Lens ondersteuning

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
Plaats reactie
TECHnoot
Forumlid
Forumlid

Lens ondersteuning

Bericht door TECHnoot » za jan 12 2013 12:56 pm

Beste forum leden.
Ik zit met de vraag of er een lensondersteuning apparaat is voor een objectief 70-300mm Nikor AFS 1:4,5-5,6G.
En waar kan ik dit vinden.
Heb een D600 full Frame camera.
Bedankt voor jullie reactie.

CaptainHook

Re: Lens ondersteuning

Bericht door CaptainHook » za jan 12 2013 1:41 pm

Een 'lensondersteuning apparaat'?
Wow, het lijkt wel een scrabble woord. :)

Je bedoelt waarschijnlijk een statiefgondel?
Er zijn universele statiefgondels (of in het engels 'tripod collar/mount' genaamd) of merk specifieke.
Bij de diverse (online) fotowinkels is genoeg te vinden.
Wellicht is een swinghead statiefkop wat voor je, maar die zijn redelijk aan de prijs (in verhouding tot jouw objectief).

Blijkbaar vindt Nikon het niet nodig dit, naar verhouding goedkope/lichte objectief, uit te rusten met een statiefgondel.

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » za jan 12 2013 2:19 pm

De Manfrotto 293 Telephoto Lens Support is een mogelijkheid.
http://www.manfrotto.com/telephoto-lens-support
Afbeelding

Werkt met de 70-300VR niet echt handig. Er is niet echt een geschikte plaats om de voorste band te bevestigen.
De zoomring is erg breed - en die wil je toch kunnen blijven draaien - en hij schuift flink uit bij het inzoomen.
Zou je alleen kunnen gebruiken als je hem op één brandpuntsafstand vastzet.

Ik heb de 70-300VR net zelf even op mijn statief gezet met de D300 (wat ik normaal nooit doe met dit objectief) en mis de statiefgondel niet.
Door het lichte gewicht van de 70-300VR is het stabiel genoeg en niet uit balans.
(En een swinghead zou echt overkill zijn voor dit objectief).
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » za jan 19 2013 4:00 pm

TECHnoot schreef:Ik zit met de vraag of er een lensondersteuning apparaat is voor een objectief 70-300mm Nikor AFS 1:4,5-5,6G.
En waar kan ik dit vinden.
Zit hier niks bij:
http://www.nature-pro.nl/lens-support-1/nikon-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”