lens voor Nikon d 70
lens voor Nikon d 70
[font=Verdana] [/font]
Kan iemand mij adviseren over het volgende .
Voor mijn nikon d 70 wil ik een lens aanschaffen n.l. de Nikon AF-SDX 55-200/4-5.6 G
Heeft iemand ervaring met deze lens en is er eventueel een goedkoper alternatief.
Vast bedankt
marine
Kan iemand mij adviseren over het volgende .
Voor mijn nikon d 70 wil ik een lens aanschaffen n.l. de Nikon AF-SDX 55-200/4-5.6 G
Heeft iemand ervaring met deze lens en is er eventueel een goedkoper alternatief.
Vast bedankt
marine
als je even googled op de nikkon lens + review of test dan vind je vast berichten van mensen die deze lens hebben. ik heb er ook over nageacht maar kwam er achter dat ik eigenlijk wel genoeg lensen heb voor op de d70, er zijn genoeg lensen op de markt persoonlijk vind ik dat je met deze lens te veel mist in het lage gebied ( van pakweg 10 - 55 mm) vaak zijn combo of super zoom lensen niet over het hele bereik super. ik zou adviseren om bv de 18-70 te kopen (zie onderschrift) en bv een leuke tele van 70 / 75 - 200 of 300 mm dan heb je eigenlijk genoeg.
maar als je een 28-105 uc III aspherical lens van sigma (voor nikon neemt) dan heb je ook een goede lens met meer groot hoek 42mm ipv 55mm maar wel een iets lager zoom 105 x 1.5= 157.5 mm
maar als je een 28-105 uc III aspherical lens van sigma (voor nikon neemt) dan heb je ook een goede lens met meer groot hoek 42mm ipv 55mm maar wel een iets lager zoom 105 x 1.5= 157.5 mm
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
1x
Hallo Marine,
Welkom op het forum en inderdaad zoveel mensen zoveel meningen.
De nieuwe 55-200mm VR ken ik nog niet zo goed.
Ik mag hopen dat die beter is dan de oude zonder VR want die kwam er met een matige 6.6 vanaf.
Ik weet niet wat je huidige kitlens is, maar is dat de 18-70mm Nikkor, dan zou de nieuwe 70-300mm VR een hele fijne aanvulling kunnen zijn.
Ik dacht dat die lens rond de 500 euro doet, mocht je daarin geënteresseerd zijn, wil ik wel even neuzen waar die lens het goedkoopst is.
Misschien denk je dat is 100 of 200 euro boven mijn begroting.
Dan kan je beter iets doorsparen en iets kopen waar je heel lang plezier van kan beleven, dan dat je iets nu koopt en morgen tot de ontdekking komt van het is niet echt wat ik zocht.
Ik weet niet waar je woont, maar loop eens een goede fotozaak binnen en vraag even of je verschillende lenzen op je camera mag zetten en een paar opname's mee mag maken.
Ga dan thuis de boel evalueren en bekijk de opnames op de computer, dan kan je een goed oordeel geven wat betreft scherpte enz.
Heel veel succes en bedenk je muntjes kan je maar 1x uitgeven, dus echt de moeite waard om het eens extra te overwegen.
Groetjes George
Welkom op het forum en inderdaad zoveel mensen zoveel meningen.
De nieuwe 55-200mm VR ken ik nog niet zo goed.
Ik mag hopen dat die beter is dan de oude zonder VR want die kwam er met een matige 6.6 vanaf.
Ik weet niet wat je huidige kitlens is, maar is dat de 18-70mm Nikkor, dan zou de nieuwe 70-300mm VR een hele fijne aanvulling kunnen zijn.
Ik dacht dat die lens rond de 500 euro doet, mocht je daarin geënteresseerd zijn, wil ik wel even neuzen waar die lens het goedkoopst is.
Misschien denk je dat is 100 of 200 euro boven mijn begroting.
Dan kan je beter iets doorsparen en iets kopen waar je heel lang plezier van kan beleven, dan dat je iets nu koopt en morgen tot de ontdekking komt van het is niet echt wat ik zocht.
Ik weet niet waar je woont, maar loop eens een goede fotozaak binnen en vraag even of je verschillende lenzen op je camera mag zetten en een paar opname's mee mag maken.
Ga dan thuis de boel evalueren en bekijk de opnames op de computer, dan kan je een goed oordeel geven wat betreft scherpte enz.
Heel veel succes en bedenk je muntjes kan je maar 1x uitgeven, dus echt de moeite waard om het eens extra te overwegen.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
gewoon nieuwsgierig
Hoi Marine,
In eerste instantie welkom, maar ik ben benieuwd op welk objectief je keuze is gevallen?
Groetjes George
In eerste instantie welkom, maar ik ben benieuwd op welk objectief je keuze is gevallen?
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken