Betaalbare lichtsterke zoomlens
Betaalbare lichtsterke zoomlens
Ik heb momenteel deen Nikon D50 met een Sigma Apo DG 70-300 1:4- 5.6
Nu fotografeer ik voornamelijk honden, in beweging dus. Met mooi weer maak ik de mooiste foto's. Maar de afgelopen weken met dat sombere weer krijg ik ze niet scherp op de foto, wat ik ook doe. Nu zou ik graag een lens hebben die licht gevoeliger is, zoom is leuk maar hoeft niet, zou ook 150-200 vast mogen zijn want die zijn betaalbaarder begreep ik.
Heeft iemand een tip welke lens en licht gevoelig en te betalen is (evt. 2e hands).
Nu fotografeer ik voornamelijk honden, in beweging dus. Met mooi weer maak ik de mooiste foto's. Maar de afgelopen weken met dat sombere weer krijg ik ze niet scherp op de foto, wat ik ook doe. Nu zou ik graag een lens hebben die licht gevoeliger is, zoom is leuk maar hoeft niet, zou ook 150-200 vast mogen zijn want die zijn betaalbaarder begreep ik.
Heeft iemand een tip welke lens en licht gevoelig en te betalen is (evt. 2e hands).
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Betaalbare lichtsterke zoomlens
Beste Natasja,
Welkom.
Helaas, lichtsterk en betaalbaar gaan niet samen.
Probeer eerst eens of je met een zwengel aan de ISO knop vooruit kan.
Groeten, Gijs
Welkom.
Helaas, lichtsterk en betaalbaar gaan niet samen.
Probeer eerst eens of je met een zwengel aan de ISO knop vooruit kan.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Forumlid
Hmmm... De D50 gaat maar tot 1600 en geeft dan toch behoorlijk wat ruis. Ik ga zelf liever niet boven de 800.
Maar proberen kan geen kwaad natuurlijk!
Gr.
Maar proberen kan geen kwaad natuurlijk!
Gr.
- beijnr
- Forumlid
Beste Natasja
Ik heb een Sigma 70-200mm F2.8 II APO EX DG Macro te koop voor een interessante prijs, stuur maar en PB als je interesse hebt.
Ik heb vorige week nl een Nikkor 70-200mm F2.8 VR II gekocht dus de Sigma mag weg.
Met vriendelijke groet
Rick Beijn
Ik heb een Sigma 70-200mm F2.8 II APO EX DG Macro te koop voor een interessante prijs, stuur maar en PB als je interesse hebt.
Ik heb vorige week nl een Nikkor 70-200mm F2.8 VR II gekocht dus de Sigma mag weg.
Met vriendelijke groet
Rick Beijn
Iso is geen optie veel ruis al geprobeerd idd.
Maar dank voor de tip.
Ik heb het toestel van mijn moeder gehad 2 jaar geleden dus nog niet heel lang aan het fotograferen, wel vaak. Pas namelijk op Ridgebacken en die moeten naturulijk wel mooi op de foto voor hun baasje. UIt de hand gelopen hobby zeg maar.
Maar dank voor de tip.
Ik heb het toestel van mijn moeder gehad 2 jaar geleden dus nog niet heel lang aan het fotograferen, wel vaak. Pas namelijk op Ridgebacken en die moeten naturulijk wel mooi op de foto voor hun baasje. UIt de hand gelopen hobby zeg maar.

- MauritsD
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Voor net onder de 400 euro kun je wel een tweede hands Nikon 180mm f/2,8 AF-D op de kop tikken.
Volgens mij voor dat geld de beste lichtsterke tele...
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Helemaal eens met amateurt. Prima lens voor hondjes (en kinderen, auto`s, bloemen, vlinders, landschap etc).Amateurt schreef:Voor net onder de 400 euro kun je wel een tweede hands Nikon 180mm f/2,8 AF-D op de kop tikken.
- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Dan zou je eens in dit draadje moeten kijken.JanJacob schreef:Helemaal eens met amateurt. Prima lens voor hondjes (en kinderen, auto`s, bloemen, vlinders, landschap etc).Amateurt schreef:Voor net onder de 400 euro kun je wel een tweede hands Nikon 180mm f/2,8 AF-D op de kop tikken.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =5&t=44999" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je over een mooie en goede praat heb deze op de D90 gehad alleen mf kan je zeggen dat hij echt goed is.
En dan heb je gegarandeerd een perfekte lens waar de verkoper achter staat .
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Als je eenmaal de 2,8/180mm ED hebt zul je niet snel naar welke zoom dan ook verlangen.