ik zit er sterk over na te denken om een nieuwe lens te kopen maar ik ben er niet helemaal over uit welke ik het beste kan kopen,
een standaard of tele lens.
Op moment bezit ik een sigma 17-70 2.8-40. deze bevalt mij erg goed en zit voor 90% op mijn camera.
Doordat de lens tot de 70 gaat heb ik bijna nooit een telelens nodig
en samen met de 50mm 1.8 lens kom ik vaak goed weg ook met wat minder licht.
wie kan mij vertellen of ik er iets mee opschiet om deze 2 te vervangen voor een 17-5x 2.8 lens??
ik mis immers niets qua gevoel,
of kan ik beter kijken naar een tele lens met 2.8 voor wat meer portret foto's??
(PS ik heb geen last van NAS want ik kijk op moment ook naar de sigma 17-50 2.8 met os)
misschien nieuwe lens
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Re: misschien nieuwe lens
Waarom wil je iets vervangen als je niets mist?
Voor portretten kan je beter iets als een 85mm f1.8 kopen... Of, als je dat te lang vindt, een 60mm macro of een 50mm.

Voor portretten kan je beter iets als een 85mm f1.8 kopen... Of, als je dat te lang vindt, een 60mm macro of een 50mm.
- Léon Obers
- Forumlid
Als je zelf niet kunt aangeven wat je mist, heeft het weinig zin je bestaande lenzen te verwisselen voor andere. Met hetgeen wat je voorstelt lever je in ieder geval brandpunten in, die je nu wel ter beschikking hebt. Ik vraag me dan af of je daarna niet alsnog wat gaat missen.Willem v D schreef: Op moment bezit ik een sigma 17-70 2.8-40. deze bevalt mij erg goed en zit voor 90% op mijn camera.
wie kan mij vertellen of ik er iets mee opschiet om deze 2 te vervangen voor een 17-5x 2.8 lens??
ik mis immers niets qua gevoel,
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Florina
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Je schrijft niet wat je leuk vind om te fotograferen, en of je eens ook wat anders wil proberen qua fotografie.
70 mm als uiterste tele is natuurlijk best weinig, maar prima als je daar zelf tevreden over bent.
(Velen met name in vogel/dierenfotografie roepen steeds, ik heb te weinig mm met 400/500 mm, waar jij 70 mm tele genoeg vind
)
Een nieuwe lens heeft natuurlijk alleen zin met een doel, dus misschien moet je daar eens over nadenken.
Ik ben benieuwd wat je met je 'nieuwe' lens wilt...
70 mm als uiterste tele is natuurlijk best weinig, maar prima als je daar zelf tevreden over bent.
(Velen met name in vogel/dierenfotografie roepen steeds, ik heb te weinig mm met 400/500 mm, waar jij 70 mm tele genoeg vind

Een nieuwe lens heeft natuurlijk alleen zin met een doel, dus misschien moet je daar eens over nadenken.
Ik ben benieuwd wat je met je 'nieuwe' lens wilt...
http://www.petrazwier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.levenmetflair.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.levenmetflair.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
mijn voorkeur ligt bij nachtfotografie en stads foto grafie en foto´s van het gezin
Waarom ik een 2.8 lens wil weet ik ook niet helemaal, misschien zit het gewoon tussen mijn oren dat ik een 2.8 moet hebben,
iedereen is er altijd zo lovend over dat ik het idee krijg dat ik iets mis
voor het tele heb ik wel al een 70/300 tamron, maar de keren dat ik heb gebruikt kan ik op 1 hand tellen.
Waarom ik een 2.8 lens wil weet ik ook niet helemaal, misschien zit het gewoon tussen mijn oren dat ik een 2.8 moet hebben,
iedereen is er altijd zo lovend over dat ik het idee krijg dat ik iets mis
voor het tele heb ik wel al een 70/300 tamron, maar de keren dat ik heb gebruikt kan ik op 1 hand tellen.
- Léon Obers
- Forumlid
Zou ik er eerder een lichtsterkere prime bijkopen. Voor avondfotografie bijv. een AF-S 35 mm/1.8G
Sterker groothoek en lichtsterk heb je helaas maar weing keus voor DX. (Een kostbare 24mm/1.4 laat ik even buiten beschouwing).
Sterker groothoek en lichtsterk heb je helaas maar weing keus voor DX. (Een kostbare 24mm/1.4 laat ik even buiten beschouwing).
Vriendelijke groet, Léon Obers