Voor macro en close-up, beter af met kleine sensor?

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
sjoppen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Voor macro en close-up, beter af met kleine sensor?

Bericht door sjoppen » za jan 19 2013 8:11 pm

Ik had bewust een muntje gekozen omdat dit een makkelijke referentie is die bijna iedereen bij de hand heeft om te vergelijken. Tenzij je je laatste dubbeltje aan NAS hebt uitgegeven.

Het was niet de bedoeling om perse alles binnen de scherpte diepte te krijgen. Ik wilde juist laten zien wat wel/niet mogelijk is met dit stuk gereedschap qua scherpte diepte.

Gaaf filmpje trouwens, dat gaat nog wel een stapje verder dan de normale macro vergroting. Zag overigens ook op het net dat er mensen zijn die op de p7100 ook een super macro converter van Raynox toepassen. Krijg dit soort plaatjes mee.

Afbeelding

Ben vandaag lekker bij de kachel blijven. Zal binnen kort nog proberen iets in de tuin te fotograferen. Ben alleen zwaar onthand met de postprocessing omdat ik mijn proeflicentie van de nieuwe versie Capture niet aan de praat krijg. Deze heb ik nodig om mijn raw files van de p7100 te kunnen converteren. :evil:
D90 met 35 / 16-85 / 70-300 mm P7100en en CP5400 op Flickr

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”