HDR : HDRI-Handbuch --> The HDRI Handbook

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie
Plaats reactie
Myriad

HDR : HDRI-Handbuch --> The HDRI Handbook

Bericht door Myriad » za jun 30 2007 8:53 pm

De volgende informatie wil ik graag delen op dit forum.

Vroeger kon je het HDRI-Handbuch (als 'Diplomarbeit' in 2003 van Christian Bloch, die inmiddels in Hollywood woont en werkt) hier downloaden.

Sindsdien is het behoorlijk veranderd, omvangrijker geworden en vertaald naar het Engels.
In die uitgebreide vorm komt het in juli 2007 als The HDRI Handbook op de markt.
Het boek verschijnt in de mooie serie fotoboeken van Rocky Nook.

Afbeelding

Maar zoals je ziet, is de oorspronkelijke Duitse versie niet meer (gratis) vanaf de site van de auteur te downloaden. :(
Na wat speurwerk heb ik het toch elders op het internet weten te vinden :) en (uiteraard) gedownload.
Mocht ook DEZE LINK op een gegeven moment niet meer werken, geef me dan even een PB-tje. :wink: Het is wel een PDF van 13 Mb.

Zodra ik het boek heb en een beetje doorgenomen, zal ik mijn bevindingen posten.

:idea: Tip: ik heb het nieuwe book The HDRI Handbook als pre-order (met 34% korting) via Amazon besteld.
Dat is veel goedkoper dan de nieuwe Duitse versie, die in september verschijnt (zie de site van de auteur).
En bij O'Reilly kan het onderdeel zijn van 3 (niet persé verschillende) boeken voor de prijs van 2.
Rocky Nook is een van de partners van O'Reilly. Alles uiteraard exclusief de verzendkosten.

ymonod

Bericht door ymonod » di sep 04 2007 3:05 pm

Pasemi,

ik ben eigenlijk ook wel geinteresseerd in dit boek. Je zou je bevindingen posten als je het boek hebt doorgenomen. Ben je inmiddels al zo ver dat je er iets mee van kunt zeggen?

Yves

Myriad

Bericht door Myriad » di sep 04 2007 10:29 pm

De uitgave van 'The HDRI Handbook' is vertraagd. Het komt later uit dan de oorspronkelijk geplande datum.
De release datum staat nu op 15 september (zie Amazon).

ymonod

Bericht door ymonod » wo sep 05 2007 7:09 am

Aha. Dat wordt wachten dan. Kan ik het toch (nog) niet bestellen.

Ik lees het hier wel als het zo ver is :) :)

Yves

Polling

Bericht door Polling » wo sep 05 2007 7:57 am

Ik had toch begrepen dat Pasemi de originele Duitse versie had gedownload en die zou doornemen... Lees ik nou zo slecht?

Myriad

Bericht door Myriad » vr sep 07 2007 11:02 pm

Kan ik het toch (nog) niet bestellen.
Kan wel; als pre-order (met 34% korting) via Amazon, maar je moet daarna even wachten, zoals ik.
... de originele Duitse versie had gedownload en die zou doornemen... Lees ik nou zo slecht?
...
Zodra ik het BOEK heb en een beetje doorgenomen, zal ik mijn bevindingen posten.

Met de link in de 1e post kun je de (oudere en oorspronkelijke) Duitse versie zelf ook downloaden (en doornemen).
Om die reden heb ik de link opgenomen. Duits is voor de meesten toch geen probleem?

Ik kan echter technische termen in het Engels vaak beter plaatsen dan die in het Duits.
Daarom wacht ik met review tot ik de up-to-date bij Amazon bestelde Engelse versie in boekvorm thuis heb ontvangen.

Trouwens; met active D-lighting op de nieuwe D3 en D300 is straks HDR(I) achteraf wellicht niet meer nodig?

Myriad

Bericht door Myriad » di okt 23 2007 6:01 pm

De publicatiedatum is weer uitgesteld. Dit duurt eeuwig. Ik heb mijn order bij Amazon gecancelled. Dus GEEN review van mij.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

jammer

Bericht door George Fennes » di okt 23 2007 6:03 pm

Dat is jammer Pasemi, misschien dat een ander wel zoveel geduld heeft en de bestelling af wil wachten?

We horen het wel, want het lijkt een interessant boek te zijn.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Plaats reactie

Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”