Probeersel met studio set

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Probeersel met studio set

Bericht door Maud » za jan 26 2013 3:59 pm

Oke ik plaats hier de eerste probeersels met mijn studio set. Gelukkig ga ik komende dinsdag met een master aan de slag want ik heb al heel wat vragen.
Maar ansich wbt belichting in het gezicht ben ik tevreden maar dit is recht toe recht aan en ik wil de spanning opzoeken.

Mijn achterwand is nu een gestucte muur dus die moet van 2 kanten belicht worden wil je dat en een grijze zweem aan de linkerkant niet meer zien (heb ik hier niet gedaan aangezien ik nog niet weet hoe ik een 3de lichtbron via slave erbij zet)

Afbeelding
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Re: Probeersel met studio set

Bericht door Riemke » za jan 26 2013 4:52 pm

Met welke instellingen heb je deze gemaakt Maureen?
Je hebt een mooie lichtmeter, dus wat dat betreft kun je e.e.a. precies uitlichten. Ik weet niet of je al een grijskaart hebt? Om een juiste witbalans te krijgen is dat heel fijn werken.
Leuk dat je een masterclass gaat doen. Waar ga je dat doen? Speciaal gericht op portret- of studiowerk?
Je hebt in ieder geval een heerlijk model bij de hand om mee te oefenen. Ook nog met een bril, want ook dat is best lastig fotograferen.
Heel veel plezier in elk geval!
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Maud
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Maud » za jan 26 2013 5:11 pm

Riemke schreef:Met welke instellingen heb je deze gemaakt Maureen?
Je hebt een mooie lichtmeter, dus wat dat betreft kun je e.e.a. precies uitlichten. Ik weet niet of je al een grijskaart hebt? Om een juiste witbalans te krijgen is dat heel fijn werken.
Leuk dat je een masterclass gaat doen. Waar ga je dat doen? Speciaal gericht op portret- of studiowerk?
Je hebt in ieder geval een heerlijk model bij de hand om mee te oefenen. Ook nog met een bril, want ook dat is best lastig fotograferen.
Heel veel plezier in elk geval!
Riemke,

1/200
F11
uitgemeten met de lichtmeter
genomen met mijn 50mm 1.8

Ja heb een grijskaart maar die inderdaad nog niet gebruikt. Ik heb gisteren gehoord dat ik een witbalans voor een shoot kan programmeren, lijkt me handig. Dat wil ik uitzoeken en bij dit soort dingen gebruiken.
Prive les bij een fotograaf die ik ken, met mijn eigen set en camera. Zal portret fotografie worden, enkel en in een groep (dat is mijn voorkeur)
We zien wel waar het schip strand. Leuke nieuwe uitdaging in iedergeval!
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Johan v. V.
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Johan v. V. » za jan 26 2013 6:57 pm

Leuke foto's Maud! Ben benieuwd wat het gaat worden na de nodige ervaring.
Is dit nou meissie? :wink2:
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen

Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » za jan 26 2013 8:31 pm

Maud,
Leuk he! Werkt ook verslavend!

Ik zie wel een beetje groenige zweem, vergelijk ook de foto's maar eens qua achtergrond. Rechtsboven is de achtergrond groen, vergeleken met de achtergrond van de linkse grote foto. Volgens mij heb je in de kamer iets van groen staan (groene gordijnen wellicht). Want ook in de weerspiegeling in de bril van Jose zie ik groen. Ik denk dat je met wat extra nabewerking ver komt. Dan zal de huidskleur ook wat beter worden.

Jolanda

Edit: foto in nx2 geopend, groen ongeveer 3 verminderd en iets meer blauw in de foto. Dan is de huidskleur m.i. beter.
click voor mijn foto's op flickr.

Maud
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Maud » za jan 26 2013 8:43 pm

Jolanda schreef:Maud,
Leuk he! Werkt ook verslavend!

Ik zie wel een beetje groenige zweem, vergelijk ook de foto's maar eens qua achtergrond. Rechtsboven is de achtergrond groen, vergeleken met de achtergrond van de linkse grote foto. Volgens mij heb je in de kamer iets van groen staan (groene gordijnen wellicht). Want ook in de weerspiegeling in de bril van Jose zie ik groen. Ik denk dat je met wat extra nabewerking ver komt. Dan zal de huidskleur ook wat beter worden.

Jolanda

Edit: foto in nx2 geopend, groen ongeveer 3 verminderd en iets meer blauw in de foto. Dan is de huidskleur m.i. beter.
Heb 1 groene plant staan, verder geen groen in huis :)
Klopt dat d'r achtergrond niet juist belicht is, rechts staat d'r achtergrond lamp maar links niet. Ga ik van de week alle aal leren als het goed is.
Moet wat te leren hebben :)
muggie schreef:Leuke foto's Maud! Ben benieuwd wat het gaat worden na de nodige ervaring.
Is dit nou meissie? :wink2:
Ja dit is meissie :)
Ik ook, vind het wel leuk dat ik wat begin werk heb, zodat ik ook weet wat ik wil verbeteren en als vergelijk achteraf.

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » zo jan 27 2013 11:19 am

Leuke foto's, ze maken vrolijk !

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”