Hallo,
Sinds ik vorig jaar ben overgestapt op digitaal fotograferen, dat toch nog heel wat investeringen vergt en al gevergd heeft, en het feit dat ik met mijn analoge spulletjes toch niets meer doe omdat ik geen doka meer tot mijn beschikking heb, ben ik mijn spullen eens allemaal voor een loep aan het houden om te beslissen of ik het nog houd, of toch maar verkoop.
Ik heb zo al mijn 2 voigtlanders verkocht, er zal ook nog een Bronica SQ-B volgen en nog wat vergroters en dergelijke.
Maar nu vond ik een nog bijna nieuwe (digitale) spotmeter, van Soligor. Ik heb die op de opleiding vrij regelmatig gebruikt (in studio), maar ik heb er al een hele tijd niets meer mee gedaan.
Nu de vraag. Wie van jullie gebruikt nog een losse licht- of spotmeter, en waarom? Of waarom juist niet? Ik hoop aan de hand van de reacties antwoord te krijgen op de vraag of ik hem maar moet houden, of toch maar moet proberen er nog een mooie prijs voor te krijgen.
Yves
Losse spotmeter
- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik gebruik een meter bij studioflitsers. Verder gebruik ik 'm nergens voor. De ingebouwde meter werkt snel en (meestal) afdoende.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!