dehaas01 schreef:breimer schreef:
Het objectief speelt ook een belangrijke rol. Met mijn 24-70 f/2.8 kan ik heel makkelijk en supersnel scherpstellen, zelfs bij weinig licht. Daarentegen gaat mijn 105mm (ook f/2.8 ) heel snel hunten (een bekend feit van die lens, dat lekker prominent optreedt op een D7000).
Even een paar vraagjes:
Bedoel je met die 105mm het macro objectief,?
wat is hunten?
lees ik goed dat de combinatie van D7000 met de 105mm macro geen goede combinatie is?
staan namelijk op mijn verlanglijst waarvoor ik hard aan het sparen ben....
met vriendelijke groeten,
DeHaas
De quote was van mij, dus zal ik maar antwoord geven, hoeft Breimer het niet te verzinnen

.
Ja de macrolens bedoel ik.
Hunten is het niet scherp kunnen stellen, dus elke keer door het scherpstelpunt heen schieten en dan weer opnieuw beginnen. Bij genoeg licht en/of contrast heb je er geen last van.
Combinatie is prima hoor, het is een fantastische lens. Alleen moet je, net zoals bij iedere lens die je hebt, zijn sterke en zwakke punten kennen. Het ding is tot middenlange afstanden loeischerp. Voor landschapsfotografie vind ik hem minder geschikt, daar heeft Nikon wat concessies gedaan. Maar hij staat nog op mijn lijst van te kalibreren lenzen, dus wie weet....
Ik zou naast deze mooie lens ook de Tamron 90mm (de nieuwe die IF heeft) en de Sigma 150mm meenemen in je overweging.