Beste forumleden,
Na veel info van forumleden (mijn dank daarvoor) sta ik voor een lastige keuze. Ik ben voornemens een tweedehands objectief aan te schaffen maar vind het lastig om een gefundeerde keuze te maken tussen de volgende 2 objectieven:
80-200 AF-S (930 euro)
70-200 VRI (1250 euro)
Ik zal het objectief hoofdzakelijk gebruiken voor sportfotografie waarbij mij duidelijk is geworden dat een VR daar onwenselijk is. Verder zal het objectief op mijn D700 moeten functioneren icm een 1.4 teleconvertor. Ik ben op zoek naar argumenten om te komen tot een juiste keuze. Kunnen jullie mij met argumenteren of tips de juiste richting op wijzen?. Tot slot, mijn budget is bij 1000 euro eigenlijk wel bereikt mits er goede argumenten zijn om toch nog even door te sparen. En als de objectieven kwalitatief niet veel van elkaar wijken en het prima werkt op een D700...vind jij een VR dan meer dan 300 euro waard?
Ik hoor het graag van jullie.
m.vr.gr. Gertjan
70-200 VRI of 80-200 AF-S...lastige keuze!?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Re: 70-200 VRI of 80-200 AF-S...lastige keuze!?
Op een D700 zou ik voor de 80-200 AF-S gaan, deze is optisch een stuk beter. En voor jouw gebruiksdoel voegt VR weinig toe.
Op een DX camera zou de keuze moelijker zijn, omdat dan het optisch verschil een stuk kleiner is.
Op een DX camera zou de keuze moelijker zijn, omdat dan het optisch verschil een stuk kleiner is.
Re: 70-200 VRI of 80-200 AF-S...lastige keuze!?
We gaan hier het zelfde neer zetten wat hier al besproken is of wordt.
Dus we gaan daar maar verder lijkt ons.
Kroontje
Dus we gaan daar maar verder lijkt ons.
Kroontje