D3200 i.c.m. SB800

Discussies over flitsers
Plaats reactie
henedu
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

D3200 i.c.m. SB800

Bericht door henedu » wo jan 02 2013 1:05 pm

Ik heb een D3200 camera, een SB800 flitser en een MC-DC2 draadloze ontspanner; alles werkt perfect.
Nu wil ik de SB800 los van de camera gebruiken en denk dus aan een draadloze trigger-set (bijv. jianisi pt-04tm).
Mijn vraag is nu, of ik de interne cameraflitser naar believen kan blijven gebruiken om te meeflitsen met de losse SB800.
Dit voor het lichtpuntje in de ogen of (zwakke) opvulflits ....
De jiansi zender staat immers op de flitsschoen van de camera en normaal als de SB800 op de flitsschoen staat, schakelt de camera de interne flitser uit.
Nu staat er geen flitser, maar een zender op de flitsschoen.
Ik heb de handleidingen van de D3200 en SB800 erop nageplozen, maar uitsluitsel heb ik niet gevonden.
Het is mij al wel duidelijk dat ik dan 'alles' manueel moet instellen; vind ik niet erg .. :wink2:

Wie kan mij uitsluitsel geven?

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Re: D3200 i.c.m. SB800

Bericht door gijs sandberg » wo jan 02 2013 4:11 pm

Beste H,
In het handboek van de camera moet echt staan of de kamera een Commander-stand heeft.
Verbinding kan ook via een kabeltje, bij Nikon erg degelijk en professioneel geprijsd.
Groetne, Gijs
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op wo jan 02 2013 6:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

henedu
Forumlid
Forumlid

Bericht door henedu » wo jan 02 2013 5:36 pm

...dat is juist ... genoeg over de functies van de ingebouwde flitser en een optionele externe flitser .... maar niets over het combineren van die 2 ... :?

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Re: maar niets over

Bericht door gijs sandberg » wo jan 02 2013 6:55 pm

Beste H,
In mijn engelstalige PDF lees ik e.e.a. op pagina 171 en verder.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door weimaraner » wo jan 02 2013 10:17 pm

De D3200 heeft voor zover ik weet geen Commander stand - maar daar vraagt de topic starter ook niet naar.
De vraag is of de interne flitser nog ingezet kan worden (m.a.w. of hij op kan klappen en kan flitsen) als er een object (in dit geval een zender) in de flitsschoen van de camera zit.

Ik ben niet bekend met de D3200 of de zenders die je beschrijft - maar met de zenders die ik gebruik (Cactus V4) heeft de opklapflits niet eens de ruimte om op te klappen (of bij lange na niet helemaal in ieder geval - nog geen halve centimeter schat ik). En als ik plaatjes van de door jouw genoemde trigger bekijk denk ik dat dit bij de D3200 met daarop de Jianisi ook niet gaat lukken.

henedu
Forumlid
Forumlid

Bericht door henedu » do jan 03 2013 4:04 pm

het antwoord van wimaraner heeft mij de leverancier doen vragen naar de maten van de zender.
Idd, er is géén ruimte over voor de interne flitser om volledig omhoog te klappen!!
Heel duidelijk en effectief antwoord, weinarane....thx !!
Ik hoef dus niet verder te zoeken.....

Wat mij betreft kan deze topic als gesloten beschouwd worden.

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”