Kruiend IJs Marken
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Kruiend IJs Marken
De man met de bijzondere camera is een aangepaste camera. De voorzijde lijkt wel een technische camera waar ik ook zelf nog mee gewerkt heb. Aan de achterzijde lijkt het mij iets wat zelf gebouwd is met een rolfilm cassette.
-
- Forumlid
Het is inderdaad een groothoek loopbodem camera zoals emdeklerk stelt, maar achterop het matglas zit een zoekerkap en geen rolfilm cassette. Kijk maar bovenop, daar zit de ronde zoekeropening.
Nu kan het beeld normaal bekeken worden. Bij een loopbodem of technische camera staat het beeld op zijn kop op het matglas. D.m.v. een spiegel in de zoekerkap (denk aan een spiegelreflex camera) wordt het beeld gedraaid. Tevens is dan de bekende zwarte doek over de achterkant van de camera en het hoofd van de fotograaf niet nodig. Een loopbodem camera is beter geschikt om buiten te gebruiken, maar heeft beperkte mogelijkheden tot verstelling.
Dat het een groothoek camera is kun je zien aan de balg, het is niet rechthoekig, maar smal aan de voorzijde en naar achteren toe breed uitlopend.
Leuk gezien bij het kruiend ijs zo'n foto liefhebber, die wars van alle waan van de dag gewoon op de "ouderwetse" manier bezig is met zijn hobby. In Amerika heb je hele verenigingen van liefhebbers van deze vorm van fotografie.
Nu kan het beeld normaal bekeken worden. Bij een loopbodem of technische camera staat het beeld op zijn kop op het matglas. D.m.v. een spiegel in de zoekerkap (denk aan een spiegelreflex camera) wordt het beeld gedraaid. Tevens is dan de bekende zwarte doek over de achterkant van de camera en het hoofd van de fotograaf niet nodig. Een loopbodem camera is beter geschikt om buiten te gebruiken, maar heeft beperkte mogelijkheden tot verstelling.
Dat het een groothoek camera is kun je zien aan de balg, het is niet rechthoekig, maar smal aan de voorzijde en naar achteren toe breed uitlopend.
Leuk gezien bij het kruiend ijs zo'n foto liefhebber, die wars van alle waan van de dag gewoon op de "ouderwetse" manier bezig is met zijn hobby. In Amerika heb je hele verenigingen van liefhebbers van deze vorm van fotografie.
- Desiree van Os
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
@jettiny Dank je ik vond het wel apart om'dat je zo'n droomhoekje meestal alleen bij zon/zee/strand ziet. En dan nu een keer bij ijs.
@edrocket Dank je. Zo smetteloos wit was het ijs nou ook weer niet hoor maar goed dat mag de pret niet drukken. Het was gewoon geweldig om te zien.
De laatste 3 foto's heb ik overigens geplaatst om aan te geven hoe druk het toch nog was op een maandag en hoe er dan een man zo lekker onverstoord staat te werken met zo'n camera.
Toen ik naar huis ging stond inmiddels de hele dijk vol met auto's (ik stond gelukkig op de parkeerplaats in dorp zelf
)
@diatoontje, @wil, @emdeklerk.....en wat vonden jullie van mijn foto's?
Ik haal de foto van de camera maar weg want nu dwaalt het een beetje af haha
@edrocket Dank je. Zo smetteloos wit was het ijs nou ook weer niet hoor maar goed dat mag de pret niet drukken. Het was gewoon geweldig om te zien.
De laatste 3 foto's heb ik overigens geplaatst om aan te geven hoe druk het toch nog was op een maandag en hoe er dan een man zo lekker onverstoord staat te werken met zo'n camera.
Toen ik naar huis ging stond inmiddels de hele dijk vol met auto's (ik stond gelukkig op de parkeerplaats in dorp zelf

@diatoontje, @wil, @emdeklerk.....en wat vonden jullie van mijn foto's?

Ik haal de foto van de camera maar weg want nu dwaalt het een beetje af haha
- Robin
- Forumlid
Jammer genoeg bleef de poort dicht vandaag....
Greetz... Robin
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
- Desiree van Os
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Jee dat is balen. Nou was het weer ook niet zo mooi als gisteren he.Robin schreef:Jammer genoeg bleef de poort dicht vandaag....
Maar goed je hebt er toch speciaal voor gereden en dat is jammer.