De juiste instelling voor een foto van een actieve hond

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Leilani

Bericht door Leilani » za sep 01 2007 5:12 pm

Alle begin is moeilijk zeggen ze maar sommige dingen moet ik echt twee keer lezen voor ik zie wat er bedoeld word. Was ik maar een tijdje verder met mijn Nikon dan kon ik de handelingen makkelijk verrichten.

Durf het bijna niet te vragen, maar zou iemand een makkelijke uitleg kunnen geven hoe ik deze instellingen onder de functieknop krijg? Sorry dat ik zo lastig ben maar die foto's van jullie zijn echt super! Graag zou ik een opstapje willen hebben om de functies van alle mogelijkheden beter te kunnen begrijpen. (elke avond lees ik gedeeltes van de handleiding, maar persoonlijke ervaring leer je toch veel meer van)

Dat Bevriezen is ook super, wat een geweldige foto die laatste!
Laatst gewijzigd door Leilani op za sep 01 2007 10:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Leilani

Bericht door Leilani » za sep 01 2007 10:42 pm

Volgens mij heb ik het al gevonden :D
na flink wat leesvoer en instellingen in de nikon zetten ben ik weer wat wijzer geworden. Nu wachten tot het weer licht word zodat dit alles uitgebreid getest kan gaan worden met de verschillende standen. Vooral de bevriezing wil ik uittesten en het spelen tussen de verschillende instellingen. Ben ZEER benieuwd!

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » za sep 01 2007 11:20 pm

Zo, ben je even weggeweest en dan is het draadje een stuk langer geworden...
Als ik het begrijp heb je het inmiddels gevonden.... en de eerste probeersels zagen er al heel aardig uit.
Ik had vanmiddag geluk, ik heb naast een trampoline gestaan (je weet wel zo'n lekkere grote...)
Ook weer even aan het oefenen geweest, foto misschien niet helemaal top.
(nog effe een beetje bijwerken :oops: )

Afbeelding

Die grote knullen waren aan het springen en dat kleine mannetje zat "gewoon" op de trampoline, door het springen werd ie gewoon gelanceerd.... errug gave actiefoto.
En met een juist ingestelde camera lukken dit soort dingen dus...

Veel succes morgen

Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Leilani

Bericht door Leilani » zo sep 02 2007 7:57 am

Inderdaad een zeer mooie actie foto.
Is dit trouwens met je Nikkor Fisheye genomen? Dit omdat ik hem in je lijstje zag staan en me er nog niet zo in verdiept heb, maar wel mijn interesse gewekt heeft. (dus ook nog geen idee wat daarvan de mogelijkheden en doeleinden van zijn)

Vanmorgen nog even wat oefenen en dan vanmiddag hopelijk uittesten (met verschillende mogelijkheden) bij de wedstrijd met verschillende honden. Ben echt benieuwd.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp, (valt niet mee als je vrouw bent om te beginnen hahaha) soms wil je graag sneller aangezien je zo min mogelijk tijd heb met twee koters die overdag alle aandacht vragen. Maar vanmiddag (hopelijk) twee uren voor alleen mij en mijn Nikon :wink:

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Exif

Bericht door George Fennes » zo sep 02 2007 8:21 am

Hoi Eelco,

Misschien kan je de Exif gegevens erbij zetten, dat is leerzaam voor degenen die bewegingen proberen te bevriezen.

Maar wel een leuk resultaat met je Fisheye.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

ook mannen hebben er last van

Bericht door George Fennes » zo sep 02 2007 8:31 am

Hoi Leilani,

Jij denkt toch niet dat jij alleen dit probleem hebt toch?

Code: Selecteer alles

Nogmaals bedankt voor jullie hulp, (valt niet mee als je vrouw bent om te beginnen hahaha) soms wil je graag sneller aangezien je zo min mogelijk tijd heb met twee koters die overdag alle aandacht vragen. 
Wij als mannen willen ook sneller hoor, maar dat lukt ook niet altijd :wink:

Dus troost je niet alleen een probleem van vrouwen.

Maar ik zie vaak van dames hier op het forum de mooiste plaatjes voorbijkomen waar ik nog een puntje aan kan zuigen en nog heel veel van kan leren.

Veel succes met plaatjes maken vanmiddag en honden fotograferen is niet altijd even makkelijk hoor, zeker niet als ze op je af komen rennen.

De AF houd het niet altijd bij en loop je steeds achter de feiten aan.

Maar succes in ieder geval.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door EelcoD7100 » zo sep 02 2007 9:26 am

Tsja die fisheye is zo af en toe mijn "speledingetje", en fotograferen met zo'n lens is soms best lastig hoor... Als je de mist in gaat dan is het ook echt niks , maar naar de toppertjes blijf je kijken....
De fisheye is er ook hoofdzakelijk de reden van dat ik lichtsterk "verpest" ben :wink:

Nogmaals veel succes enneh gewoon 1 of 2 foto's even plaatsen, er zijn er altijd een flink aantal forum leden die je goede tips kunnen geven.

Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

TriGGeR
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door TriGGeR » zo sep 02 2007 1:52 pm

Hey Leilani !

Wij hebben ook een hond. Een stabij. Hij heet Hessel.
Probeerde met m'n F65 ook actiefoto's te nemen en pannen met de hond mee.
Maar het punt is, je moet eerst zo'n 10 foto's verschieten voordat er 1 bij zit die wel redelijk is.
En sja.. tis geen digitaal dus je bent sws ontwikkelingskosten kwijt + afdrukken..

Maar goed..

TriGGeR 8)

Leilani

Bericht door Leilani » zo sep 02 2007 5:42 pm

Dit Topic heb ik geopend en de foto's ingeplaatst. Het resultaat vind ik persoonlijk nog niet echt subliem, maar volgens mij zit ik op de goede weg. Helaas nam de AF meer de personen scherp dan de hond, na handmatig scherpstellen kwam dit veel beter over.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”