Met HDR foto opknappen

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
renecita

Met HDR foto opknappen

Bericht door renecita » za aug 11 2007 9:18 am

Het hoogtepunt van onze reis in Patagonie was, letterlijk en figuurlijk, het bereiken van de basis van de 'torens' van Torres del Paine. Een hele klim, laatste stuk over een wand met allemaal keien. Van onderaf zag je bovenaan de mensen op een rand zitten. Toen we daar aankwamen zagen we iets prachtigs en het was dit:

Afbeelding

Thuisgekomen was ik zeer teleurgesteld over de foto. Best wel mooi, maar lang niet zo overweldigend als in het echt. Het water was veel groener, de doortekening in de rotsen was fabuleus. Het was een sprookje en dat zag ik helemaal niet terug op de foto.

Geinspireerd door ALE geprobeerd met HDR het wat mooier te maken. Ik heb nu dit:

Afbeelding

Lijkt een beetje onecht, maar komt dichter bij mijn beleving van hoe het was dan de eerste foto.

Graag commentaar en tips.

Groet Renecita

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » za aug 11 2007 9:30 am

Als deze foto dichter bij jouw beleving past kan deze niet onecht zijn en daar gaat het om. Kun je wat meer vertellen hoe je tot dit resultaat bent gekomen: welke SW, instellingen, hoeveel foto's gebruikt, RAW of JPG origineel etc.

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

mikemix

Bericht door mikemix » za aug 11 2007 9:34 am

Als je de kleurverzadiging opvoert, kom je al een heel eind IMO.
Tweede foto vind ik persoonlijk too mutch.

Voorbeeeld:
Afbeelding

Dennis.

Bericht door Dennis. » za aug 11 2007 12:18 pm

Vanaf het orgineel (en dat was wat mager om mee te werken door het kleine formaat):

Afbeelding

Via photoshop >selective color (terughalen lucht, lastige stap, bij een minder uitgebeten lucht kun je deze overslaan) > Shadow/highlight met "more options" aan en naar smaak spelen met de sliders naar:

Afbeelding

daantje
Forumlid
Forumlid

Bericht door daantje » di sep 04 2007 12:55 am

Het landschap van jouw hdr foto renecita, dat is heel erg mooi (tenminste, dat is mijn mening). De lucht maakt het een beetje sprookjesachtig (onecht).
Als je het landschap zou combineren met de lucht van de 2e foto van Dennis, dan heb je volgens mij een hele mooie plaat.
Bekijk ook mijn foto's een op Flickr http://www.flickr.com/photos/daandegroot/

GdP

Bericht door GdP » di sep 04 2007 1:02 am

De foto van Dennis is al een hele verbetering. Alleen dat water is nog zo groen als gras.

Het is iets wat me wel vaker opvalt, zodra de zon achter de wolken zit, laat menige digitale camera het afweten, en moet er wel erg veel aan de foto gesleuteld worden om er nog iets van te maken.

Gerrit

renecita

Bericht door renecita » wo sep 05 2007 8:59 am

Het water was in werkelijkheid ook zo groen als gras.
Ik had nog nooit van mijn leven zo iets gezien...
Was overigens ook een beetje euforisch omdat ik eindelijk de enorme klim volbracht had...

Renecita

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » wo sep 05 2007 12:26 pm

GdP schreef:De foto van Dennis is al een hele verbetering. Alleen dat water is nog zo groen als gras.

Het is iets wat me wel vaker opvalt, zodra de zon achter de wolken zit, laat menige digitale camera het afweten, en moet er wel erg veel aan de foto gesleuteld worden om er nog iets van te maken.

Gerrit
Instellingen Gerrit, of je met een portret film werkt of met velvia is ook een wereld van verschil de digitale camera laat het juist niet afweten het geeft je mogelijkheden.... :D

Luc
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » wo sep 05 2007 12:28 pm

Ik vind die van Mike het mooiste bewerkt ook omdat je de mensen daar op ziet alleen zou ik de lucht apart bewerken zodat die net even wat sprekender is.
NAS Buikpijn

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”