Upgrade ViewNX 2.7.1
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Upgrade ViewNX 2.7.1
Er is een upgrade van ViewNX naar versie 2.7.1.
Wijzigingen in versie 2.7.1
Ondersteuning voor de Nikon 1 J3, Nikon 1 S1, COOLPIX S2700, COOLPIX S2750 en COOLPIX S6500 is toegevoegd.
De volgende problemen met films die zijn opgenomen met de Nikon 1 J3 terwijl Witbalans is ingesteld op Onder water, zijn verholpen.
- Miniaturen voor films die zijn overgezet met Nikon Transfer 2 met behulp van een kaartlezer, werden niet weergegeven in de miniaturenlijst.
- Als 'Metagegevens' is geselecteerd in het palet Bewerken, worden andere gegevens dan die bij Bestandsgegevens 1 niet weergegeven.
De functie AF-ruisonderdrukking, die ruis vermindert die wordt veroorzaakt door automatische scherpstelling tijdens filmopnamen en die wordt opgepikt door de ingebouwde microfoon, is toegevoegd voor de volgende apparaten:
- Camera: de D3200 (uitgebracht in mei 2012) en latere digitale spiegelreflexcamera's.
- Objectief: AF-S NIKKOR- en AF-I NIKKOR-objectieven, en AF-S/AF-I-teleconverters (AF-S/AF-I-objectieven zijn vereist).
Als de witbalans van RAW-beelden die zijn vastgelegd met de P7700, werd aangepast met Grijspunt gebruiken, werd het opgegeven punt niet grijs. Dit probleem is nu verholpen.
Aanvullende wijzigingen in de Windows-versie
Ondersteuning van de 64-bits en 32-bits versies van Windows 8, Windows 8 Pro en Windows 8 Enterprise is toegevoegd.
Als een groot aantal beelden werd overgezet met Nikon Transfer 2 met behulp van een kaartlezer, werd Nikon Transfer 2 in zeldzame gevallen onverwacht afgesloten. Dit probleem is nu verholpen.
Aanvullende wijzigingen in de Macintosh-versie
De IEEE 1394-aansluiting van de D1, D1H en D1X wordt niet meer ondersteund.
De volgende problemen bij gebruik van Mac OS X versie 10.6 en Nikon Transfer 2 zijn verholpen.
- Als de camera en de computer zijn verbonden en de camera wordt uitgeschakeld nadat Nikon Transfer 2 is gestart, wordt Nikon Transfer 2 in zeldzame gevallen onverwacht afgesloten.
- Als een groot aantal beelden op een geheugenkaart wordt overgezet met behulp van een kaartlezer, wordt de overdracht in zeldzame gevallen onverwacht beëindigd.
Download
Wijzigingen in versie 2.7.1
Ondersteuning voor de Nikon 1 J3, Nikon 1 S1, COOLPIX S2700, COOLPIX S2750 en COOLPIX S6500 is toegevoegd.
De volgende problemen met films die zijn opgenomen met de Nikon 1 J3 terwijl Witbalans is ingesteld op Onder water, zijn verholpen.
- Miniaturen voor films die zijn overgezet met Nikon Transfer 2 met behulp van een kaartlezer, werden niet weergegeven in de miniaturenlijst.
- Als 'Metagegevens' is geselecteerd in het palet Bewerken, worden andere gegevens dan die bij Bestandsgegevens 1 niet weergegeven.
De functie AF-ruisonderdrukking, die ruis vermindert die wordt veroorzaakt door automatische scherpstelling tijdens filmopnamen en die wordt opgepikt door de ingebouwde microfoon, is toegevoegd voor de volgende apparaten:
- Camera: de D3200 (uitgebracht in mei 2012) en latere digitale spiegelreflexcamera's.
- Objectief: AF-S NIKKOR- en AF-I NIKKOR-objectieven, en AF-S/AF-I-teleconverters (AF-S/AF-I-objectieven zijn vereist).
Als de witbalans van RAW-beelden die zijn vastgelegd met de P7700, werd aangepast met Grijspunt gebruiken, werd het opgegeven punt niet grijs. Dit probleem is nu verholpen.
Aanvullende wijzigingen in de Windows-versie
Ondersteuning van de 64-bits en 32-bits versies van Windows 8, Windows 8 Pro en Windows 8 Enterprise is toegevoegd.
Als een groot aantal beelden werd overgezet met Nikon Transfer 2 met behulp van een kaartlezer, werd Nikon Transfer 2 in zeldzame gevallen onverwacht afgesloten. Dit probleem is nu verholpen.
Aanvullende wijzigingen in de Macintosh-versie
De IEEE 1394-aansluiting van de D1, D1H en D1X wordt niet meer ondersteund.
De volgende problemen bij gebruik van Mac OS X versie 10.6 en Nikon Transfer 2 zijn verholpen.
- Als de camera en de computer zijn verbonden en de camera wordt uitgeschakeld nadat Nikon Transfer 2 is gestart, wordt Nikon Transfer 2 in zeldzame gevallen onverwacht afgesloten.
- Als een groot aantal beelden op een geheugenkaart wordt overgezet met behulp van een kaartlezer, wordt de overdracht in zeldzame gevallen onverwacht beëindigd.
Download
Jur
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Upgrade ViewNX 2.7.1
Dank je, hij staat er op bij mij.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
- Cees
- Forumlid
Dank Jur. Jij bent altijd erg attent met het plaatsen van allerlei updates, dank daarvoor.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
In mijn vorige computer werkte Nikon Message Center 2 niet meer. Nu wel, dacht ik.
Maar deze update wordt niet gemeld...
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Nikon Message Center loopt doorgaans een behoorlijk lange tijd achter.JaapV schreef:In mijn vorige computer werkte Nikon Message Center 2 niet meer. Nu wel, dacht ik.
Jur
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Ah!
En alweer bedankt!
En alweer bedankt!
Groet, Jaap
- Cees
- Forumlid
Neem aan, dat er dan nu binnenkort ook weer een update voor CNX2 komt.
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Re: binnenkort ook weer een update voor CNX2
Beste Cee, cs.s,
Meestal verschijnt die als er een neiuwe kamera wordt uitgeleverd.
Overigens: ik denk dat het MSG-Center met opzet achterloopt, om de last voor servers te spreiden.
Groeten, GIjs
Meestal verschijnt die als er een neiuwe kamera wordt uitgeleverd.
Overigens: ik denk dat het MSG-Center met opzet achterloopt, om de last voor servers te spreiden.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- MauritsD
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Zouden de genoemde wijzigingen de enige verschillen zijn?
Ik heb het idee dat veel van deze punt-releases helemaal niks toevoegen tenzij een van de genoemde verbeteringen een probleem voor je was.
Ik denk dat ik gewoon nog even wacht, want bij update doe ik dat op 3 pc's inclusief backups etc. en dat is me ff teveel werk als het niks oplevert...
Ik heb het idee dat veel van deze punt-releases helemaal niks toevoegen tenzij een van de genoemde verbeteringen een probleem voor je was.
Ik denk dat ik gewoon nog even wacht, want bij update doe ik dat op 3 pc's inclusief backups etc. en dat is me ff teveel werk als het niks oplevert...
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !