Mijn eerste trouwfoto's

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Maerlant

Bericht door Maerlant » wo sep 05 2007 12:06 am

@Smilda.NET,

Dan heb ik het verkeerd gelezen, mea culpa et dolus.

Groet

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » wo sep 05 2007 12:23 am

Ik ben ook van mening dat je jezelf beter had voor kunnen bereiden. Ik mis inderdaad ook in veel opnames slow sync flitsen.

Iets wat je naar mijn mening gewoon moet beheersen en daar bedoel ik niet mee weten dat het bestaat.

Foto 4 en 5 is met onscherpte gespeeld maar ik vind de keuze om waar de scherpte te leggen eigenlijk precies verkeerd om.
verder wil je echt een sterk mooi effect krijgen moet je denk ik toch een langer brandpunt inzetten.

Foto 6 veel te gespannen blikken achtergrond is scheef.
Schiet dan 10 keer hetzelfde plaatje maar probeer wel die spanning kwijt te raken.
Ik zeg niet dat het makkelijk is maar je moet hun toch wat op hun gemak zien te krijgen wil je een beetje spontane opnames krijgen.

Foto 7 zou bruikbaar kunnen zijn maar lijkt mij niet helemaal scherp bijsnijden (croppen) is wel nodig.

foto 13 vreemd, vrouw in het zwart met een zwarte plu op de voorgrond, niet mijn koppie thee..

foto 14 Ringen. De lepel vind ik onnodig en een super storend element.

foto 15 etende mensen is altijd vreselijk op een foto ik zie het gewoon niet graag. snijden, lachen, wijzen, weet ik veel,, ok maar eten nee niet doen ook al voeren ze elkaar.

Ik weet dat het niet makkelijk is. zeker als beginner en als je dan ook nog eens minder weer hebt en een stel wat erg gespannen is maakt het dat extra moeilijk.
Achteraf is altijd het makkelijkst dat is ook meteen het lastige van bruidsfotografie Je kunt de volgende dag niet even terug om het over te doen.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

BUG322

Bericht door BUG322 » wo sep 05 2007 12:34 am

Nou goed dat je met de billen bloot gaat hoor en dat je stap durft te nemen.
Ik zie het nog niet zitten namelijk om dit te doen de locatie was zotezien goed genoeg je had het weer alleen niet mee, verder sluit ik me bij veel kritiek aan.

Het oplichten van gezichten word je ook niet vrolijk van beter is om meteen goed te belichten.

Met fotografie moet ik zelf altijd ff warm worden dus de eerste shots zullen zeker niet goed zijn. dus heel veel schieten en heel veel kijken (direct) naar resultaat.

fotografie is een trip waar je in moet raken en sommige dagen heb ik het gewoon ff niet. Ik zou het een bruidspaar dus niet kunnen garanderen.

Het lijkt me verder zeker interresant om het een keer te doen maar niet als eerste fotograaf.

groetjes

mikemix

Bericht door mikemix » wo sep 05 2007 12:51 am

paparazzi schreef:Heb foto 6 ff bewerkt, denk dat je zelf de originele ook nog een flinke oppoetsbeurt moet geven voor je ze aan 't bruidspaar aan kan bieden

Afbeelding
Vind dit geen verbetering hoor, verder is alles wel gezegd.
Vind wel dat er iets genuanceerder beoordeeld mag worden.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo sep 05 2007 8:53 am

D-80's schreef:Uhm Opgezetfan, ik denk dat je duidelijk genoeg bent....

Eelco
Jammer dat er toch weer zulke reacties komen.

Ik post een heel verhaal met als achterliggende gedachte dat de TS geprikkeld wordt om de volgende keer beter te doen. Ik kan wel gaan posten dat de foto's fantastisch zijn, maar dan lieg ik en daar schiet de TS ook niks mee op.

Dit was zijn eerste keer en alle begin is moeilijk. Als ik de TS was en zo'n verhaal zou lezen wat ik gepost had zou ik zeker de volgende mijn uiterste best doen om de foto's nog mooier te maken. Van kritiek en commentaar leert men, niet van "ja die is mooi", of "mooie foto's hoor"

En ook al was het je dochter o.i.d. dan is het toch JUIST de reden om nog beter je best te doen dan anders.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

GdP

Bericht door GdP » wo sep 05 2007 9:27 am

Ik vind het persoonlijk altijd moeilijk om de foto’s van anderen te beoordelen. Helemaal wanneer het om bruidsfoto’s gaat. Hier is duidelijk gekozen voor een wat meer behoudende stijl, waarvan te zien is dat Smilda zich heeft laten inspireren door verschillende reportages. Wat dit betreft krijg ik niet de indruk dat er geen voorbereiding aan vooraf is gegaan.

Het is alleen jammer dat er nog al erg vaak op het verkeerde punt is scherpgesteld, waar de onervarenheid in het gebruik van de camera zeker de oorzaak van zal zijn.
Maar dat zal Smilda zelf ook wel gezien hebben.

Alle foto’s behoeven nabewerking, en dat is nu juist zo het voordeel van digitale fotografie. Want dan kan dat ook!

Voor een eerste poging een bruidsreportage te maken vind ik de getoonde foto’s echt nog niet zo gek. En ik heb er alle vertrouwen in dat er een groot aantal bruikbare foto’s zijn gemaakt door Smilda. Ik zie hem toch wel een beetje als een natuurtalent. :)

Gerrit
Laatst gewijzigd door GdP op do sep 06 2007 8:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » wo sep 05 2007 9:32 am

Kan het met Opgezetfan en Luc wel eens zijn.

Hopelijk heb je ze in NEF geschoten, want er valt nog veel aan te bewerken. (tenminste voordat ik er naar omstandigheden tevreden mee zou zijn).
---------
nb. vind niet dat de kritiek in dit geval genuanceerder gebracht hoeft te worden. TS heeft een aardig fotohistorie dus zou wel wat gewent moeten zijn en fotografisch onderlegt moeten zijn.
Het gaat zoals Fan al zegt ook om de achterliggende gedachte! (onthou dat en gooi de geschreven regels weg) :wink:
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

paparazzi

Bericht door paparazzi » wo sep 05 2007 9:45 am

mikemix schreef: Vind dit geen verbetering hoor, verder is alles wel gezegd.
was ook maar snel-snel op 'n laag resolutieplaatje gedaan, maar geeft wel aan wat ik er zelf mee zou doen: rode gezichten kan écht niet en die glimvlekken in d'r gezicht al helemáál niet (ook heb ik de horizon ff recht gezet, dat zijn details waar je met de nabewerking zeker op moet letten)

Vind verder over de commentaren dat ze zolang ze over scherpte/belichting e.d. gaan wel gelijk hebben, maar dat je over de stijl niet teveel kan zeggen omdat dit nog altijd de keus van het bruidspaar is. En er zijn anno nu nog steeds best veel mensen die graag zulke cliché-poses in 'n park verkiezen boven wat uitdagenders. Dát kun je de fotograaf dus niet kwalijk nemen.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » wo sep 05 2007 10:40 am

Bert

voor een 1ste keer aardig gelukt , hoop dat je alles zowel in NEF als in jpeg basic geschoten hebt. (als je de witbalans aanpast of D-lightning in capture gebruikt den ben je er denk ik al vrij aardig misschien nog wat USM of juist wat meer verscherping)

sommige platen zijn wat donker nu was het slecht weer maar vermoed dat je ook niet echt een lichtsterk objectief gebruikt hebt , de compositie is wel leuk, alleen zou ik bij het bruidsmeisje ook haar hoofd er opgezet hebben. ook ik zie niet veel familie zitten of dit is een eerste selectie van de foto's.

Gilbert1976

Bericht door Gilbert1976 » wo sep 05 2007 11:11 am

Voor mn gevoel passen de wat behouden poses bij dit bruidspaar.

Off-topic....Had niet iemand iets kunnen zeggen over zijn witte sokken!? lol dat is een not-done hoor!

BUG322

Bericht door BUG322 » wo sep 05 2007 12:04 pm

Dit heeft niks met lichtsterke objectiefen,d-lighting en witbalans te maken
en ook met usm kun je een onscherpte niet redden.

:roll:

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » wo sep 05 2007 8:18 pm

Ik schrik van de opknapbeurt, dat is toch niet om aan te zien, als de basis, het origineel niet goed is, kan je het beeld wel willen op pimpen, maar dat maakt het vaak niet mooier..

evertfoto

Bericht door evertfoto » wo sep 05 2007 9:17 pm

Bruidsfotografie is zoals eerder al gezegd een vak apart.
Ken veel fotografen die dit werk toch nog analoog doen met midden-formaatcamera's, vanwege de kwaliteit.
Stadhuis(flits)opnamen is niet gemakkelijk als je pas begint.
Mijn advies aan alle bruidsparen is: Neem in je begroting een ruim bedrag voor de fotograaf op.
Het laten doen door een kennis, vriend, enz. is wel goedkoop, maar de kwaliteit is vaak erg teleurstellend.

paparazzi

Bericht door paparazzi » wo sep 05 2007 9:18 pm

Gert Wagelaar schreef:Ik schrik van de opknapbeurt, dat is toch niet om aan te zien, als de basis, het origineel niet goed is, kan je het beeld wel willen op pimpen, maar dat maakt het vaak niet mooier..
'k Zou zeggen (ook voor de andere critici) doe zelf 'ns een poging daar nog wat van te maken wat toonbaar is.

Maerlant

Bericht door Maerlant » wo sep 05 2007 10:10 pm

Okay, heb een poging gewaagd, alleen nu licht Flickr uit de lucht, dus zodra ik daar weer op kan laat ik het wel zien.

Suspense...

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”