Nieuwe D700
Nieuwe D700
Hallo,
Wat is een goede prijs voor een nieuwe D700?
Bij de lokale groothandel heb ik er nog één (nieuw in doos) zien liggen voor €17xx,-
Laatste twee cijfers ben ik vergeten, maar laat het €1750,- zijn.
Is dat dan een goede deal?
Bedankt
Wat is een goede prijs voor een nieuwe D700?
Bij de lokale groothandel heb ik er nog één (nieuw in doos) zien liggen voor €17xx,-
Laatste twee cijfers ben ik vergeten, maar laat het €1750,- zijn.
Is dat dan een goede deal?
Bedankt
D90 met 35 / 16-85 / 70-300 mm P7100en en CP5400 op Flickr
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Nieuwe D700
Het is maar net wat je er zelf voor wilt uitgeven. Ze zijn nieuw bijna nergens meer voorhanden.
Als je het teveel vindt, vind dan maar eens ergens anders nog een nieuwe voor minder geld?.
Als je het teveel vindt, vind dan maar eens ergens anders nog een nieuwe voor minder geld?.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Lijkt me wat te hoog geprijsd...
Waarom geen D600? Die kost tegenwoordig minder dan dat.
Waarom geen D600? Die kost tegenwoordig minder dan dat.
Waarom geen D600? Goede vraag. Zag dat hij bij de Saturn nu voor €1899,- staat i.c.m. de 24-85mm.
Ik heb me er nog niet heel ver in verdiept maar ik dacht aan de volgende argumenten waarom de D700.
Mijn gevoel zegt dat 12 Mp voor mij voldoende is (ik ga niet groter dan A4 met afdrukken)
Ik weet niet of je met de D600 ook op lagere resolutie in RAW kunt opslaan?
Als ik zoveel geld ga uitgeven wil ik graag een robuuste camera, D700 zou robuuster zijn dan de D600.
De issues die met de D600 momenteel spelen (coating en oliespetters).
Laat me niet heel snel bang maken, maar ik weet niet hoe serieus en hoe wijdverspreid deze klachten voorkomen. Het geeft nu wel even een minder gevoel bij de D600.
Daarnaast wilde ik proberen misschien nog wat van de prijs van de D700 af te praten, maar weet niet of dat gaat lukken.
Ik heb me er nog niet heel ver in verdiept maar ik dacht aan de volgende argumenten waarom de D700.
Mijn gevoel zegt dat 12 Mp voor mij voldoende is (ik ga niet groter dan A4 met afdrukken)
Als ik zoveel geld ga uitgeven wil ik graag een robuuste camera, D700 zou robuuster zijn dan de D600.
Laat me niet heel snel bang maken, maar ik weet niet hoe serieus en hoe wijdverspreid deze klachten voorkomen. Het geeft nu wel even een minder gevoel bij de D600.
Daarnaast wilde ik proberen misschien nog wat van de prijs van de D700 af te praten, maar weet niet of dat gaat lukken.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
sjoppen schreef:Waarom geen D600? Goede vraag. Zag dat hij bij de Saturn nu voor €1899,- staat i.c.m. de 24-85mm.
Hoi Sjoppen,
Vrij recent een nieuwe D700 gekocht bij de vakhandel. Moest er wel een eindje voor rijden.
Jouw argumenten waren voor mij ook erg belangrijk. Hierbij komt de volledige magnesium body. Niet dat de D600 uit elkaar valt maar toch. Ook de berichten van D700 gebruikers waren voor mij hoopgevend. Dit heeft mij dan uiteindelijk doen besluiten voor de D700 te gaan.
Heb nog op het punt gestaan een tweedehands D700 te kopen maar de prijzen die sommigen vragen, liegen er ook niet om. Op het laatste moment toch voor de nieuwe gegaan. De 2 jaar garantie gaf mij meer zekerheid.
Ik heb een iets hoger bedrag betaald maar kreeg er een CF kaartt twv ongeveer €50,- bij cadeau.
Tot op heden een fijne camera en gelet op de goede reputatie van deze camera hoop ik er nog lang plezier van te hebben.
Nog een bijkomend voordeel voor mij was dat ik de accessoires van mijn D300 ook op mijn D700 kon gebruiken.
Met vriendelijke groet,
Huub.
Huub.
- dogo
- Forumlid
15 november 2012 ook nog net een nieuwe D700 gekocht, heb met exact dezelfde issues gezeten als jij en heb uiteindelijk toen ook maar de D700 i.p.v. de D600 gekocht, met een 24-120mm f/4, een fantastische lens trouwens.
Ik heb toen € 1899 betaald en de D600 was ca. € 1700. Geen moment spijt. De D700 is één en al degelijkheid en kwaliteit. T.a.v. de Mp: ik vind (voorlopig) 12.1 Mp zat, heb uit talrijke informatiebronnen dat 12 Mp meer dan zat is als je niet schiet voor posters of billboards, en volgens Thom Hogan's D800 test: "Just so we put that in proper perspective, jumping from 12mp to 36mp does not mean 3x the resolution. Resolution is measured linearly. The actual resolution increase over a D700 is a bit more than 70%. The D800 models also resolve about 20% more than a D3x. Those numbers probably deflated you a bit. They should. While I'll never turn down resolution (all else equal), the big visible gains were in the ramp from 3mp to 12mp." Je hebt een hele goede camera gekocht, voor een (mijns inziens) redelijke prijs.
De wat hoge prijs die jij (en ik) betaald hebt voor een nieuwe D700, is natuurlijk te wijten aan het feit dat er nog maar enkele nieuwe exemplaren in NL zijn (en nu misschien helemaal niets meer) en de D700 niet meer gemaakt wordt maar nog redelijk gewild is.
Ik heb toen € 1899 betaald en de D600 was ca. € 1700. Geen moment spijt. De D700 is één en al degelijkheid en kwaliteit. T.a.v. de Mp: ik vind (voorlopig) 12.1 Mp zat, heb uit talrijke informatiebronnen dat 12 Mp meer dan zat is als je niet schiet voor posters of billboards, en volgens Thom Hogan's D800 test: "Just so we put that in proper perspective, jumping from 12mp to 36mp does not mean 3x the resolution. Resolution is measured linearly. The actual resolution increase over a D700 is a bit more than 70%. The D800 models also resolve about 20% more than a D3x. Those numbers probably deflated you a bit. They should. While I'll never turn down resolution (all else equal), the big visible gains were in the ramp from 3mp to 12mp." Je hebt een hele goede camera gekocht, voor een (mijns inziens) redelijke prijs.
De wat hoge prijs die jij (en ik) betaald hebt voor een nieuwe D700, is natuurlijk te wijten aan het feit dat er nog maar enkele nieuwe exemplaren in NL zijn (en nu misschien helemaal niets meer) en de D700 niet meer gemaakt wordt maar nog redelijk gewild is.
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
De D700 is en blijft een werkbeest. En is niet opeens omdat we een D600 en een D800 hebben achterhaald. Wat zou een reden om over te stappen kunnen zijn imo? De hogere resolutie als je enorm groot drukwerk oi moet doen, of door gebrek aan een fatsoenlijke lens of onkunde moet croppen. Of als je moet kunnen filmen. Voor de rest geloof ik het allemaal wel. Mijn D700 blijven en iedereen die heb weg wil gooien mag ze hier afgeven, dan ben ik er de komende 10 jaar nog heel gelukkig mee 

Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...
https://www.instagram.com/remcovandesanden
https://www.instagram.com/remcovandesanden
- Jaap Driest
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb ook recent een D700 gekocht.
Meer dan tevreden ermee.
Argumenten:
- vergelijkbaarheid in bediening en grip met D300
- D800 te duur, en te grote bestanden voor mijn systeem
- D600 te weinig robuust
- 12MP in fullframe is meer dan genoeg voor mij. Ik heb ook een D3200 met 24 Mp, maar ik kies voor kritische opnames toch voor de D700
- ISO-specs kunnen beter, maar zijn voor mij al geweldig.
Op dit moment is er voor mij geen beter alternatief.
Meer dan tevreden ermee.
Argumenten:
- vergelijkbaarheid in bediening en grip met D300
- D800 te duur, en te grote bestanden voor mijn systeem
- D600 te weinig robuust
- 12MP in fullframe is meer dan genoeg voor mij. Ik heb ook een D3200 met 24 Mp, maar ik kies voor kritische opnames toch voor de D700
- ISO-specs kunnen beter, maar zijn voor mij al geweldig.
Op dit moment is er voor mij geen beter alternatief.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2
Blijkbaar ben ik niet de enige die rond loopt met deze gedachte.
Heb hem vandaag geprobeerd op de D800 wat wel vertrouwd aanvoelde.
Wat vooral indruk op mij maakt is dat je veel minder scherptediepte hebt met FX t.o.v. DX bij dezelfde diafragma's.
Met de 35/1.8 op mijn DX gebruikte ik de 1.8 tot 2.8 diafragmarange nauwelijks omdat de scherptediepte zo gering is.
Mijn gevoel zegt dus dat deze F4 lens voor mij voldoende minimale scherpte diepte geeft en dat ik geen sneller glas zal gaan wensen. Korte sluitertijden zijn hopelijk toch wel haalbaar met de goede hoge ISO prestaties.
@dogo Hoe beleef jij dat?

Ik zat ook aan deze lens te denken. Deze heeft ongeveer hetzelfde zoombereik alsmet mijn vertrouwde 16-85 die ik nu op mijn DX gebruik.dogo schreef:15 november 2012 ook nog net een nieuwe D700 gekocht, heb met exact dezelfde issues gezeten als jij en heb uiteindelijk toen ook maar de D700 i.p.v. de D600 gekocht, met een 24-120mm f/4, een fantastische lens trouwens.
Heb hem vandaag geprobeerd op de D800 wat wel vertrouwd aanvoelde.
Wat vooral indruk op mij maakt is dat je veel minder scherptediepte hebt met FX t.o.v. DX bij dezelfde diafragma's.
Met de 35/1.8 op mijn DX gebruikte ik de 1.8 tot 2.8 diafragmarange nauwelijks omdat de scherptediepte zo gering is.
Mijn gevoel zegt dus dat deze F4 lens voor mij voldoende minimale scherpte diepte geeft en dat ik geen sneller glas zal gaan wensen. Korte sluitertijden zijn hopelijk toch wel haalbaar met de goede hoge ISO prestaties.
- frankreiz
- Clublid
- Contacteer:
Ik ben ook super tevreden met mijn D700 van 3/4jr jong waarvan ik nog lang hoop te genieten samen met goed glas.
Betrouwbaar en Degelijk.
Geen spijt dat ik geen D800 heb aangeschaft. Was bang voor de kinderziektes.
Ik wacht lekker af tot 2014 heb dan wat extra's te besteden
. Het zal wel iets met een D..x worden
Betrouwbaar en Degelijk.
Geen spijt dat ik geen D800 heb aangeschaft. Was bang voor de kinderziektes.
Ik wacht lekker af tot 2014 heb dan wat extra's te besteden

Nikon D4s / D700 + MB-D10 / Nikon1 V1 + 10-30mm / 2x SB800 / SU800 / Nikon 200-500/5.6 E AF-S ED VR / Nikon 70-200/2.8 VR AF-S II / AF-S Nikon 24-70/2.8ED / Manfrotto 055XPROB+488RC2 / Sirui PH-20 Gimbal Head
http://www.frankreiz.nl
https://flic.kr/s/aHskv4XYUV
http://www.frankreiz.nl
https://flic.kr/s/aHskv4XYUV
- dogo
- Forumlid
Ik ben de laatste tijd (veel) hogere ISO's (bij weinig licht uiteraardsjoppen schreef: Met de 35/1.8 op mijn DX gebruikte ik de 1.8 tot 2.8 diafragmarange nauwelijks omdat de scherptediepte zo gering is.

Ik was, omdat ik net (sinds 15 nov. 2012 dus .....) ben overgestapt van een D90/DX naar D700/FX, bang voor hoge ISO's/ruis, maar die vrees is nu eigenlijk weg. Ja, leerproces hé. Schieten met FX is weer wat anders.
Als je hoge ISO's nodig hebt met een D700 om je sluitertijd te verkorten, gewoon doen dus. En de 24-120mm f/4 met een D700 is gewoon een super combinatie!
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
- Maribex
- Forumlid
- Contacteer:
Nou, ik zou zeggen gewoon kopen! Heb nu al meer dan 3 jaar een D700, en ben nog steeds erg tevreden.
Ik heb totaal nog geen behoefte aan een D800. Moest ik switchen, dan zou ik nog liever voor de D4 gaan, maar dan moet ik eerst de staatsloterij winnen
De argumenten voor de D700, een prima werkpaard zijn bovenstaand al voorbij gekomen.
groeten,
Martin
Ik heb totaal nog geen behoefte aan een D800. Moest ik switchen, dan zou ik nog liever voor de D4 gaan, maar dan moet ik eerst de staatsloterij winnen

De argumenten voor de D700, een prima werkpaard zijn bovenstaand al voorbij gekomen.
groeten,
Martin
Mooie Nikon-spullen...
http://www.martindebock.nl
http://www.martindebock.nl
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Dat was oorspronkelijk ook mijn gevoel, maar na een halfjaartje D800 wil ik deze niet meer kwijt en is die fijne D700 toch wat op het 2e plan geraakt.Maribex schreef:Nou, ik zou zeggen gewoon kopen! Heb nu al meer dan 3 jaar een D700, en ben nog steeds erg tevreden.
Ik heb totaal nog geen behoefte aan een D800. Moest ik switchen, dan zou ik nog liever voor de D4 gaan, ....
Jur