Winterklaar

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
pepijnrietveld
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Winterklaar

Bericht door pepijnrietveld » za jan 05 2013 1:37 pm

Ben benieuwd naar jullie mening over de foto. Heb zelf een mening erover, maar die geef ik jullie later.
Het is trouwens een zelf portret, weten jullie meteen hoe ik eruit zie :)

Afbeelding
Camera: D80
Objectieven: Nikon DX, af-s nikkor 18-135mm 3.5-5.6G ED , Sigma DG 120-400mm 4.5-5.6 APO HSM
Flitser: Nikon speedlight sb-800
Studio: 3 achterwanden, 3 softboxen 40x40cm 105watt 5600K, 2 flitsers 120watt met 6paraplu's goud, zilver en wit

Kamiel
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Winterklaar

Bericht door Kamiel » za jan 05 2013 2:32 pm

Beste Pepijn,

als hobbyist wil ik graag wat plus- en minpunten die mij opvallen noemen. Plus vind ik de pose, de perfecte achtergrond en het uitlichten. Minder vind ik de scherpte en de schaduwen onder de ogen.

Groetjes,

Kamiel

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » za jan 05 2013 4:09 pm

Het is een grappige foto in die pose. Maar niet echt scherp.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Wolf
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **

Bericht door Wolf » za jan 05 2013 5:04 pm

De onscherpte maakt het voor mij een foto die ik nooit zou plaatsen in een beoordeling.

Verder is de pose een beetje te gemaakt. Als je linkerhand iets meer ontspannen had gehad was het beter geweest.
D7000 + een paar kilo glas
http://www.wolfgram.nl

jettiny
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jettiny » za jan 05 2013 6:42 pm

Het eerste wat ik dacht was van ....... hee Guus Meeuwis :lol:
Daarna de onscherpte, en vroeg me af of je na het verkleinen van je foto nog naverscherpt hebt.
Meteen daarna dacht ik dat dat niet zo kon zijn, omdat een verkleinde niet naverscherpte foto toch nog wat scherper is dan de geplaatste foto.
Toen inderdaad de houding en de niet ontspannen armen over elkaar.
Tot slot de muts die wat netter gepositioneerd had mogen worden.
Alles bij elkaar opgeteld, had ik de foto ook niet geplaatst in beoordelingen, maar gewoon bij voorstellen of presentaties.

Vrgr
Tiny

Robin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robin » za jan 05 2013 9:27 pm

jettiny schreef: Alles bij elkaar opgeteld, had ik de foto ook niet geplaatst in beoordelingen, maar gewoon bij voorstellen of presentaties.
Vrgr
Tiny
Alles is onder tussen gezegd.

In presentatie had iedereen het waarschijnlijk alleen over de onscherpte gehad, de tips van Tiny zijn ook niet onbelangrijk en dus is de beoordeling in deze zin waardevol
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Johan v. V.
Clublid
Clublid

Bericht door Johan v. V. » za jan 05 2013 9:36 pm

jettiny schreef:Alles bij elkaar opgeteld, had ik de foto ook niet geplaatst in beoordelingen, maar gewoon bij voorstellen of presentaties.
Dit soort opmerkingen begrijp ik nooit zo goed. Als je een foto bij presentaties zet krijg je over het algemeen weinig of geen reacties, daar leer je dus niets van. Maar als je het bij beoordelingen zet om er iets van te leren is het ook weer niet goed! :oops:
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen

Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.

Robin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robin » za jan 05 2013 9:40 pm

muggie schreef:
jettiny schreef:Alles bij elkaar opgeteld, had ik de foto ook niet geplaatst in beoordelingen, maar gewoon bij voorstellen of presentaties.
Dit soort opmerkingen begrijp ik nooit zo goed. Als je een foto bij presentaties zet krijg je over het algemeen weinig of geen reacties, daar leer je dus niets van. Maar als je het bij beoordelingen zet om er iets van te leren is het ook weer niet goed! :oops:
Je slaat de spijker op zijn kop :)
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

jettiny
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jettiny » za jan 05 2013 11:38 pm

Ik ga wel met jullie mee, maar dan moet hier toch wel iets aangepast worden denk ik.

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 51&t=15042" onclick="window.open(this.href);return false;

Vrgr
Tiny

Pjerry
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Pjerry » zo jan 06 2013 7:43 am

muggie schreef:
+3 (+1 vind ik te zwak :D ).

Ik heb het gevoel dat het niet gewone onscherpte is, maar opzettelijke onscherpte. Ik heb ooit wel eens een "tutorial" gezien die moedwillig (een laagje) blur over het gezicht gooide, om het softer te maken. Dat leverde ook van dit soort resultaten op.

Wat betreft die laatste verwijzing van Tiny: Je hebt helemaal gelijk, maar die tekst slaat ook echt helemaal nergens op en is hoognodig aan revisie toe.
Naar mijn idee is foto-beoordeling bedoeld om van fouten te leren door goede adviezen te krijgen. Dat heeft helemaal niets met de kwaliteit van de foto an sich te maken en zeker niet met verplaatsen naar foto-presentatie. Dat was nl. helemaal niet de bedoeling van TS,

Johan v. V.
Clublid
Clublid

Bericht door Johan v. V. » zo jan 06 2013 12:55 pm

jettiny schreef:Ik ga wel met jullie mee, maar dan moet hier toch wel iets aangepast worden denk ik.

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 51&t=15042" onclick="window.open(this.href);return false;

Vrgr
Tiny
Op zich juist deze vier jaar oude opmerking aan te passen. Laten we het maar houden op voortschrijdend inzicht.
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen

Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.

pepijnrietveld
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door pepijnrietveld » di jan 08 2013 12:13 pm

Allereerst sorry voor de wazige foto. Ik had het erbij moeten zetten of inderdaad niet moeten plaatsen.

Wat betreft de andere opmerkingen, met deze opbouwende kritieken kan ik zeker wel iets.
* De label van de muts kan meer opzij zodat de het logo zichtbaarder wordt
* houding/armen, tja..... zal eens proberen om wat "losser" te gaan staan.

Binnenkort zal ik een nieuwe versie plaatsen. Die natuurlijk wel scherp is :D
Camera: D80
Objectieven: Nikon DX, af-s nikkor 18-135mm 3.5-5.6G ED , Sigma DG 120-400mm 4.5-5.6 APO HSM
Flitser: Nikon speedlight sb-800
Studio: 3 achterwanden, 3 softboxen 40x40cm 105watt 5600K, 2 flitsers 120watt met 6paraplu's goud, zilver en wit

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”