Interpolis lijkt leuk, met zijn "buiten de deur verzekering" maar als je apparatuur ouder is dan 1 jaar is de uitkering max. €1250, nieuw max. €2500.
Overal kun je wel kostbaarhedenverzekeringen afsluiten, gemiddeld is de pemie €30 per €1000 per jaar. Addertje onder het gras bij deze verzekeringen is helaas vaak dat je spullen wel verzekerd zijn tijdens je vakantie maar NIET VERZEKERD als je bedrijfsmatig aan de gang bent. Als je dus schade aan je apparatuur oploopt tijdens de bruidsreportage die je voor iemand maakt bijv, is dat dus niet verzekerd
Ik heb op de Pro Imaging beurs in Nieuwegein ook informatie gevraagd bij een stand van een verzekeringsbedrijf, maar dat was alleen voor beroepsfotografen.
Toevallig kwam ik terecht bij
www.cameraverzekering.nl Daar kun je je spullen verzekeren tot max. €7500. Voor particulier gebruik betaal je dan €240, semi-professioneel €400 per jaar. Ook binnenshuis is je camera daar verzekerd. Heb je dan schade, dan valt de hele boel in eerste instantie onder je inboedelverzekering, is dat niet voldoende, dan treedt de cameraverzekering in werking.
Ook hier geldt: ouder dan 1 jaar, dagwaarde. Ook als je geen bonnen kunt overleggen rekent men dagwaarde. Het is raadzaam om van je hele uitrusting een taxatierapport te laten opmaken.
Al die verzekeringsperikelen hebben ertoe geleid dat ik vorig jaar een "all in one" objectief (Nikon 18-200) heb aangeschaft voor vakantiedoeleinden en dus niet al mijn kostbare glas mee hoef te nemen met alle risico's daaraan verbonden.
Hoop dat je hier wat aan hebt!

The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.