Advies gevraagd t.a.v. nieuw aan te kopen materiaal
Advies gevraagd t.a.v. nieuw aan te kopen materiaal
Hallo,
ik overweeg om een nieuwe camera en lens te kopen voor concertfotografie, alsmede fotoshoots ( binnen en buiten ) dwz familiefotos, bandfotos, trouwreportages maar ook sportfotografie ( motorcross, tractorpulling )..
Ik heb nu een D 300 en een D 700 met daarbij resp. een 17-55mm 2.8 en een 70-200mm 2.8
Ik overweeg serieus om het volgende aan te schaffen: D4 met 24-70mm 2.8, een SB 910 voor de D 4, een SB 910 voor de D 700 en een reflector..
Wat zou jij doen?En waarom?
Mvg Frank.
ik overweeg om een nieuwe camera en lens te kopen voor concertfotografie, alsmede fotoshoots ( binnen en buiten ) dwz familiefotos, bandfotos, trouwreportages maar ook sportfotografie ( motorcross, tractorpulling )..
Ik heb nu een D 300 en een D 700 met daarbij resp. een 17-55mm 2.8 en een 70-200mm 2.8
Ik overweeg serieus om het volgende aan te schaffen: D4 met 24-70mm 2.8, een SB 910 voor de D 4, een SB 910 voor de D 700 en een reflector..
Wat zou jij doen?En waarom?
Mvg Frank.
- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Advies gevraagd t.a.v. nieuw aan te kopen materiaal
gewoon naar de winkel lopen en kopen....zou geen sec wachten.... 

- wopper
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Nou als je toch echt serieus verder wil in bovenstaand genoemde, en daar misschien ook wel geld mee gaat verdienen, dan zou ik net als Plincky zeggen gewoon naar de winkel lopen en kopen....zou geen sec wachten....
Enne een D4 is toch wel een heftige lichtsterke en snelle camera voor de dingen waar jij hem voor gebruikt.
Enne een D4 is toch wel een heftige lichtsterke en snelle camera voor de dingen waar jij hem voor gebruikt.
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
zover ik weet is er niet echt iets beter voor het doel van TS. C heeft iets vergelijkend maar niet echt beter.
Als portret fotografie een groot onderdeel is zou je er nog kunnen overdenken om voor een middenformaat camera te kopen. maar daar heb je weer niks aan bij concerten.
maar volgens mij is de D4 zo'n beetje de beste optie als ik je verhaal zo aanhoor.
De D300 en 17-55 inruilen. en de D4 met 24-70 en D700 als backup / tweede camera.
mocht de D4 niet bevallen. dan ben ik bereid hem wel te ruilen voor mijn D700.
Als portret fotografie een groot onderdeel is zou je er nog kunnen overdenken om voor een middenformaat camera te kopen. maar daar heb je weer niks aan bij concerten.
maar volgens mij is de D4 zo'n beetje de beste optie als ik je verhaal zo aanhoor.
De D300 en 17-55 inruilen. en de D4 met 24-70 en D700 als backup / tweede camera.
mocht de D4 niet bevallen. dan ben ik bereid hem wel te ruilen voor mijn D700.

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
De D4 is een echt werkpaard. Robuust, snelle AF, veel frames per seconde, groot buffer, en kan hogere ISO’s halen.LoneStarFranky schreef: Wat zou jij doen?En waarom?
Wbt beeldkwaliteit is er niet veel verschil met de D800, signaal-ruisverhouding is het zelfde, alleen op hogere iso’s is het dynamisch bereik wat beter bij de D4. Maar daarvoor is een D800 op lagere ISO (tot ca ISO400) weer beter, en heeft hij een hogere resolutie.
Je moet dus de keuze maken, wil je een robuuste snelle aktie camera, of wil je meer megapixels en betere prestaties bij goede lichtomstandigheden.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Beste Frank,
Eens met velen, een D4 is gemaakt voor zwaar werk (maar in Texas zijn wellicht al genoeg paarden.
Let wel dat de bediening/ergonomie van een D300/D700 anders is dan een D3/D4, dat zal gewenning vergen.
Een soortgelijk, verstandig item: dezelfde flitsers voor beide kamera's, dat spaart gewenning.
Overweeg eens om een extra D700 aan te schaffen, met de komst van de D800 zijn die (in Nederland) vaker tweedehands te koop.
Groeten uit regenachtig Holland, Gijs
Eens met velen, een D4 is gemaakt voor zwaar werk (maar in Texas zijn wellicht al genoeg paarden.
Let wel dat de bediening/ergonomie van een D300/D700 anders is dan een D3/D4, dat zal gewenning vergen.
Een soortgelijk, verstandig item: dezelfde flitsers voor beide kamera's, dat spaart gewenning.
Overweeg eens om een extra D700 aan te schaffen, met de komst van de D800 zijn die (in Nederland) vaker tweedehands te koop.
Groeten uit regenachtig Holland, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik zou een D800 kiezen en de D700 als tweede camera houden. Maar de D4 is natuurlijk ook een uitstekende keus...
Dank je..
Ik heb die D4 besteld met een 24-70mm 2.8 en twee SB 910 flitsers...toch dus...
Ik wil die D300 erbij houden voor als ik in de bars en kroegen foto's maak.
Ik heb gedacht aan die D700 maar om eerlijk te zeggen houd ik niet zo van tweede hands..Bovendien moet ik hier in USA bestellen ( ook goedkoper vanwege de gunstige koers van de Euro ten opzichte van de Dollar )...
Het scheelt ongeveer 1000 euro ten opzichte van Nederland..
Ik heb gedacht aan die D700 maar om eerlijk te zeggen houd ik niet zo van tweede hands..Bovendien moet ik hier in USA bestellen ( ook goedkoper vanwege de gunstige koers van de Euro ten opzichte van de Dollar )...
- John'47
- Forumlid
prachtkeuze! gefeliciteerd
Nikon D810, Sony RX1R II.
Waarom de D4 niet in kroegen?LoneStarFranky schreef:Dank je..
Ja...dat is een goeie...omdat ik hem heel wil houden???En omdat ik de mensen hier niet zo vertrouw die in de kroegen komen?
- gijs sandberg
- Clublid
Re: heel wil houden
Om de grappen voort te zetten:
Een D300 is grosso modo (even of iets minder) stevig als een D3/D4,.
maar een D4 moet in het duister beter kunnen scherpstellen.
Bovendien kan je een Dn als slagwapen gebruiken.
Groeten, GIjs
Een D300 is grosso modo (even of iets minder) stevig als een D3/D4,.
maar een D4 moet in het duister beter kunnen scherpstellen.
Bovendien kan je een Dn als slagwapen gebruiken.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Ik denk dat ik na een tijdje niet meer zo nauw kijk...maar in het begin wil ik hem zo lang mogelijk heel houden en stofvrij...Daarom ga ik, in het begin ook nog niet naar ( stoffige) motorcross wedstrijden...
Maar een ander dilemma..Wat zouden jullie doen?
De D4 combineren met een 24-70mm 2.8 of met een 70-200mm 2.8?( En dus de D700 met de 24-70mm 2.8 )
De D4 combineren met een 24-70mm 2.8 of met een 70-200mm 2.8?( En dus de D700 met de 24-70mm 2.8 )
De D4 is gemaakt om te gebruiken ...LoneStarFranky schreef:Ik denk dat ik na een tijdje niet meer zo nauw kijk...maar in het begin wil ik hem zo lang mogelijk heel houden en stofvrij...Daarom ga ik, in het begin ook nog niet naar ( stoffige) motorcross wedstrijden...
Ho, begrijp me niet verkeerd...Ik koop geen camera van $ 6000.- om hem niet te gebruiken...Voor foto shoots en zo gebruik ik hem wel...maar voor motorcross gebruik ik liever de oudere D 700...De D4 is gemaakt om te gebruiken ...