welke schommelkop en statief
- peter1802
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Nee
welke schommelkop en statief
Wie kan me helpen bij de keuze van een schommelkop .Je hebt wymberly (heel erg duur) en redged (betaalbaarder) . Er zal een D3s en een 400 2.8 mm op moeten kunnen rusten. het gaat mij dan voornamelijk of ze soepel bewegen en de ruimte op de draaipunten.
Ook ben ik op zoek naar een voor deze combinatie geschikt statief. Ook hier zitten behoorlijke prijsverschillen in.
Dus is een erg duur statief en schommelkop beter dan een goedkopere versie. Wie heeft er ervaring met deze combinatie
Ook ben ik op zoek naar een voor deze combinatie geschikt statief. Ook hier zitten behoorlijke prijsverschillen in.
Dus is een erg duur statief en schommelkop beter dan een goedkopere versie. Wie heeft er ervaring met deze combinatie
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Re: welke schommelkop en statief
Peter ,
Zelf gebruik een feisol statief , de 3371 , Voor de schommelkop heb ik wel de wimberley genomen.
Zef schiet ik een D300s met de 500vr erop , heb de statiefvoet van de lens vervangen door een lagere aangepaste voet die direct op de schommelkop past voor nog meer stabiliteit .
Met de schommelkoppen moet je wel opletten want daar zit toch wel verschil tussen ook al zie je dat niet direct , vandaar dat ik gewoon voor het origineel heb gekozen.
Gebruik deze set nu al weer jaren met plezier.
Zelf gebruik een feisol statief , de 3371 , Voor de schommelkop heb ik wel de wimberley genomen.
Zef schiet ik een D300s met de 500vr erop , heb de statiefvoet van de lens vervangen door een lagere aangepaste voet die direct op de schommelkop past voor nog meer stabiliteit .
Met de schommelkoppen moet je wel opletten want daar zit toch wel verschil tussen ook al zie je dat niet direct , vandaar dat ik gewoon voor het origineel heb gekozen.
Gebruik deze set nu al weer jaren met plezier.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Gebruik ook de wimberley ism 500mm met een gitzo statief als je toch wilt besparen kun je mi het inderdaad beter doen op het statief. Vrienden van mij hebben het net anders om gedaan komen er toch van terug
- peter1802
- Forumlid
John Jansen schreef:Gebruik ook de wimberley ism 500mm met een gitzo statief als je toch wilt besparen kun je mi het inderdaad beter doen op het statief. Vrienden van mij hebben het net anders om gedaan komen er toch van terug
die hadden een ander merk schommelkop ?
-
- Forumlid
Ik gebruik ook de Wimberley met Gitzo statief en ben daar zeer tevreden over. Geen ervaring met andere schommelkoppen, maar voor een 400 mm 2.8 zou ik toch ook geen risico nemen.
-
- Forumlid
Ja die hadden een "vreemde eend in de bijt"peter1802 schreef:John Jansen schreef:Gebruik ook de wimberley ism 500mm met een gitzo statief als je toch wilt besparen kun je mi het inderdaad beter doen op het statief. Vrienden van mij hebben het net anders om gedaan komen er toch van terug
die hadden een ander merk schommelkop ?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Dit is de kirk statiefvoet voor o.a. een wimberley.
https://www.google.nl/search?q=kirk+LP- ... B550%3B550" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.nl/search?q=kirk+LP- ... B550%3B550" onclick="window.open(this.href);return false;
- Reest
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Voor de D3s met 600mm gebruik ik de Gitzo GT5541LS met de Wimberley II schommelkop.
De originele lensvoet vervangen door de verlaagde die rechtstreeks op de schommelkop past.
Dik een jaar in gebruik: staat als een huis.
De Redged schiommelkop kan er niet aan tippen (ook gehad).
Groet
Rinus
De originele lensvoet vervangen door de verlaagde die rechtstreeks op de schommelkop past.
Groet
Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt
-
- Forumlid
Ook mijn combi alleen met de 500mm echt super kost een bak geld maar ergernis kost meer....Reest schreef:Voor de D3s met 600mm gebruik ik de Gitzo GT5541LS met de Wimberley II schommelkop.
Groet
Rinus
- Reest
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
John Jansen schreef:Ook mijn combi alleen met de 500mm echt super kost een bak geld maar ergernis kost meer....Reest schreef:Voor de D3s met 600mm gebruik ik de Gitzo GT5541LS met de Wimberley II schommelkop.
Groet
Rinus
...En ook geschikt voor die nieuwe 800mm

Nikon | Gitzo en iets wat schommelt
- peter1802
- Forumlid
Nou gaat wel duidelijk worden wat het gaat worden dan qua schommelkop.
- peter1802
- Forumlid
zijn er ervaringen met de redged schommelkoppen, heb begrepen dat daar ook weer nieuwe types in komen.
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Geen ervaring met Redged.
Wel met de volgende twee swingheads:
* Naturestuff NEK-6, die heb ik teruggestuurd, vond de knoppen niet fijn bedienen (zeer korte slag van los naar helemaal vast) en hij was niet helemaal waterpas, dit was denk ik een tijdelijk productieprobleem dat nu waarschijnlijk met de opvolger NEK-6N is opgelost.
* De Benro GH-2 die ik als alternatief kreeg aangeboden na de problemen met de NEK-6 voldoet prima - erg stabiel en fijne bediening - en komt denk ik dicht bij het origineel, de Wimberley.
Wel met de volgende twee swingheads:
* Naturestuff NEK-6, die heb ik teruggestuurd, vond de knoppen niet fijn bedienen (zeer korte slag van los naar helemaal vast) en hij was niet helemaal waterpas, dit was denk ik een tijdelijk productieprobleem dat nu waarschijnlijk met de opvolger NEK-6N is opgelost.
* De Benro GH-2 die ik als alternatief kreeg aangeboden na de problemen met de NEK-6 voldoet prima - erg stabiel en fijne bediening - en komt denk ik dicht bij het origineel, de Wimberley.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
- peter1802
- Forumlid
je komt toch steeds weer uit op een wimberley of iets wat daar aan kan tippen. Zou alleen nog graag weten of de redged ook zo'n kop is die dicht bij de wimberley uitkomt
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Ik neem aan dat je deze review al gevonden had - die inderdaad ook weer aangeeft, kwaliteit heeft zijn prijs.
http://www.svenmichiels.be/?page_id=294
Zeker als je met een 400mm f/2.8 gaat werken zou ik niet gaan bezuinigen op de schommelkop.
http://www.svenmichiels.be/?page_id=294
Zeker als je met een 400mm f/2.8 gaat werken zou ik niet gaan bezuinigen op de schommelkop.
Groeten - Arend / flickr