Chateau Miranda

Je kan hier foto's plaatsen die zijn gemaakt met apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
cameijers

Chateau Miranda

Bericht door cameijers » ma jan 07 2013 12:10 am

Vandaag toch maar eens langs een oude wens Chateau Miranda.
Aankomst en de kleine wandeling door het bos gaan perfect en als snel doemt Miranda voor ons op.
We hebben ons een goeie 3 en halve uur binnen kunnen vermaken met ons drieën.
wij begeven ons naar buiten voor de leuke shots en willen net beginnen...........
Tot er opeens en knal is en een hele boze handtastelijke boswachter.
Die ons schreeuwde weg te wezen maar de heer grijpt naar mijn camera en wil deze afpakken.
Tsja dat pik ik niet en wordt nu toch een beetje pissig maar ja met een jachtgeweer in het gezicht wordt het toch lastig.
Uiteindelijk mijn SDCard af moeten geven en kunnen vertrekken.
Natuurlijk gelijk politie gebeld hier hoor ik morgen dus meer van..

Schitterende locatie en jammer genoeg echt ver in de verval.
Op de boswachter na een heerlijke dag...

Hier een paar foto`s genomen door de vriendin met de HTC One X.......tsja op de rest moet ik ff wachten
1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

Pjerry
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Chateau Miranda

Bericht door Pjerry » ma jan 07 2013 12:15 am

Wat asociaal zeg zo'n reactie van die boswachter. Richtte hij echt zijn geweer op jou? Als dat zo is dan kan hij het nog wel eens moeilijk gaan krijgen als je daar verder werk van maakt.

Foto's zijn mooi, de bewerking is niet de mijne....
Waar ligt dat château?

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » ma jan 07 2013 12:59 am

Nou nou, wat een verhaal.....das een mooi chateau. Ik ga het adres maar eens achterhalen en die boswachter melden dat er een Nikon invasie opweg is ;)

Hoop dat je het sd kaartje terugkrijgt en die boswachter een lesje van wat hij wel en niet mag.....(is niet anders in belgie neem ik aan).

Peter
Bijna leeg hier....

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door jan » ma jan 07 2013 1:10 am

Pjerry schreef:Wat asociaal zeg zo'n reactie van die boswachter. Richtte hij echt zijn geweer op jou? Als dat zo is dan kan hij het nog wel eens moeilijk gaan krijgen als je daar verder werk van maakt.

Waar ligt dat château?
Hahahaha Pjerry, we hebben het wel over Belgie daar zijn de regels wellicht iets anders als hier in NL en daarbij komt dat het nog steeds een familiebezit is. Hoe zou jij het vinden wanneer er zomaar "urban explorers" bij je binnen in de woonkamer staan. :lol: :lol: :lol:

De boswachter is in ieder geval een "bekende". Dit wordt er geschreven:
De gemeente Celles heeft al enkele malen een bod gedaan om het kasteel en de grond over te nemen maar de familie wil tot op heden nog geen afstand doen van het kasteel. Ondanks de aanwezige boswachter, blijft het kasteel een geliefde locatie voor Urban explorers

Kijk hier eens http://nl.wikipedia.org/wiki/Ch%C3%A2teau_Miranda een andere naam schijnt te zijn Château de Noisy of Home de Noisy.

Maar een in te toetsen adres voor de navigatie heb ik niet gevonden :cry:
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » ma jan 07 2013 1:36 am

jan schreef:
Pjerry schreef:Wat asociaal zeg zo'n reactie van die boswachter. Richtte hij echt zijn geweer op jou? Als dat zo is dan kan hij het nog wel eens moeilijk gaan krijgen als je daar verder werk van maakt.

Waar ligt dat château?
Hahahaha Pjerry, we hebben het wel over Belgie daar zijn de regels wellicht iets anders als hier in NL en daarbij komt dat het nog steeds een familiebezit is. Hoe zou jij het vinden wanneer er zomaar "urban explorers" bij je binnen in de woonkamer staan. :lol: :lol: :lol:

De boswachter is in ieder geval een "bekende". Dit wordt er geschreven:
De gemeente Celles heeft al enkele malen een bod gedaan om het kasteel en de grond over te nemen maar de familie wil tot op heden nog geen afstand doen van het kasteel. Ondanks de aanwezige boswachter, blijft het kasteel een geliefde locatie voor Urban explorers

Kijk hier eens http://nl.wikipedia.org/wiki/Ch%C3%A2teau_Miranda een andere naam schijnt te zijn Château de Noisy of Home de Noisy.

Maar een in te toetsen adres voor de navigatie heb ik niet gevonden :cry:
Ik wel met coordinaten en alles ;)
Bijna leeg hier....

Pjerry
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Pjerry » ma jan 07 2013 2:34 am

jan schreef:

Waar ligt dat château?
[.....]
Mijn woonkamer leent er zich wel voor..... :lol:

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » ma jan 07 2013 6:05 am

cameijers schreef: Schitterende locatie en jammer genoeg echt ver in de verval.
Op de boswachter na een heerlijke dag...
Nou ja, de aanpak van die boswachter is wellicht wat over de top, aan de andere kant verbaast het me dat de dreiging van een dergelijke bouwval in deze staat, jullie je niet laten afschrikken om over verrotte daken heen te lopen en onder gewelven door, die duidelijk op instorten staan.
Vriendelijke groet, Léon Obers

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » ma jan 07 2013 8:04 am

De GPS coördinaten staan gewoon op de Wiki pagina:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Ch%C3%A2teau_de_Noisy" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier dus:
http://maps.google.com/maps?ll=50.22167 ... 4.99&hl=fr" onclick="window.open(this.href);return false;

double-p

Bericht door double-p » ma jan 07 2013 10:20 am

Yep, Chateau Noisy staat al geruime tijd bekend als heel mooi, maar vrij strikt 'bewaakt'. Op jachtgeweren na schijnt er ook wel eens een minder vriendelijke hond mee te zijn.

Niet zo gek inderdaad. Het is een van de weinige vrij mooie urbex locaties waarvan de locatie heel makkelijk te vinden is.

Gelukkig zijn er nog locaties die moeilijker zijn.

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » ma jan 07 2013 11:20 am

Foto's even voorzien van een nummer.

Verder staat het mij bij dat het niet gebruikelijk is om adressen van dit soort locaties op een forum te plaatsen.
Iets met 'ongeschreven regels' en zo... :wink2:

Maar goed, daar hebben we het al eens over gehad in het verleden.

Doe de boswachter de groeten in ieder geval, mal figuur :lol:

cameijers

Bericht door cameijers » ma jan 07 2013 11:32 am

Mal figuur zeker weten en mag echt blij zijn dat hij zijn jachtgeweer goed vast houd.
ach ja dit laat ik verder aan de politie over maar ben er bang voor....

De plek is fantastisch en heel makkelijk bereikbaar.
Het verval is hoog maar weinig gevaar want de meeste trappen zijn van beton er zitten slechte vloeren in.
over een bepaald stuk zijn alleen nog maar draagbalken over..
Maar zeker wel de moeite waard

JvdKooij
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door JvdKooij » ma jan 07 2013 12:08 pm

Grappig, een inbreker die zelf de politie belt :-)
Groetjes,
Jaap

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » ma jan 07 2013 12:39 pm

Als het een afgesloten terrein is, of duidelijk is dat het iemands privé bezit is, dien je OF toestemming te vragen, OF er gewoon weg te blijven.

Lijkt me heel simpel. Je vindt het toch ook niet normaal dat een vreemde jouw grond/terrein/huis/vervallen schuurtje/tuin betreedt? :shock: En dat heeft niks te maken met het feit of een locatie al dan niet fotogeniek is. :!:

En wat betreft de locatie gegevens... het is gewoon openbare informatie over een vervallen kasteel waar notabene zelfs een wiki pagina van is. Niks geheims aan ofzo.
Laatst gewijzigd door CaptainHook op ma jan 07 2013 1:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » ma jan 07 2013 12:54 pm

cameijers schreef: Het verval is hoog maar weinig gevaar want de meeste trappen zijn van beton er zitten slechte vloeren in.
over een bepaald stuk zijn alleen nog maar draagbalken over..
Dat lijkt me in tegenspraak met elkaar. Ook als ik al het puin al op de grond zie liggen van naar beneden gekomen materiaal. Zo te zien op foto 2 draag je niet eens een helm om in ieder geval je hoofd te beschermen, afgezien dat het je niet zal beschermen als je ergens doorheen zakt (het dak) en meters lager terecht zult komen.
Vriendelijke groet, Léon Obers

cameijers

Bericht door cameijers » ma jan 07 2013 1:19 pm

Je vindt het toch ook niet normaal dat een vreemde jouw grond/terrein/huis/vervallen schuurtje/tuin betreedt?
helemaal gelijk maar ik moet eens proberen fysiek te worden c.q zijn spullen kapot en af te pakken.

Ja ik weet dat het prive terrein was en ik het gevaar liep met politie in contact te komen.
Niet om beschoten en geslagen te worden.

Plaats reactie

Terug naar “Foto's gemaakt met niet-Nikon camera”