1.

2.

3.

4.

5.

6. HDR uit 5 opnames

7. HDR uit 5 opnames

8. HDR uit 5 opnames

Wellicht het contrast weer wat opvoeren?gvdnberg schreef:Ik heb het zoveel mogelijk weggehaald, maar de laatste foto's zijn in erg weinig licht gemaakt. Het werd donker en ik heb geprobeerd om de verlichting in de huizen wat meer te accentueren.
Beter was geweest om bij de opname andere instellingen te kiezen. Foto 8 is geschoten op 24mm, f2.8, 1/125 sec en iso 400. Beter was geweest een hogere iso (bijv. iso 1.600), een kleiner diafragma (f4-5.6) en een iets langere sluitertijd.Patrick schreef:Wellicht het contrast weer wat opvoeren?gvdnberg schreef:Ik heb het zoveel mogelijk weggehaald, maar de laatste foto's zijn in erg weinig licht gemaakt. Het werd donker en ik heb geprobeerd om de verlichting in de huizen wat meer te accentueren.
Ik heb er niets mee bedoeld, ik wilde vastleggen wat er in Amersfoort te zien is; een serie van oude gebouwen die het stadsgezicht in het centrum bepalen. Bovendien dacht ik via HDR een iso verhoging te kunnen voorkomen. Dus niet...rbfoto.nl schreef:Niet als je goed belicht, patrick. Dan is het prima te gebruiken, zelfs als je het gaat afdrukken op a2-formaat.
Wat mij het meeste opvalt aan de foto's is het standpunt en de gebruikte beeldhoek. Het oogt nu zo vlak en inspiratieloos. Het is me niet echt duidelijk wat je met de foto's wilt zeggen, snap je wat ik bedoel?
Niet vervelend bedoeld hoor!