goede web-site bouwen

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Teranoz
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: goede web-site bouwen

Bericht door Teranoz » za jan 12 2013 4:57 pm

Ik houd het meestal bij zelf programmeren, Joomla is imho wat te groot om een site voor je foto's te maken, veel te veel bomen voor je er een bos van kunt maken, terwijl je misschien maar een paar boompjes nodig hebt.

arjan916
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door arjan916 » za jan 12 2013 7:47 pm

Teranoz schreef:....veel te veel bomen voor je er een bos van kunt maken....
Maar dan heb je tenminste wel een bos wat je naar je eigen zin hebt ingericht :wink:

Ik ben er goed over te spreken en zou het zeker meenemen in de overweging als je een fotopagina wilt maken.
Wil je veel tekst gaan plaatsen en de foto's als aanvulling, dan wordpress een prima keuze.
Mijn keuze was andersom; plaatjes en eventueel wat tekst erbij.
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik nog niet veel tekst geplaatst heb, maar een eenvoudige tekstverwerkingsmodule gebruiken en het is alsof je Word aan 't tikken bent, dus heel lastig is het niet...
Alles voor de foto.

http://www.arjan916.nl

cameijers

Bericht door cameijers » ma jan 14 2013 11:02 am

Dat het thema dat gebruikt wordt niet aan je eisen voldoet is logisch.
Thema`s moet je toch echt zelf aanpassen.

Sorry voor de langzame laadtijden dan maar Provider is niet de aller snelste zeg ik maar....

Maar serieus een betere CMS voor fotografie heb ik nog niet gevonden en ik draai sites op joomla ,drupal en Zenphoto en custom code
Neem de tijd om je thema ( veel CSS werk ) aan je eigen wensen te laten voldoen....

Ik zou zeggen het kost niets alleen tijd en webspace.
Heb je dit niet wil ik je wel een testversie opzetten om te testen

DKF

Bericht door DKF » di feb 12 2013 8:56 pm

Heb mijn website met Weebly gemaakt. Daarvoor zero ervaring met een website 'bouwen'. Heeft me weer een boel euro's bespaard. Die centen stop ik liever in mijn glaswerk.
djunclesam schreef:Net als men vindt dat fotografie op een bruiloft aan de pro's overgelaten moet worden.
Daar hoef je geen prof voor te wezen hoor. Ik ken ook hele goede 'hobbyisten' die dat onder de knie hebben.

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » di feb 12 2013 10:37 pm

Ik zou zeggen: Als je alleen albums wilt publiceren JAlbum, anders Wordpress. Zelf programmeren kan natuurlijk ook (heb ik ook overwogen, dat kan ik prima) maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Joomla raad ik persoonlijk niet aan, ik vind dat pakket enigzins onlogisch in elkaar zitten en niet echt geschikt voor beginners (dat gezegd hebbende, het lukt waarschijnlijk wel, maar het is wel wat omslachtiger).
Spul waarmee je foto's maakt...

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”