Hoe lang zal Nikon nog analoge toestellen blijven maken?

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's
deafcon1

Bericht door deafcon1 » za sep 01 2007 12:53 pm

Ach,ik kocht een poosje terug een gloednieuwe F55,omdattie bijna niets meer kostte.Deed de AF het al direct niet.Teruggestturd.Acht weken wachten.Terug.Nog geen AF.Weer teruggestuurd.Nu een week of zeven aan het wachten...Maar ja,er staat dan ook geen 'made in Japan' op.

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » za sep 01 2007 1:00 pm

Hoe lang zal Nikon nog analoge toestellen blijven repareren?

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » zo sep 02 2007 7:14 am

De vraag is meer welke analoge camera's zijn er recent uitgebracht.
En de meter voor recent wordt gesteld door Canon, het moment dat zij er mee op hielden.

In 2000 verscheen de S3 2000 chroom. Niet voor het dagelijks gebruik bedoeld, maar meer een herinnering aan het nog oudere meetzoeker tijdperk.

In 2001 kwam er de FM-3a, helaas ook al weer van de markt in een periode dat er bezuinigd moest worden. Op dit forum is nog steeds de actiegroep "de FM-3a moet blijven" actief. Ben ik zelf ook lid van.

In juni 2002 komt er een tweede versie van de S3 2000. Dit keer in een zwarte uitvoering. Meer exclusief dan de "gewone" S3 2000, want de zwarte werd alleen in Japan verkocht.

De F-5 werd geïntroduceerd in 1996 en verdween na 8 jaar in 2004 met de komst van de F-6. Over 8 jaar, dus dan hebben we het over 2012 hoop ik dezelfde vraag in het forum weer tegen te komen.

Begin dit jaar was ik in de fabriek waar de F-6 gemaakt wordt en kon de vraag iets anders stellen. Hoelang wordt de F-6 nog gemaakt. Het antwoord van Kosho Miura (general manager van de fabriek in Sendai) was simpel: Tot de F-7 er is.

Heb al weer een afspraak met Kosho, tijdens de Photokina 2008 gaan we weer een pilsje drinken.

GdP

Bericht door GdP » zo sep 02 2007 8:33 am

Een F7 met een digitale achterwand?

FF?

Dat zou mooi zijn! :)

Gerrit

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » zo sep 02 2007 8:41 am

Ja, de D400.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo sep 02 2007 9:56 am

Hans Braakhuis schreef:In 2001 kwam er de FM-3a, helaas ook al weer van de markt in een periode dat er bezuinigd moest worden. Op dit forum is nog steeds de actiegroep "de FM-3a moet blijven" actief.
Ach wat is ie mooi hè. Voor de duidelijkheid; ik bedoel de FM-3a dus niet Hans Braakhuis :wink:

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » zo sep 02 2007 10:12 am

luc schreef:
"Mamiya, Bronica, Hasselblad, Rollei's ed daar koop je voor ongeveer 100 euro een geweldige Middenformaat combo dan ga ik niet met een SLR aan de gang".

Zijn Bronica, Hasselblad en Rollei SL66 etc. dan geen SLR's?

Alleen bijvoorbeeld de Rolleiflex twee-oog is een TLR (Twin Lens Reflex).

Verdiep je er even in, voor je analoog gaat werken.

Groet, E.M. de Klerk

Marc

Bericht door Marc » zo sep 02 2007 11:09 am

[quote="luc"]Ja, Film?, Als ik al film zou gaan schieten is het zeker groter dan 35mm.

Ik heb in Antwerpen een mooi winkeltje gevonden wat helemaal volgestouwd is met Mamiya, Bronica, Hasselblad, Rollei's ed daar koop je voor ongeveer 100 euro een geweldige Middenformaat combo dan ga ik niet met een SLR aan de gang.

Luc.[/quote]

Waar is dat winkeltje?

Marc

Bericht door Marc » zo sep 02 2007 11:11 am

Begin dit jaar was ik in de fabriek waar de F-6 gemaakt wordt en kon de vraag iets anders stellen. Hoelang wordt de F-6 nog gemaakt. Het antwoord van Kosho Miura (general manager van de fabriek in Sendai) was simpel: Tot de F-7 er is.

Ik ben benieuwd.

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » zo sep 02 2007 12:18 pm

Waar is dat winkeltje?

Ja das een goeie ??? Ik loop er denk ik zo naartoe maar even uitleggen waar het is is weer een ander verhaal.. Als ik het goed heb is het achter de St.Carolus kerk van de grote markt af gezien.. Heel klein zaakje met alleen 2e hands hoofdzakelijk MF je kunt er ook mech camera's laten repareren. Misschien heb ik er nog een kassabonnetje van als ik straks thuis kom zal ik eens kijken of daar een adres op staat.

Luc.
Laatst gewijzigd door luc op zo sep 02 2007 12:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » zo sep 02 2007 12:25 pm

emdeklerk schreef:luc schreef:
"Mamiya, Bronica, Hasselblad, Rollei's ed daar koop je voor ongeveer 100 euro een geweldige Middenformaat combo dan ga ik niet met een SLR aan de gang".

Zijn Bronica, Hasselblad en Rollei SL66 etc. dan geen SLR's?

Alleen bijvoorbeeld de Rolleiflex twee-oog is een TLR (Twin Lens Reflex).

Verdiep je er even in, voor je analoog gaat werken.

Groet, E.M. de Klerk
Ik bedoelde uiteraard een 35mm SLR ...

me verdiepen? Ach ik heb jaren met een mamiya C330f gefotografeerd daarnaast had ik nog een Rolleicord Vb en ik heb nu nog een kowa Six staan waar helaas nu de sluiter van defect is...

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Amadeus Gould

Bericht door Amadeus Gould » za sep 08 2007 11:45 pm

En in 2009 komt er een ....heruitgave van de Nikon F ter gelegenheid van de 50ste verjaardag van deze baanbrekende camera

Amadeus Gould

GdP

Bericht door GdP » zo sep 09 2007 12:39 am

Dat is niet nodig, die heb ik al!

Afbeelding

Gerrit :)

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » zo sep 09 2007 7:45 am

Dat is de mooiste Nikon body ooit gemaakt, wat mij betreft.

GdP

Bericht door GdP » zo sep 09 2007 9:50 am

Marten schreef:Dat is de mooiste Nikon body ooit gemaakt, wat mij betreft.
En hij doet het nog steeds!

Een paar jaar geleden nog eens mee gefotografeerd, op koninginnen dag. Ik had zoveel belangstelling, kwam niet eens aan fotograferen toe. :)

Gerrit

Gesloten

Terug naar “Analoog”