat gebruikt om dat amsterdammertje wat weg te duwen want die parkeerplaats moest natuurlijk véél ruimerweimaraner schreef:Hmm, die laatste is wel erg zonde van die Daf...![]()

Hè alwéér net niet helemaal: nu heeft ze haar hoofd weer voorover...weimaraner schreef: (...)

(misschien komt het wel doordat ze lijkt op onze minister van defensie...)
Maar nr 2 is inderdaad een topper! (Ik leer veel van je!)
Groet, Jaap
- Arthur Wolff
- Forumlid
- Contacteer:
Dat zou te veel eer zijn.JaapV schreef: (misschien komt het wel doordat ze lijkt op onze minister van defensie...)

Foto 1 en 3 en zeker foto 2 heel mooi.
Gr.
Arthur
Nikon D7100 met MB-D15 Grip
Nikkor AFS 17-55 f2.8 Sigma 70-200 F2.8 VII
Speedlights SB-400, 600 en 700
Ik ben ook te volgen op: Wolff-fotografie Twitter Instagram 500px
Arthur
Nikon D7100 met MB-D15 Grip
Nikkor AFS 17-55 f2.8 Sigma 70-200 F2.8 VII
Speedlights SB-400, 600 en 700
Ik ben ook te volgen op: Wolff-fotografie Twitter Instagram 500px