naar aanleiding van mijn topic over het lenen/huren van een objectief (klik), waarna ik van ons mede-forumlid Donders een 50 mm f/1,8 mocht lenen (nogmaals mijn dank!) had ik al een topic geplaatst met de 1e testfoto's (klik).
Toevallig kwam ik in deze periode met mijn (nieuwe) collega in gesprek die promotor is van het maandelijks terugkerende evenement Fifteen Minutes in Groningen > info (in Jazzcafé De Spieghel) en zo toog ik afgelopen vrijdag richting de binnenstad van Groningen.
De Spieghel is een redelijk klein zaaltje, met - na verloop van tijd - best wel veel publiek (en band-aanhang) dus de ruimte om 'achteruit' te gaan met de 50mm is beperkt (vandaar dus veelal 'poppetjes' en close-ups).

Er stonden 6 bands in de line-up, die elk een kwartier krijgen op een open podium(pje) om 'hun ding' te mogen doen.
In de zaal stond een - ietwat zenuwachtige - man met een Nikon D3100 en daarop een geleende Nikor AF-S 50mm f/1,8 (ikke :mrgreen:) die voor het eerst zulke foto's mócht maken.
In de nabewerking had ik - helaas - veel last van het idee van de lichtman om een rood/paars filter te gebruiken in 2 van de frontlichten
Ik ben zelf ettelijke jaren roadie geweest in de pop en rock-scene en vind het heerlijk om met bands te werken, om de interactie van muzikanten met hun muziek, met elkaar en met het publiek te zien (vroeger zorgde ik voor een bijpassende belichting of het geluid - zowel zaal als stage); nu voor het eerst mijn ervaring met het op de foto zetten daarvan en - ik ben toch in een dappere bui - zet ik het in de hoek 'foto-beoordelingen' dus ik hoor graag jullie op- of aanmerkingen

Als eerste de band "Drie Muzikanten en Frank" een vrolijke en energieke mix van pop/rock en ska (aan jullie de taak om Frank te spotten
1:

2:

3:

4:

5:

6:

7:

8:

Als tweede act was daar "Kerwin", normaliter gitarist bij een andere band maar hij wilde meer en dus stond hij hier voor zijn 1e
9:

10:

11:

12:

Als derde act zien we de band "TAG"; ze lopen als veteranen al een tijd mee en zijn veelgeziene gasten op poppodia in Noord Nederland:
13:

14:

15:

16:

17:

18:

Als vierde act de band "JETZ", die al de nodige naam heeft - ook bij de Fifteen Minutes - en zo dapper was om de nummers van hun nieuwe EP hier voor het eerst live ten gehore te brengen:
19:

20:

21:

22:

23:

24:

25:

26:

27:

28:

Bedankt voor het kijken naar mijn selectie van de foto's!
Groetjes Danny